breaking news Νέο

ΕΛΜΕ Ημαθίας : «Το προτεινόμενο σχέδιο της κυβέρνησης υποβαθμίζει τη γενική Παιδεία»

ΕΛΜΕ Ημαθίας : «Το προτεινόμενο σχέδιο της κυβέρνησης υποβαθμίζει τη γενική Παιδεία»

Αντιτίθεται η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ημαθίας στο επιχειρούμενο σχέδιο της κυβέρνησης για το Γενικό Λύκειο, τη Νέα Γ' Λυκείου και το νέο σύστημα το οποίο εισάγει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέση, την οποία τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας εξέφρασαν στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν χθες, στις 14.00, προς τα τοπικά ΜΜΕ, στον πολυχώρο της «ΕΛΙΑΣ».

Στο πάνελ της συνέντευξης συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας Τάσος Παντζαρτζίδης, η αντιπρόεδρος Στέλλα Τσούλιου, η γενική γραμματέας Χαρά Αξούριστου, ο ταμίας Μιχάλης Γαλουζής και ο οργανωτικός γραμματέας Θεόδωρος Κακαγιάννης, παρόντος και του γραμματέα της ΟΛΜΕ Θεόδωρου Τσούχλου, ο οποίος βρέθηκε στην Ημαθία, με αφορμή τη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ, η οποία και είχε προαναγγελθεί για το απόγευμα της ίδιας μέρας, στο εσπερινό ΕΠΑΛ.

Παίρνοντας το λόγο ο κ. Παντζαρτζίδης ενημέρωσε πως «χθες και σήμερα πραγματοποιήσαμε περιοδεία με τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ στα σχολεία του νομού, σε μια προσπάθεια να υπάρξει μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στη Γενική Συνέλευση της Τετάρτης (σ.σ. χθες). Στην οποία και οι προβληματισμοί που θα τεθούν πρόκειται να μεταφερθούν στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, η οποία και είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 30 Μαρτίου.

Όπως επεσήμανε ο κ. Παντζαρτζίδης, «έχουμε τις διαφωνίες μας και τις επιφυλάξεις μας σε αρκετά σημεία του νέου σχεδίου του υπουργείου Παιδείας, για το οποίο δεν άνοιξε διάλογος με την Ομοσπονδία. Απλά, δόθηκε σαν μια ανακοίνωση στα Μέσα και τέθηκε σε ολιγοήμερη διαβούλευση, όπου και με την αργία της Εθνικής Επετείου, οι δυνατότητες ανταλλαγής ιδεών με το υΥπουργείο ήταν περιορισμένες».

 

«Θεωρούμε πως το προτεινόμενο σχέδιο υποβαθμίζει τη γενική παιδεία»

«Το πρόβλημα είναι σημαντικό για την Παιδεία και για το μέλλον των παιδιών, που τελειώνουν το Λύκειο και επιθυμούν να προχωρήσουν στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το Υπουργείο δεν έκανε διάλογο με την Ομοσπονδία, παρά υπήρξαν παράλληλοι μονόλογοι. Θεωρούμε πως το προτεινόμενο σχέδιο υποβαθμίζει τη γενική Παιδεία, μειώνει τη διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων και ακρωτηριάζει την αρχιτεκτονική και αισθητική του Λυκείου. Απομειώνει και υπονομεύει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου και ζητάμε να αποσυρθεί. Εμείς δεν θέλουμε ένα Λύκειο 2+1, αλλά ένα Λύκειο τριών χρόνων», τόνισε αρχικά στην αναφορά του ο κ. Τσούχλος.

Ο ίδιος κατόπιν στάθηκε στο χρονικό περιθώριο, το οποίο δίνεται στους μαθητές, να αποφασίσουν για τις επιλογές τους για το μέλλον και την παράλληλη μη προετοιμασία των ίδιων των εκπαιδευτικών. Και προσέθεσε : «Και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να επιμορφωθούν, προτού ενημερώσουν τους μαθητές. Το δε Υπουργείο προβλέπει πως οι δηλώσεις θα γίνουν για πρώτη φορά το φθινόπωρο, κάτι που κάνει δύσκολη την πραγματική ενημέρωση των μαθητών».

 

Τα σημεία διαφωνίας της ΟΛΜΕ με το νέο σχέδιο του Υπουργείου

Ο κ. Τσούχλος αμέσως μετά προχώρησε σε μια αναφορά επιγραμματικά των σημείων διαφωνίας της ΟΛΜΕ με το νέο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, τα οποία και επρόκειτο να τεθούν προς συζήτηση, στη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ Ημαθίας, όπως και στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας, το προσεχές Σάββατο.

Αυτά έχουν να κάνουν με το ότι:

• Υποβαθμίζεται η Γενική Παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.

• Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.

• Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με τη μετατροπή της Γ' τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

• Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ' τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί... "κατάργησης" των φροντιστηρίων, καθώς η ιδιωτική παραπαιδεία θα παρουσιάσει αύξηση με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

• Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο τμήμα κάποιας σχολής σε μικρότερη ηλικία, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.

• Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Αυξάνεται το άγχος, των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος, σε ερώτημα της «ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ» για το ότι υπάρχει ομόφωνη απόφαση της ΟΛΜΕ για την κατάργηση του σχεδίου και το κατά πόσο αυτό μπορεί να επηρεάσει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις εν λόγω προτεινόμενες αλλαγές στη γενική παιδεία, οι ομιλητές έκαναν λόγο για ένα θετικό βήμα μπροστά σ' ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα, το οποίο και θα στείλει ένα μήνυμα στο Υπουργείο, στον πολιτικό κόσμο και στην κοινωνία. Κλειδί, ωστόσο, - όπως τόνισαν - για την επιτυχία θα είναι η διακομματική συζήτηση με τη συμμετοχή και της ΟΛΜΕ.

 

Παύλος Χρ. Τουτουντζίδης


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής