Ενα άλμα για την Παιδεία

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα μικρό βήμα για τις εισαγωγικές εξετάσεις και ένα τεράστιο άλμα για την Παιδεία, ετοιμάζει η κ. Νίκη Κεραμέως.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του συναδέλφου Απόστολου Λακασά «ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να υπάρχουν δύο βάσεις εισαγωγής: μία γενική που θα ορίζεται από το ίδιο το υπουργείο και μία ειδική που θα ορίζεται από τα ΑΕΙ και θα αφορά τα μαθήματα «κλειδιά» για κάθε επιστήμη (…) Στα σχέδια που μελετώνται είναι το υπουργείο να ορίσει μία γενική βάση εισαγωγής (π.χ. 10 ή και 9,5, όπως είναι σήμερα η βάση για το απολυτήριο λυκείου) και οι σχολές να ορίζουν μία βάση εισαγωγής στα μαθήματα που θεωρούν υψηλής βαρύτητας. Για παράδειγμα, οι ιατρικές σχολές τη Βιολογία και τη Χημεία, οι φιλολογίες τα Αρχαία και Νέα, τα τμήματα μαθηματικών τα Μαθηματικά και τη Φυσική» («Καθημερινή» 31.10.2019). Απλό μέτρο. Αποτέλεσε πάγιο αίτημα της ακαδημαϊκής κοινότητας, και είναι πολύ λογικό. Σήμερα κάποιοι γραφειοκράτες του Αμαρουσίου ορίζουν ποιος και με τι κριτήρια εισάγεται σε κάθε σχολή, ενώ η πανεπιστημιακή κοινότητα τους υφίσταται. Τα ΑΕΙ δεν έχουν λόγο στις προϋποθέσεις που πρέπει να έχει κάποιος για να φοιτήσει σε αυτά.

Στη θαρραλέα αυτή αποκέντρωση (έστω ως πρόθεση) ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης απάντησε με τη γνωστή Αριστερή μιζέρια. «Διαβάζουμε», είπε, «ότι οι σχολές θα μπορούν να βάζουν μεγαλύτερες βάσεις για τον αριθμό των εισακτέων και επίσης βλέπουμε ότι καταργείται η ελεύθερη πρόσβαση παιδιών στα τμήματα που είχαμε θεσπίσει ως κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (…) Αυτό σημαίνει περίπου άλλες 20.000 παιδιά εκτός δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης και είναι η πελατεία για τα ιδιωτικά ΙΕΚ, αυτά που ονομάζονται και κολέγια» (Βουλή 30.10.2019).

Κατ’ αρχήν πρέπει να πούμε ότι υπάρχουν και δημόσια ΙΕΚ, που μπορεί να επιλέξει κάποιος. Αλλά η Αριστερά είναι πάντα εναντίον της ελεύθερης επιλογής των ανθρώπων. Κατά δεύτερον, δεν υπάρχει λόγος να μετατραπούν τα ΑΕΙ σε ΙΕΚ, για να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά κολέγια. Ούτε να γίνουν λύκεια. Δηλαδή, όταν ο βαθμός των εισαγωγικών είναι 2 ή 3, αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος δεν ξέρει τα βασικά της επιστήμης που θέλει να φοιτήσει, και ένα τμήμα π.χ. θετικών επιστημών δεν μπορεί να ξεκινάει τα μαθήματα από τις τέσσερις αριθμητικές πράξεις, ούτε από το «ποιος ήταν ο Νεύτων».

Η αναβάθμιση της ελληνικής παιδείας –την οποία έχει καημό ο κ. Φίλης– απαιτεί αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Αντ’ αυτής ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την κλασική πρόταση. «Είναι δυνατό να λειτουργήσει αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση χωρίς διορισμούς;» είπε ο κ. Φίλης. «Λείπουν άνθρωποι! Λείπουν εκπαιδευτικοί! Εμείς αφήσαμε 34 χιλ. πιστώσεις για αναπληρωτές και άκουσα ότι θα προστεθούν άλλες 2 με 4 χιλιάδες». Κι ας έχει η Ελλάδα ένα από τα υψηλότερα ποσοστά δασκάλων στην Ευρώπη· Ελλάδα: 9,2 μαθητές/καθηγητή, Φινλανδία 13,2.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή