«Κόκκινο Ποτάμι»: Περάσαμε μια μέρα στα γυρίσματα, μαζί με τον Μανούσο Μανουσάκη -Πώς στην καρδιά της Αθήνας γυρίζονται μάχες και αιματοκυλίσματα σε σκηνικό του 1920 - iefimerida.gr

«Κόκκινο Ποτάμι»: Περάσαμε μια μέρα στα γυρίσματα, μαζί με τον Μανούσο Μανουσάκη -Πώς στην καρδιά της Αθήνας γυρίζονται μάχες και αιματοκυλίσματα σε σκηνικό του 1920

Ο Μανούσος Μανουσάκης με μπουφάν στα γυρίσματα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι»
Ο Μανούσος Μανουσάκης στα γυρίσματα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι»

Ένα μεσημέρι του Σεπτεμβρίου, λίγα μέτρα μόλις από την πολύβουη Κηφισίας, στον ήσυχο κήπο του Γηροκομείου Αθηνών, οι εικόνες έμοιαζαν από άλλη εποχή.

Άμαξες με άλογα, άνδρες με φράκο και ψηλά καπέλα και γυναίκες με μακριά φορέματα, αλλά και σκηνές φρίκης: θύματα πολέμου στην κρεμάλα και Τούρκοι με φέσι και γιαταγάνια. Ο Μανούσος Μανουσάκης και η ομάδα του βρίσκονταν εκεί για τις ανάγκες των γυρισμάτων της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι». Ανάγκες που όπως διαπιστώσαμε είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό που παρακολουθήσατε εδώ όλη μέρα, είναι ζήτημα αν θα είναι 50’’ δευτερόλεπτα ωφέλιμου. Είναι πολλά τέτοια γυρίσματα, είναι πολυπληθή, με πάρα πολλή δράση, με πάρα πολλή κίνηση» μας λέει ο σκηνοθέτης που επί 10 ώρες συντονίζει μια μεγάλη ομάδα ηθοποιών και τεχνικών για να βγει το ιδανικό αποτέλεσμα.

Ο Κωνσταντίνος Καζάκος και η Αναστασία Παντούση στα γυρίσμτα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» στο Γηροκομείο Αθηνών
Ο Κωνσταντίνος Καζάκος και η Αναστασία Παντούση στα γυρίσμτα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» στο Γηροκομείο Αθηνών

«Δεν είναι εύκολο... ο συγχρονισμός όλων αυτών των πραγμάτων είναι πάρα πολύ δύσκολος, προκλητικός. Να συγχρονίσεις την κίνηση της άμαξας, το άλογο δυστροπεί, άλογο είναι δεν έχει πάει στη σχολή του Εθνικού. Οι κρεμασμένοι, λίγο να γυρίσουν έτσι, λίγο αλλιώς να μην φανεί ο χαλκάς» συνεχίζει.

Βίντεο: Ολα όσα είδαμε στα γυρίσματα του Μανούσου Μανουσάκη για το Κόκκινο Ποτάμι

Δείτε στο παρακάτω βίντεο το γύρισμα μιας από τις σκηνές του πολυαναμενόμενου σίριαλ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και μπορεί ο Μανούσος Μανουσάκης να έχει «φάει τα γυρίσματα με το κουτάλι», να έχει αποκτήσει πείρα που λίγοι διαθέτουν στη χώρα στο επάγγελμά του, ωστόσο δεν σταματά να μαθαίνει καθημερινά. «Και μη νομίζεις συνέχεια μαθαίνουμε πως να το κάνουμε δεν είναι κάτι που ξέρουμε. Το έχω ξανακάνει, αλλά σε τέτοια συχνότητα κρεμασμένοι... Και στο «ουζερί ο Τσιτσάνης» ήταν κρεμασμένοι στην Κατοχή, αλλά δεν ήταν τόσο πολύπλοκο το γύρισμα» λέει και από τα λεγόμενά του ξεπηδά, παρά τις δυσκολίες ένας ενθουσιασμός για όσα ετοιμάζει για τους τηλεθεατές του OPEN, μέσα από τη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι». «Εδώ έχει μια πολυπλοκότητα το πράγμα που είναι πραγματικά πάρα πολύ ωραία. Την απολαμβάνουμε όσο τίποτα και την απολαμβάνουμε όλοι, πλην των κρεμασμένων» σχολιάζει περιπαικτικά.

Οι ηθοποιοί της σειράς έμειναν επί ώρες ολόκληροι κρεμασμένοι στο μπαλκόνι του κτιρίου του γηροκομείου για της ανάγκες των γυρισμάτων
Οι ηθοποιοί της σειράς έμειναν επί ώρες ολόκληροι κρεμασμένοι στο μπαλκόνι του κτιρίου του γηροκομείου για της ανάγκες των γυρισμάτων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γύρισμα που παρακολουθήσαμε, στο οποίο η άμαξα των πρωταγωνιστών – Κωνσταντίνος Καζάκος, Τάνια Τρύπη, Αναστασία Παντούση - πέφτει σε ενέδρα Τούρκων και οι πρωταγωνιστές γίνονται μάρτυρες μιας μαζική εκτέλεσης δια απαγχονισμού δεν είναι ούτε το πρώτο, ούτε το τελευταίο που διαρκεί τόσες ώρες.

«Πήγαμε στην Αγία Πετρούπολη, στο Παρίσι, στην Ξάνθη, στα Τρίκαλα και στη Βέροια και θα πάμε σε μια ακόμη επαρχιακή πόλη, δεν την έχουμε βρει ακόμη ποια θα είναι αυτή» εξηγεί ο Μανούσος Μανουσάκης και συνεχίζει: «Στη Βέροια είχαμε μια πόλη που την κάναμε κόλαση, κυριολεκτικά. Σφάζεται κόσμος στους δρόμους, διαπομπεύεται ο Μητροπολίτης. Ήταν καμιά 70αριά βοηθητικοί πρωταγωνιστές οι οποίοι συμμετείχαν εκεί». Όλα αυτά με έναν και μοναδικό στόχο: «Το αποτέλεσμα να είναι αληθινό», όπως λέει ο σκηνοθέτης.

Ο Μανουσος Μανουσάκης δίνει οδηγίες στον αμαξά για τη σκηνή που γυρίστηκε πριν μερικές ημέρες στο Γηροκομείο Αθηνών
Ο Μανουσος Μανουσάκης δίνει οδηγίες στον αμαξά για τη σκηνή που γυρίστηκε πριν μερικές ημέρες στο Γηροκομείο Αθηνών

Μανουσάκης: Καμιά σειρά δεν έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τον διωγμό του ελληνισμού

Η συζήτηση με τον σκηνοθέτη της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» έρχεται στο ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ξετυλίγεται η ιστορία αγάπης. «Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο (θέμα) γιατί δεν έχει ξαναγίνει ποτέ. Επίσης, θέλει μια τεράστια μελέτη γιατί εκτείνεται η ιστορία μας από το 1908 μέχρι το 1920 περίπου [...] όπου κλιμακώνεται και ο διωγμός του ελληνισμού» σημειώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Μανούσος Μανουσάκης δίνει τις τελευταίες οδηγίες στους ηθοποιούς στα γυρίσματα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι»
Ο Μανούσος Μανουσάκης δίνει τις τελευταίες οδηγίες στους ηθοποιούς στα γυρίσματα της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι»

Ο έρωτας στο «Κόκκινο Ποτάμι» είναι αποδεκτός

Στις μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες του Μανούσου Μανουσάκη, παρατηρούσαμε συχνά το μοτίβο δυο ανθρώπων από διαφορετικούς κόσμους που ο έρωτας τους φέρνει κοντά. Η υπόθεση της Ρομά, Ερατώς στους «Ψυθιρους Καρδιάς» ή του Μουσουλμάνου και της Χριστινής στη σειρά «Μη Μου Λες Αντίο» είναι χαρακτηριστικές.

«Όχι, εδώ είναι δύο αντίθετοι κόσμοι, ο ελληνισμός και οι αντίπαλοί του» αναφέρει για την ιστορία που θα δούμε στο «Κόκκινο Ποτάμι». «Είναι μια σχέση που αν δεν συνέβαιναν αυτά τα ιστορικά γεγονότα θα ήταν μια πάρα πολύ ήρεμη και αρμονική σχέση και θεμιτή από όλους» εξηγεί και τονίζει πως «Δεν θα μπορούσαν και τα γεγονότα και το κοινωνικό περιβάλλον να είναι αντικρουόμενα».

Οι πρωταγωνιστές της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» στα γυρίσματα που πραγματοποιήθηκαν στην Αγία Πετρούπολη
Οι πρωταγωνιστές της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» στα γυρίσματα που πραγματοποιήθηκαν στην Αγία Πετρούπολη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο έρωτας είναι το «τυρί στη φάκα» για τη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι», λέει ο Μανούσος Μανουσάκης

Ο στόχος του Μανούσου Μανουσάκη είναι να διηγηθεί όπως λέει «τη μαύρη αυτή σελίδα του ελληνισμού». Και η ερωτική ιστορία; Αυτή είναι «αν θέλετε το τυρί στη φάκα» προσθέτει. «Και παντού, σε όλη τη δραματουργία είναι το τυρί στη φάκα. Στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, στην Αντιγόνη, παντού υπάρχει ο έρωτας. Δεν υπάρχει έργο της παγκόσμιας δραματουργίας που να μην έχει τον έρωτα στη βάση του» προσθέτει.

Το ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι αν σε τόσο δύσκολους καιρούς, όπως αυτούς που πραγματεύεται το «Κόκκινο Ποτάμι» μπορεί να ανθίσει ο έρωτας. «Αν σταματούσαμε τα 400 χρόνια της Τουρκοκρατίας να ερωτευόμαστε δεν θα υπήρχαμε, η απόδειξη είναι ότι υπάρχουμε» απαντά αφοπλιστικά ο Μανούσος Μανουσάκης.

Η πρωταγωνίστρια της σειράς Αναστασία Παντούση σε γυρίσματα για το «Κόκκινο Ποτάμι» στην Αγία Πετροπολη
Η πρωταγωνίστρια της σειράς Αναστασία Παντούση σε γυρίσματα για το «Κόκκινο Ποτάμι» στην Αγία Πετροπολη

Τι οδήγησε τον Μανούσο Μανουσάκη στο «Κόκκινο Ποτάμι»

Ο σκηνοθέτης της σειράς του OPEN, «Το Κόκκινο Ποτάμι» μας περιγράφει μια συνάντηση που τον έκανε να αναζητήσει ένα μυθιστόρημα για την ιστορία του διωγμού του ποντιακού ελληνισμού. Ήταν παραμονές των εκδηλώσεων της αναπαράστασης της Μάχης του Ρούπελ, στο Νέο Πετρίτσι. Εκεί, ο δημιουργός θα παρουσίαζε την ταινία του «Το Ουζερί του Τσιτσάνη» ενώ στη συνέχεια θα συζητούσε με ανθρώπους από το κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κάποια στιγμή μια κυρία σηκώθηκε και μου είπε “μα κύριε Μανουσάκη κανείς δεν θα ασχοληθεί με εμάς του Πόντιους;”. Σε αυτή την κυρία που σηκώθηκε, τη λίγο θυμωμένη, της υποσχέθηκα τότε ότι θα το κάνω. Της λέω “το σκέφτομαι και θα είναι το επόμενο που θα κάνω, σας το υπόσχομαι”» θυμάται ο Μανούσος Μανουσάκης που παραδέχεται πως αυτό το περιστατικό ήταν το τελικό σπρώξιμο για να ξεκινήσει γυρίσματα.

Ο Μανούσος Μανουσάκης και οι συνεργάτες του στη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» την ώρα των γυρισμάτων
Ο Μανούσος Μανουσάκης και οι συνεργάτες του στη σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» την ώρα των γυρισμάτων

Κάπως έτσι, ο Μανούσος Μανουσάκης βρήκε το μυθιστόρημα του Χάρη Τσιρκινίδη, στο οποίο και βασίζεται η σειρά «Το Κόκινο Ποτάμι. «Το “Κόκκινο ποτάμι” αποτελεί μια εξαιρετική βάση για σενάριο, είναι ένα χρυσωρυχείο πληροφοριών, έχει στον πυρήνα του την ερωτική ιστορία» αναφέρει.

Μανούσος Μανουσάκης: Εκείνη η εποχή μοιάζει πολύ με τη σημερινή

Ο σκηνοθέτης περιγράφει πως η ταραγμένη εποχή των αρχών του 20ου αιώνα του θυμίζει πολύ τη σημερινή εποχή. «Τότε ο κόσμος ήταν εφησυχασμένος, νόμιζε ότι ο νόμος και η τάξη θα τους προστάτευε, ότι τα κεκτημένα τους θα ήταν πάντα κεκτημένα και ξαφνικά μέσα σε μια ώρα – κυριολεκτικά, όχι φιλολογικά – χάθηκε ο κόσμος κάτω από τα πόδια τους» σημειώνει με έμφαση ο Μανούσος Μανουσάκης και συνεχίζει: «Το ίδιο και εμείς σήμερα, σε μια τόσο ρευστή κατάσταση, πιστεύουμε ότι όλα είναι δεδομένα, ότι η καθημερινότητά μας αυτή είναι αδιασάλευτη, ότι δεν απειλείται από κανέναν και δεν καταλαβαίνουμε ότι τα πάντα μπορεί να αλλάξουν σε μια ώρα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μανούσος Μανουσάκης δεν θέλει να είναι «μάντης κακών», όμως πιστεύει πως πρέπει να είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι για το απρόσμενο. «Να γνωρίζουμε την ιστορία μας, που επαναλαμβάνεται δυστυχώς, διότι ο άνθρωπος δεν μαθαίνει» λέει και συμπληρώνει: «Η ιστορία δεν αλλάζει ποτέ, είναι πάντα το ίδιο μοτίβο».

Σκηνή από την σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» στην Αγία Πετρούπολη
Σκηνή από την σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» στην Αγία Πετρούπολη

Μανούσος Μανουσάκης: Να είμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες

Ο σκηνοθέτης της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι» προσθέτει όμως έναν ακόμη λόγο που θέλησε να διηγηθεί την ιστορία του ελληνισμού του Πόντου. «Θέλαμε να κάνουμε μια ταινία που να αφορά τον διεθνή ελληνισμό, τον ελληνισμό παντού διότι πρέπει να σταματήσουμε να μην φοβόμαστε να είμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες» αναφέρει και προσθέτει εμφατικά: «Να μην φοβόμαστε ότι θα χαρακτηριστούμε ακροδεξιοί, φασίστες. Αγαπάμε τη χώρα μας και δεν είμαστε φασίστες».

Το τρέιλερ της σειράς «Το Κόκκινο Ποτάμι»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σειρά «Το Κόκκινο Ποτάμι» κάνει πρεμιέρα στο OPEN την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, στις 21.00 και κάθε Κυριακή για το υπόλοιπο της νέας τηλεοπτικής σεζόν.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μανούσος Μανουσάκης
ΣΕΝΑΡΙΟ: Νίκος Απειρανθίτης, Δώρα Μασκλαβάνου, Μανούσος Μανουσάκης
Φιλική συνεργασία στο ΣΕΝΑΡΙΟ: Σταύρος Αβδούλος, Ειρήνη Ριτσώνη
Βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Χάρη Τσιρκινίδη
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ: Χρήστος Παπαδόπουλος
ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΙΤΛΩΝ: Ελεωνόρα Ζουγανέλη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ: Γιώργος Παπανδρικόπουλος
ΜΟΝΤΑΖ: Μιχάλης Μινακούλης
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: Μαρία Μαγγίρα
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΣ: Κατερίνα Ζουράρη
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Έλλη Κριαρά
ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ: Αλεξ Πρίφτης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ: Μανώλης Μανουσάκης
ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΦΕ SFX: Αντώνης Νικολάου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Μαρία Μανουσάκη, Γιώργος Παπαδάτος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Μιχάλης Καραχάλιος
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΤΗΛΕΚΙΝΗΣΗ Α.Ε.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ιωάννης Παπαζήσης, Αναστασία Παντούση, Αργύρης Πανταζάρας, Τάνια Τρύπη, Κωνσταντίνος Καζάκος, Τάκης Βαμβακίδης,, Τατιάνα Παπαμόσχου, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Στέφανος Κυριακίδης, Σωτήρης Χατζάκης, Δημήτρης Δρόσος, Κώστας Ξυκομηνός, Θοδωρής Φραντζέσκος, Λάμπρος Κτεναβός,, Δήμητρα Βήττα, Παυλίνα Ζάχρα, Δήμητρα Σιγάλα, Γιωργής Τσαμπουράκης, Κέλλυ Γιακουμάκη, Δημήτρης Τοπαλίδης, Πέτρος Ξεκούκης κ.α.

ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: Γεράσιμος Σκιαδαρέσης   

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ