Σε νέο δανεισμό ύψους 700 εκατ. προχωράει ο Αερολιμένας Αθηνών

Σε νέο δανεισμό ύψους 700 εκατ. προχωράει ο Αερολιμένας Αθηνών

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε νέα αύξηση του δανεισμού οδεύει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Μετά το δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ που συνήψε στις αρχές του έτους με στόχο την αποπληρωμή του τιμήματος για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα, η επιχείρηση ξεκινάει τις διαδικασίες υπογραφής νέων δανειακών συμβάσεων ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ. Με τα νέα κεφάλαια, ο ΔΑΑ θέλει να χρηματοδοτήσει τη νέα επέκταση των υποδομών του κατά τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια. Ηδη οι μέτοχοι της εταιρείας, την περασμένη Τρίτη, αποφάσισαν την αύξηση του δανεισμού της επιχείρησης κατά 100 εκατ. ευρώ. Με τα κεφάλαια αυτά θα χρηματοδοτηθεί η επέκταση/αναβάθμιση υποδομών, όπως είναι το τμήμα ελέγχου των διαβατηρίων, η νοτιοδυτική επέκταση του κεντρικού τερματικού σταθμού κ.ά.

Η μεγάλη επέκταση ωστόσο βρίσκεται μπροστά και θα απαιτήσει επιπλέον πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Ηδη οι συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν ξεκινήσει, καθώς όλα δείχνουν ότι ο ΔΑΑ στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια θα πιάσει το επόμενο «σκαλί» υποχρεωτικής επέκτασης των υποδομών. Το σκαλί αυτό είναι τα 30 εκατ. επιβάτες μέσα σε 12 συνεχόμενους μήνες. Το όριο αυτό εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μέχρι το 2022 ή το αργότερο το 2023. Με βάση την επιβατική κίνηση των τελευταίων 12 μηνών (Οκτ. 2018 – Σεπτ. 2019) ο ΔΑΑ έφτασε τα 25,3 εκατ. επιβάτες και πιθανόν μέχρι το τέλος του έτους να ξεπεράσει τα 26 εκατ. επιβάτες (σε 12μηνη βάση). Οι νέες προγραμματιζόμενες επενδύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ επηρεάζουν το τίμημα που θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ από την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ. Ολα δείχνουν ότι το τίμημα θα κυμανθεί στο όριο του 1 έως 1,1 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, με βάση τα διεθνή πρότυπα, η συνολική αξία του ΔΑΑ αντιστοιχεί σε έναν πολλαπλασιαστή των λειτουργικών του κερδών (ΕΒΙΤDA) που κυμαίνεται μεταξύ 10 και 20. Στο χαμηλό όριο βρίσκονται τα ανεπτυγμένα αεροδρόμια της δύσης (ΗΠΑ, Δυτ. Ευρώπη κ.λπ.), τα οποία παρουσιάζουν χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, και στο υψηλό όριο τα αεροδρόμια της Ασίας. Ο ΔΑΑ βρίσκεται κάπου στη μέση, με την έννοια ότι έχει έδρα σε μια ευρωπαϊκή χώρα, με ισχυρούς όμως ρυθμούς ανάπτυξης. Ετσι, ο πολλαπλασιαστής επί των λειτουργικών κερδών που ορίζει την εταιρική του αξία αντιστοιχεί περίπου σε 15.

Με δεδομένο ότι πέρυσι τα λειτουργικά κέρδη του ΔΑΑ ανήλθαν σε 325 εκατ. ευρώ, σημαίνει ότι η εταιρική του αξία (για το 100% των μετοχών) ανέρχεται μεταξύ 3,25 και 6,5 δισ. ευρώ. Αφαιρουμένου του δανεισμού, ύψους 1,35 δισ. ευρώ, η αξία του αερολιμένα της υποχωρεί σε 1,9 έως 5,2 δισ. ευρώ. Το 30% που αφορά τη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ, δίνει ένα τίμημα μεταξύ 0,6 και 1,6 δισ. ευρώ. Ο μέσος όρος αυτών κινείται γύρω από το 1,1 δισ. ευρώ που θα είναι και το πιο πιθανό να προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι ο ΔΑΑ έχει ρυθμιζόμενες χρεώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες αεροναυτιλίας (π.χ. ελλιμενισμός αεροσκαφών, σπατόσημο επιβάτη κ.λπ.). Ετσι, όσο αυξάνεται η κίνηση στον αερολιμένα, δεν σημαίνει ότι θα αυξάνονται αντίστοιχα και τα κέρδη του. ​​​​​​Ωστόσο το 40% των εσόδων της επιχείρησης προέρχεται από μη ρυθμιζόμενες χρεώσεις, που αφορούν τις εμπορικές μισθώσεις (καταστημάτων, χώρων στάθμευσης κ.λπ.). Και τα έσοδα αυτά αυξάνονται γεωμετρικά όσο αυξάνεται η κίνηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή