Με τα δεδομένα στις αερομεταφορές να έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, όλα δείχνουν ότι η “βασίλισσα των ουρανών” δεν έχει πολύ χρόνο μπροστά της.

Μετά το A380 της Airbus, ένα ακόμα μεγάλου μεγέθους αεροσκάφος ετοιμάζεται σιγά-σιγά να αποτελέσει παρελθόν. Ο λόγος για ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα “μεγάλα πουλιά”, το θρυλικό Boeing 747, η παραγωγή του οποίου σύμφωνα με το Bloomberg θα σταματήσει σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα. Αν και η Boeing απέφυγε να σχολιάσει τις φήμες, οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος της “βασίλισσας των ουρανών” που συμπληρώνει φέτος τα 52 της χρόνια.

Η εποχή των θηριωδών αεροσκαφών έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τα τελευταία χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες προτιμούν ξεκάθαρα μικρότερα και πιο ευέλικτα αεροσκάφη, τη στιγμή που οι βελτιωμένες εκδόσεις των μηχανών των τελευταίων, καθιστούν τη λειτουργία τους πολύ πιο αποδοτική σε σχέση με εκείνη των παλαιότερων “wide-body” μοντέλων. Ενδεικτικά σε μία πτήση μεγάλης απόστασης, ένα Airbus 380 καίει καύσιμο με ρυθμό 13,78 kg/km τη στιγμή που ένα Airbus A350 χρειάζεται μόλις 7,07 kg/km (το καύσιμο ανά θέση είναι στα 3,27 l/100km και 2,81 l/100 km αντίστοιχα).

Η εμφάνιση της Covid-19 μάλιστα επιτάχυνε τις εξελίξεις με πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο να αποσύρουν τα Airbus Α380 και τα Boeing 747 τους (Virgin, KLM, Lufthansa, Qantas, Korean Air είναι μόνο μερικές από τις αεροπορικές που απάλλαξαν τον στόλο τους από τα εν λόγω αεροσκάφη). Σε ό,τι αφορά τη Boeing, η αμερικανική εταιρεία βρίσκεται έτσι κι αλλιώς σε δυσχερή θέση μετά το φιάσκο του 737 Max. Η Airbus από την άλλη, αναμένεται να αναστείλει την παραγωγή του A380 το 2021, όταν και θα παραδώσει τις τελευταίες παραγγελίες της.