Νέα σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. διεκδικεί η «Ακτωρ»

Νέα σιδηροδρομικά έργα 1 δισ. διεκδικεί η «Ακτωρ»

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σιδηροδρομικά έργα ύψους 1 δισ. ευρώ διεκδικεί αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια η «Ακτωρ» του ομίλου Ελλάκτωρ, ποντάροντας στην υψηλή τεχνογνωσία κι εμπειρία που έχει αναπτύξει στον συγκεκριμένο τομέα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Εφόσον οι προσπάθειες από τους εν εξελίξει διαγωνισμούς στεφθούν με επιτυχία, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου (βάσει των ποσοστών συμμετοχής της «Ακτωρ» στις κοινοπραξίες με τις οποίες διεκδικεί τα έργα) θα ενισχυθεί κατά 550 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ των έργων που διεκδικεί και μάλιστα αυτόνομα η ελληνική εταιρεία ξεχωρίζει ο εκσυγχρονισμός του τμήματος Elin Pelin – Kostenets, στη γειτονική Βουλγαρία, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στη Ρουμανία, σε κοινοπραξία με τις Alstom και Arcada (η συμμετοχή της «Ακτωρ» ανέρχεται σε 30%), η εισηγμένη διεκδικεί σιδηροδρομικό έργο συνολικού προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά την ανακατασκευή του τμήματος Brasov – Simeria. Στην Αλβανία, η κοινοπραξία των εταιρειών «Ακτωρ»-«Τομή» (με ποσοστό συμμετοχής 70-30% αντίστοιχα) διεκδικεί έργο 90 εκατ. ευρώ, που αφορά τον εκσυγχρονισμό και την ανακατασκευή του τμήματος Δυρραχίου – Τιράνων και τη νέα σύνδεση με το αεροδρόμιο της αλβανικής πρωτεύουσας. Το έργο είναι προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, στην Ελλάδα, αλλά και στη Ρουμανία, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, η «Ακτωρ», ως μέρος κοινοπραξιών με εταιρείες, όπως η Alstom, η ΤΕΡΝΑ, η J&P Αβαξ και η Arcada, αναμένεται να ολοκληρώσει σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η «Ακτωρ» συμμετέχει, ως επικεφαλής κοινοπραξίας, στην κατασκευή της νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων που συνδέει το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών) με το Κιάτο και διέρχεται από τους νέους σταθμούς που έχουν ήδη κατασκευαστεί. Επίσης, κατασκευάζει και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός, ένα έργο αξίας 415 εκατ. ευρώ, που αφορά τη δημιουργία της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να αποτελέσουν σημαντική πηγή εσόδων για τις κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ δρομολογεί έργα αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, για την αναβάθμιση, ή την ηλεκτροκίνηση διαφόρων τμημάτων του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου. Στα παραπάνω, είναι πιθανό να προστεθεί αργότερα και η λεγόμενη «σιδηροδρομική Εγνατία», ένα έργο που βρίσκεται ακόμη σε φάση μελέτης, το κόστος του οποίου όμως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Ετσι, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς της στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, η «Ακτωρ» προχώρησε πρόσφατα στην ανάπτυξη της δυνατότητας να υλοποιεί πλέον και τη σηματοδότηση στα σιδηροδρομικά έργα που αναλαμβάνει, πέραν της κατασκευής των υποδομών των γραμμών και της ηλεκτροκίνησής τους. Σήμερα, είναι η μόνη εταιρεία που έχει τη σχετική πιστοποίηση, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να διεκδικεί έργα που περιλαμβάνουν και τη σηματοδότηση, χωρίς την ανάγκη να δημιουργεί συμμαχίες με ξένους ομίλους. Πριν από λίγες μέρες μάλιστα, η σχετική θυγατρική, Aktor Signalling, συμμετείχε με τα δικά της πιστοποιημένα προϊόντα σηματοδότησης (artemmis και ermis) στη σιδηροδρομική έκθεση «Innotrans» που διεξήχθη στο Βερολίνο. Η ελληνική παρουσία περιλάμβανε επίσης στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, της ΟΣΕ, της Αττ. Μετρό και τον γενικό γραμματέα του υπ. Μεταφορών κ. Βούρδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή