Παγκολίνοι σε κρίση, ανεμογεννήτριες στην Τήλο

Παγκολίνοι σε κρίση, ανεμογεννήτριες στην Τήλο

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διεξάγεται τα τελευταία δώδεκα χρόνια και θεωρείται ήδη ένας από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους διαγωνισμούς φωτογραφίας παγκοσμίως. Χαρακτηριστικά, στην πιο πρόσφατη διοργάνωσή του υποβλήθηκαν προς εξέταση πάνω από 345.000 εικόνες, προερχόμενες από 203 χώρες, ενώ στο κορυφαίο διαγωνιστικό τμήμα του, κατατέθηκαν φέτος 135.000 υποψηφιότητες· οι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά. Ποσοτικά μιλώντας, ίσως δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να πούμε ότι ο θεσμός Sony World Photography Awards, που προχθές ανακοίνωσε τους νικητές των επαγγελματικών κατηγοριών του, καλύπτει μια ευρύτατη γκάμα θεμάτων από την ημερήσια διάταξη του πλανήτη.

Ετσι, ως «Φωτογράφος της χρονιάς» (διάκριση που συνοδεύεται και από έπαθλο 25.000 δολαρίων), τιμήθηκε ο Ουρουγουανός Πάμπλο Αλμπαρένγκα, που στη σειρά φωτογραφιών «Σπόροι αντίστασης» αποτυπώνει τον αγώνα αυτοχθόνων της Λατινικής Αμερικής να σώσουν τα εδάφη τους από τις αγροτοβιομηχανικές και εξορυκτικές επιχειρήσεις. Συνδυάζοντας εικόνες περιοχών που κινδυνεύουν και ακτιβιστών που κείτονται ανάσκελα στη γη των προγόνων τους, ο Αλμπαρένγκα υπογραμμίζει τον μεταξύ τους δεσμό.

Στην κατηγορία «Ντοκιμαντέρ» διακρίθηκε ο Τσουνγκ Μινγκ Κο που συμμετείχε με τη σειρά «Πληγές του Χονγκ Κονγκ», ένα σύνολο εικόνων από τις περυσινές διαδηλώσεις για την αυτονομία της ασιατικής πόλης. Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Φυσικός κόσμος και άγρια ζωή» κράτησε ο Νοτιοαφρικανός Μπρεντ Στίρτον, που σε μια ειρωνεία της τύχης κατέγραψε το παράνομο εμπόριο παγκολίνων στην Ασία πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας (στη σειρά «Παγκολίνοι σε κρίση»), ενώ στην κατηγορία «Περιβάλλον», μία σειρά εικόνων για την οικολογική καταστροφή στο Δέλτα του Νίγηρα («Γουαχάλα»), χάρισε την πρώτη θέση στον Γερμανό Ρόμπιν Χινς.

Παγκολίνοι σε κρίση, ανεμογεννήτριες στην Τήλο-1

Αριστερά, φωτογραφία της Ιωάννας Σακελλαράκη, που καταγράφει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Τήλο. Δεξιά, οι απόπειρες της επιστήμης να χαρίσει στον άνθρωπο την αθανασία, όπως τις αποτύπωσε ο Αλεσάντρο Γκαντόλφι. 

Στην κατηγορία «Προσωπογραφίες», ο Ισπανοϊρανός Σεζάρ Ντεζφούλι ξεχώρισε για την αμεσότητα των πορτρέτων 118 προσφύγων που έχουν μόλις εντοπιστεί στα ανοιχτά της Λιβύης από ένα διασωστικό σκάφος («Επιβάτες»)· στα «Αθλητικά», οι «Σενεγαλέζοι παλαιστές» του Ισπανού Ανχελ Λόπεζ Σότο γοήτευσαν την κριτική επιτροπή με τον συνδυασμό παράδοσης και ευκαιριών κοινωνικής ανέλιξης που χαρακτηρίζει το άθλημά τους· στις «Ανακαλύψεις», η Ρωσίδα Μαρία Κοκούνοβα, κατέγραψε σε μία σειρά με τίτλο «Η σπηλιά», την κοινωνική απομόνωση που επέλεξε (επίσης προ πανδημίας) προκειμένου να αφοσιωθεί στη μητρότητα.

Η νικητήρια σειρά στη «Φοιτητική» κατηγορία του διαγωνισμού είχε άρωμα από Αιγαίο: η Ιωάννα Σακελλαράκη, από το Royal College of Arts του Λονδίνου, αποτύπωσε σε ένα σύνολο νυχτερινών φωτογραφιών με τίτλο «Αειφορία», τα ηλιακά πάνελ, τις ανεμογεννήτριες αλλά και τις υπόλοιπες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που πλέον αποτελούν καθημερινότητα στο νησί της Τήλου. Δίνοντας επίσης έμφαση στην τεχνολογία, ο Ιταλός Αλεσάντρο Γκαντόλφι πρώτευσε στην κατηγορία «Νεκρή φύση» με τη σειρά «Αθανασία Α.Ε.», που απαθανατίζει τις προσπάθειες της επιστήμης να επιμηκύνει τη διάρκεια της ανθρώπινης ζωής. Τέλος, στην κατηγορία της «Αρχιτεκτονικής» διακρίθηκε η Καναδέζα Σάντρα Χέρμπερ με τις «Ψαροκαλύβες της Λίμνης Γουίνιπεγκ», ενώ στα «Τοπία» ξεχώρισε ο Γερμανός Ρόνι Μπένερτ, με τις παραδοσιακές ιαπωνικές πύλες «Torii».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή