Tσέχοφ, Σαίξπηρ και ένας Ωνάσης που τα θέλει όλα

Tσέχοφ, Σαίξπηρ και ένας Ωνάσης που τα θέλει όλα

4' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πλούσιος αναμένεται και ο φετινός θεατρικός χειμώνας. Με πολλές παραγωγές, έμφαση στα κλασικά κείμενα, πολλά έργα των Σαίξπηρ, Τσέχοφ, Ιψεν, Στρίντμπεργκ – ανάμεσά τους και διπλά ανεβάσματα από διαφορετικό σκηνοθέτη. Θεατρικός πλουραλισμός, επαναλήψεις, βιογραφίες, νέες σκηνές, όπως ο ιστορικός κινηματογράφος «Αλκυονίς» που μεταμορφώθηκε σε θέατρο. Αλλά και χώρους που θα χρησιμοποιηθούν θεατρικά, όπως η Νομική Σχολή και η Αγγελικανική Εκκλησία, στο Σύνταγμα. 

Η ένωση δυνάμεων σε συμπαραγωγές είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό της σεζόν, καθώς και οι μετακλήσεις παραστάσεων από την Ιταλία και τη Νέα Υόρκη που επιχειρεί το Θέατρο Τέχνης και τις οποίες θα ανακοινώσει στα μέσα Σεπτεμβρίου. 

Από τις ενδιαφέρουσες κινήσεις, η επιστροφή της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Αμφι-θέατρο, το θέατρο των γονιών της (του Σπύρου Ευαγγελάτου και της Λήδας Τασοπούλου), το οποίο είχε αναστείλει τη λειτουργία του το 2011 λόγω οικονομικών προβλημάτων. Εκεί θα ανεβάσει τον «Αμλετ», μια site-specific πρόταση», με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Νίκο Ψαρρά, Αννα Μάσχα, Δημήτρη Παπανικολάου κ.ά.

Οσοι έζησαν θεατρικά τη δεκαετία του ’90, θα θυμούνται σίγουρα τη «Lulu» της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, όπως τη σκηνοθέτησε ο Γιώργος Μιχαηλίδης. Τώρα, το έργο του Φρανκ Βέντεκιτ ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς, με την Αλκηστη Πουλοπούλου στον ομώνυμο ρόλο. Η παράσταση ανεβαίνει στο Ιδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», με συμπρωταγωνιστές, μεταξύ άλλων, τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ακη Σακελλαρίου, Αλέκο Συσσοβίτη, Χάρη Φραγκούλη.

Ο Χουβαρδάς σκηνοθετεί και τον «Ιωάννη Γαβριήλ Μπόρκμαν» του Ιψεν, στο Μέγαρο Μουσικής.

Το συγκλονιστικό έργο του Φέρντιναντ φον Σίραχ «Terror» σκηνοθετεί ο Γιώργος Οικονόμου, σε μετάφραση Ευαγγελίας A. Νάνου και διασκευή της Μιρέλας Παπαοικονόμου, με τους Κώστα Ανταλόπουλο, Στέλιο Δημόπουλο, Βάσω Καβαλιεράτου, Νάνσυ Μπούκλη, Βασίλη Παλαιολόγο και Γιάννη Στεφόπουλο. Μάλιστα, η πρεμιέρα του θα δοθεί στις 10 Οκτωβρίου στη Νομική Αθηνών και εν συνεχεία θα παίζεται στο Θέατρο Αθηνών, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με το «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» του Εντουαρντ Αλμπι, που ανεβάζει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, με τον ίδιο και τους Μαρία Πρωτόππαπα, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Ντάνυ Γιαννακοπούλου. Θα δούμε όμως τη Μαρία Πρωτόπαππα και σε άλλον ρόλο. Στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης σκηνοθετεί το  «Ρίτερ, Ντένε, Φος» του Μπέρνχαρντ, με τους Στεφανία Γουλιώτη, Λουκία Μιχαλοπούλου και Αργύρη Ξάφη. Ενδιαφέρον έχει ένα ακόμη ανέβασμα, το σπαρακτικά εξομολογητικό αφήγημα του Σταύρου Ζουμπουλάκη «Η αδερφή μου», που σκηνοθετεί ο Περικλής Μουστάκης, με πρωταγωνίστρια τη Δώρα Στυλιανέση, στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου. 

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η Ιόλη Ανδρεάδη ανεβάζει το έπος του Λέοντος Τολστόι «Πόλεμος και ειρήνη», σε διασκευή που συνυπογράφει με τον Αρη Ασπρούλη και πρωταγωνιστές τους Κώστα Καζάκο, Ρούλα Πατεράκη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Γεράσιμο Γεννατά, Βασιλική Τρουφάκου κ.ά. Τολμηρή επιλογή, 150 χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση (1869). Επειτα, στη μέση της σεζόν σκηνοθετεί το «Περηφάνια και προκατάληψη» στο «Αλκυονίς». Στον  Πειραιά, ο Αρης Μπινιάρης γράφει και σκηνοθετεί τον «Χορό της φωτιάς», με τους Χρήστο Λούλη, Ιωάννα Παππά, Δώρα Ξαγοράρη κ.ά., ο Δημήτρης Λιγνάδης θα παρουσιάσει τον «Μάκβεθ» με τους Ράνια Οικονομίδου, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Αλέξανδρο Μαυρόπουλο, Ορέστη Τζιόβα, ενώ ο διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, ο Νίκος Διαμαντής, διάλεξε να ανεβάσει τον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα, με τους Λήδα Πρωτοψάλτη, Λένα Δροσάκη, Ιωάννη Παπαζήση, Δημήτρη Λάλο. 

Στο θέατρο του Νέου Κόσμου, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανεβάζει το έργο «Ο γιος» του Γάλλου Florian Zeller με τους Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Δημήτρη Κίτσο, Δέσποινα Κούρτη, Αννα Καλαϊτζίδου. Δύο έργα  του Ντοστογέφσκι, τον «Μύθο του μεγάλου ιεροεξεταστή» και τους «Δαιμονισμένους», σκηνοθετεί στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ο Κωνσταντίνος Χατζής. Εκεί θα δούμε και τη «Μαρία Στιούαρτ», που σκηνοθετεί η Μαρλέν Καμίνσκι, με τις Στεφανία Γουλιώτη, Λουκία Μιχαλοπούλου και τον Στάθη Μαντζώρο, ενώ με το ίδιο έργο επιστρέφει η Κατερίνα Μαραγκού στο «Αλμα», με σκηνοθέτιδα την Αντζελα Μπρούσκου.

Στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, η Μπέτυ Αρβανίτη ανεβάζει το «Πριν την αποχώρηση» του Μπέρνχαρντ, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη και μετάφραση Βασίλη Πουλαντζά, με τη Σμαράγδα Σμυρναίου και τον Περικλή Μουστάκη· στο γειτονικό «Τόπος Αλλού» ο Νίκος Καμτσής σκηνοθετεί τη Μάνια Παπαδημητρίου στην «Εντα Γκάμπλερ»· στο «Εμπορικόν», ο Γιώργος Σκεύας σκηνοθετεί τον Δημήτρη Καταλειφό στον «Θάνατο του εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ· στο «Θησείον» ανεβαίνει η «Μήδεια» του Μποστ, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, με τον Μάκη Παπαδημητρίου· στο «Αποθήκη» ο «Πατέρας» του  Στρίντμπεργκ, από τον Βασίλη Μπισμπίκη, με πρωταγωνιστές τους Τάσο Ιορδανίδη και Μαρίνα Ασλάνογλου, ενώ το ίδιο έργο σκηνοθετεί –και παίζει– ο Ακις Βλουτής, στο θέατρο «Αλφα-Ιδέα», με τη Δήμητρα Χατούπη.

Στο μικρό «Ιλίσια Βολανάκης» συναντιούνται η Ναταλία Τσαλίκη με την Ολια Λαζαρίδου στον «Αέρα» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, στην «Αλκυονίδα» ο Αρης Τρουπάκης επέλεξε τη «Μεθυσμένη πολιτεία» του Σωτήρη Πατατζή, στο Βεάκη ο Δημήτρης Καρατζάς τις «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ, με Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιο Χειλάκη, Αθηνά Μαξίμου, Χρήστο Λούλη, Μαρία Κεχαγιόγλου, στο «Κιβωτός», ο Γιάννης Κακλέας τον «Ρινόκερο» του Ιονέσκο με τους Αρη Σερβετάλη και Ελλη Τρίγγου, ενώ η Τάνια Τσανακλίδου επιστρέφει ξανά στη θεατρική σκηνή, στο «Χάρολντ και Μοντ», που σκηνοθετεί ο Σωτήρης Χατζάκης στον «Νέο Ακάδημο».

Μια παράσταση εμπνευσμένη από τη μυθιστορηματική ζωή και το έργο της Μαρίκας Κοτοπούλη σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας στο «Χώρα», με τη Νένα Μεντή στον ομώνυμο ρόλο και τους Νεφέλη Κουρή, Γιώργο Δεπάστα μεταξύ άλλων, ενώ στο Παλλάς θα δούμε τον Σταμάτη Φασουλή στην παραγωγή «Ωνάσης: Τα θέλω όλα», που υπογράφει και σκηνοθετεί ο ίδιος.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή