Δύο Μέγαρα Μουσικής αναζητούν λύσεις

Δύο Μέγαρα Μουσικής αναζητούν λύσεις

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2019 τελειώνει σε μερικές εβδομάδες και ενώ οι περισσότεροι πολιτιστικοί φορείς σε επίπεδο διοίκησης έχουν βρει τον βηματισμό τους, τα δύο Μέγαρα Μουσικής της χώρας ακόμη περιμένουν τη σειρά τους.

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κινείται με αυτόματο πιλότο, καθώς το ζήτημα της καλλιτεχνικής διευθύντριας Ζωής Ζενιώδη παραμένει ανοιχτό και η ίδια έχει προχωρήσει σε νομικές ενέργειες. Ο διαγωνισμός για τη θέση στο μέγαρο ήταν ο μόνος της τέως υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά που ολοκληρώθηκε και έβγαλε λευκό καπνό. Ωστόσο, όταν ο καπνός διαλύθηκε και η κ. Ζενιώδη υπέγραψε τη σύμβασή της τον περασμένο Ιούλιο αποκαλύφθηκαν τα προβλήματα.

Οι όροι της προκήρυξης είχαν εγκριθεί με υπουργική απόφαση στην οποία όμως, όπως ενημερώνει το μέγαρο, δεν υπήρχε αναφορά σε εγκριτική απόφαση της επιτροπής της πράξης υπουργικού συμβουλίου 33/2006, η οποία εγκρίνει, κατ’ εξαίρεση, τις προσλήψεις στους φορείς της γενικής κυβέρνησης. Αιτία κατά τον ΟΜΜΘ ήταν «ότι η κάλυψη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή, ως θέση ειδικών προσόντων, δεν εμπίπτει στους περιορισμούς των προσλήψεων στον δημόσιο τομέα».

Ωστόσο, εκ των υστέρων δημιουργήθηκαν ερωτήματα από το ΥΠΠΟ και τη νέα πολιτική ηγεσία σχετικά με την ανάγκη έγκρισης της ΠΥΣ, κάτι που προκάλεσε ζήτημα νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας και πλήρωσης της θέσης. Εξι μήνες μετά, η κ. Ζενιώδη δεν μπορεί να ασκήσει πλήρως τα καθήκοντά της. Παρέδωσε το πρόγραμμα της νέας χρονιάς, εγκρίθηκε από το Δ.Σ. αλλά κανείς δεν ξέρει με σιγουριά εάν θα υλοποιηθεί.

Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τα πράγματα, από καλλιτεχνικής πλευράς τουλάχιστον, φαίνεται πως κυλούν πιο ομαλά. Προμηνύονται όμως και εκεί αλλαγές στη διοικητική ηγεσία του οργανισμού που κυοφορούνται εδώ και αρκετούς μήνες αλλά ακόμη κάπου σκοντάφτουν. Το νυν συμβούλιο με πρόεδρο το Νίκο Θεοχαράκη διανύει τη δεύτερη θητεία του στο Μέγαρο Μουσικής, η οποία ανανεώθηκε τον περασμένο Μάρτιο. Τα βασικά οικονομικά προβλήματα του μεγάρου έχουν λυθεί και από το 2018 ο οργανισμός έχει φορολογική ενημερότητα. Ωστόσο, ένα από τα ανοιχτά προβλήματα που κληρονομεί η μία διοίκηση από την άλλη είναι αυτό της Καμεράτας, μιας αναγνωρισμένης ορχήστρας εντός και εκτός Ελλάδος. Το ερώτημα είναι αν το Μέγαρο και το ΥΠΠΟ θέλουν και μπορούν να καλύψουν το κόστος και να διατηρήσουν την Καμεράτα. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή