Επεκτάσεις τέλος στην Αττική Οδό εάν δεν ξεκαθαρίσει η αξιοποίηση του Λιμανιού του Λαυρίου

Σε διαγωνισμό για την Αττική Οδό προτίθεται να προχωρήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά την λήξη της σύμβασης παραχώρησης, ήτοι τον Οκτώβριο του 2024.

Αυτό ξεκαθαρίζουν στελέχη του Υπουργείου, αφήνοντας πίσω τα όσα ακούστηκαν τους προηγούμενους μήνες για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, με παράλληλη υλοποίηση έργων βελτίωσης ακόμη και αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής με μείωση της τιμής διοδίου.

«Θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την Αττική Οδό, μόλις αυτή περάσει στο Δημόσιο», ξεκαθαρίζουν τα αρμόδια στελέχη, ενώ αναφορικά με τις επεκτάσεις, δεν αναμένεται να γίνει τίποτα ή να ληφθεί καμία απόφαση αν πρώτα δεν ξεκαθαρίσει ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Λαυρίου.

«Αν δεν παρθούν αποφάσεις για το τι θα γίνει με το λιμάνι του Λαυρίου, δεν πρόκειται να γίνει κάτι με τις επεκτάσεις τις Αττικής Οδού αλλά ούτε και με την επέκταση του Προαστιακού», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι το έργο της επέκτασης του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου μετρά ήδη 12 χρόνια και σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό θα έχει μήκος 31 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό περί τα 300 εκατ. ευρώ.

Η γραμμή θα ξεκινούσε από το Κορωπί, θα διέσχιζε το Μαρκόπουλο και θα κατέληγε στο λιμάνι του Λαυρίου.

Μάλιστα η σχετική προμελέτη προέβλεπε τη δημιουργία δύο σταθμών σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο.

Αύξηση των διοδίων

Αναφορικά με το θέμα της αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού και το ενδεχόμενο να τεθεί εκ νέου αύξηση της τιμής στις αρχές του νέου έτους, στελέχη του Υπουργείου Υποδομών ξεκαθαρίζουν ότι η κοινοπραξία έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, εντούτοις αν τεθεί εκ νέου, θα καθίσουν ξανά στο ίδιο τραπέζι προκειμένου να βρεθεί λύση προς όφελος του πολίτη.

Να σημειωθεί η Αττική Οδός είχε ανακοινώσει αυξήσεις στις τιμές των διοδίων σε δύο δόσεις, μια την 1η Ιουλίου 2019 και μία την 1η Ιανουαρίου 2020.

Την πρώτη Ιουλίου από 2,80 ευρώ θα πήγαιναν στα 3 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου θα πήγαιναν από 3 ευρώ στα 3,30,

Ωστόσο μετά από παρέμβαση του Υπουργείου, οι αυξήσεις πάγωσαν.

Για το θέμα αυτό τα στελέχη της Αττική Οδός (στην οποία συμμετέχουν η Ακτωρ Παραχωρήσεις με ποσοστό 65,749%, η ΑΒΑΞ με ποσοστό 24,19%, η ΕΤΕΘ που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ με ποσοστό 10,02% και η Γαλλική EGIS PROJECTS με 0,04%)Σύμφωνα με τα στελέχη της Αττική Οδός (στην οποία συμμετέχουν η Ακτωρ Παραχωρήσεις με ποσοστό 65,749%, η J&P ΑΒΑΞ με ποσοστό 24,19%, η ΕΤΕΘ που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ με ποσοστό 10,02% και η Γαλλική EGIS PROJECTS με 0,04%) στο διάστημα λειτουργίας του έργου, η εταιρεία έχει ορίσει χαμηλότερο κόστος διοδίου από εκείνο που θα μπορούσε, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Για παράδειγμα, το κόστος διοδίου αντί για 2,80 ευρώ το 2018 θα μπορούσε να είναι 3,77 ευρώ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης. Παράλληλα, η τιμή του διοδίου έχει διατηρηθεί σταθερή τα τελευταία δώδεκα χρόνια, καθώς η αύξηση που ορίστηκε το 2010 σε 2,80 ευρώ από 2,70 ευρώ αντικατοπτρίζει μόνο την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ.

Να σημειωθεί ότι η πρώτη χρονιά που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της Αττικής Οδού, για τα κεφάλαια που επένδυσαν για την υλοποίηση του έργου (822,2 εκατ. ευρώ συνολικά) ήταν το 2013, δηλαδή 13 έτη μετά την πρώτη επένδυση τους στο έργο. Το ποσό που έχουν λάβει υπό τη μορφή μερισμάτων από το 2013 μέχρι και το 2018 οι μέτοχοι ανέρχεται στα 476,9 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, η κίνηση της Αττικής Οδού είχε μειωθεί αισθητά, ενώ η αναστροφή της κατάστασης ξεκίνησε το 2015 με την κυκλοφορία του οδικού άξονα να αυξάνεται για πρώτη φορά κατά 1,9% (στα 201.749 οχήματα μέσος όρος κυκλοφορίας), ενώ το 2017 η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων ανήλθε στις 216.893.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.