Αναλυτικά ο προγραμματισμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για την αναβάθμιση της λειτουργίας του τουριστικού portal και των social media το 2020

Στρατηγική βελτίωσης του web marketing

Δηλώσεις της Αντιδημάρχου Τουρισμού, Αλ. Λεονταρίτη για την υπόθεση της ψηφιακής προβολής της Σύρου

Μελετημένες κινήσεις για τη βελτίωση της ψηφιακής προώθησης και προβολής της Σύρου επεξεργάζεται ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και η νέα Διοίκηση, έχοντας καταγράψει αναλυτικά τα βήματα της στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθηθούν εντός του 2020, για τη βελτίωση της εικόνας και της λειτουργίας του τουριστικού portal, αλλά και των social media.

Μέχρι σήμερα, μία απλή επίσκεψη στις σχετικές διαδικτυακές σελίδες του Δήμου με την αναζήτηση του ονόματος “syrosisland” φέρνει τον επισκέπτη αντιμέτωπο με εικόνες που δεν ανταποκρίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο νησί, αλλά και δεν το προβάλουν, με αποτέλεσμα η “ευκαιρία” της διαφήμισης της Σύρου μέσω της αξιοποίησης σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, να προσκρούει σε “τοίχο” και να “γεννά” σχεδόν μηδενικό αποτέλεσμα.

Την ανάγκη ανατροπής αυτής της κακής εικόνας αναγνωρίζει η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Αλίκη Λεονταρίτη και τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής, που με τη σειρά τους ενέκριναν την ανάπτυξη προσεκτικών βημάτων για το portal και τα social media, υπερψηφίζοντας και συμφωνώντας στο περιεχόμενο του συνολικού τουριστικού πλάνου για το 2020.

Εντός αυτού, αφιερώνεται μεγάλο τμήμα στην ενότητα του web marketing, προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα του “syrosisland” τόσο στο portal, όσο και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο και παρουσιάζεται για πρώτη φορά παρακάτω.

Σε δηλώσεις της προς την εφημερίδα, η Αλίκη Λεονταρίτη διευκρίνισε πως η κατάσταση που έχει παραλάβει από την προηγούμενη Διοίκηση, θα αλλάξει το προσεχές διάστημα, προκειμένου η Σύρος να αξιοποιήσει τα συγκεκριμένα “εργαλεία” προς όφελός της, στον καλύτερο δυνατό βαθμό, που επιτρέπουν βεβαίως και τα σημερινά οικονομικά της.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά το τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2020 κοστολογήθηκε στο ποσό των 50.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 5.000 ευρώ θα προωθηθούν για το web marketing.

Προτεραιότητες της νέας Διοίκησης

Συγκεκριμένα, η ίδια εξήγησε πως προτεραιότητα για το portal είναι η αναβάθμιση του λογισμικού του και σαφώς η βελτίωση και ο εμπλουτισμός του περιεχομένου του. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί το πρώτο “βήμα” είναι απαραίτητη η συνεργασία με κάποια εταιρεία, ενώ - προς το παρόν - για την εικόνα και τις πληροφορίες του, την αρμοδιότητα θα έχει το Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού – Πολιτισμού σε συνεργασία με άλλα Τμήματα που αναλαμβάνουν το πρακτικό κομμάτι των αναρτήσεων.

“Αρχικά για να κάνουμε οποιαδήποτε δαπάνη πρέπει να εγκριθεί ο προϋπολογισμός του 2020 (σσ. δημ. συμβούλιο την ερχόμενη Δευτέρα)” ξεκαθάρισε πρωτίστως η αρμόδια Αντιδήμαρχος, η οποία διευκρίνισε μάλιστα πως, “για να καταλήξουμε στη στρατηγική μας έχουμε κάνει συνάντηση με στελέχη του Προγραμματισμού που διαχειρίζονται και το portal και την ιστοσελίδα του Δήμου, γιατί πραγματικά όλα αυτά θέλουν μία αναβάθμιση”.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε η κα Λεονταρίτη, “Προτεραιότητα για εμάς είναι στην αναζήτηση που θα κάνει ο επισκέπτης για τη Σύρο, να έρχεται πρώτο στη λίστα των αποτελεσμάτων το portal. Αυτό είναι σημαντικό, όπως σαφώς και ο εμπλουτισμός του με στοιχεία έγκυρα και υλικό χρήσιμο και αντιπροσωπευτικό για το νησί μας”.

Ως εκ τούτου, η ίδια εξήγησε στη συνέχεια πως, “Βάλαμε κάποια χρήματα στον προϋπολογισμό μας, ώστε να δούμε είτε με την ίδια εταιρεία, είτε με άλλη, - αυτό θα το δείξει η έρευνα που κάνουμε -, αν μπορέσουμε ένα μέρος του λογισμικού να το αναβαθμίσουμε καθώς αυτό είναι απαραίτητο”.

Κατά συνέπεια, μέχρι τη δυνατότητα υλοποίησης της σχετικής δαπάνης, το μόνον που μπορεί να κάνει το Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού – Πολιτισμού είναι να προωθεί υλικό στα συνεργαζόμενα Τμήματα του Δήμου, που μπορούν – καθώς έχουν τους κωδικούς – να ενημερώσουν το portal.

“Από την ενημέρωση που είχαμε από τον Προγραμματισμό και το Τμήμα Μηχανογράφησης είναι πως τους κωδικούς για το portal τους έχει η εταιρεία που είχε κάνει παλαιότερα σύμβαση με τον Δήμο. Άρα, για ό,τι πρέπει να γίνει, σήμερα, πρέπει να υπάρχει πρώτα συνεννόηση με αυτήν την εταιρεία, ώστε να μπορεί να ξεκλειδώνει κάποιους κωδικούς και να εμπλουτίζεται το portal” σχολίασε επεξηγηματικά στα ανωτέρω, σημειώνοντας μάλιστα πως, σταδιακά για τον εμπλουτισμό και τις διορθώσεις του portal, “το Τμήμα μας αρχίζει να στέλνει κάποιο υλικό στα Τμήματα Προγραμματισμού και Μηχανογράφησης για να το ανεβάζουν, καθώς δεν έχουμε εμείς τους κωδικούς και άρα, δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς τη διαχείριση. Ήδη ψάχνουμε διάφορα πράγματα για να δούμε πώς θα είναι καλύτερες οι ενημερώσεις”.

Εκτός του portal, η κα Λεονταρίτη μίλησε και για τη διαχείριση των social media, λέγοντας πως την ευθύνη για τη λειτουργία και την εικόνα τους έχει πλέον και θα έχει στο εξής το Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού – Πολιτισμού.

“Αναφορικά με τα social media και τις σελίδες όπως facebook κλπ, η ενημέρωση θα γίνεται από το δικό μας Τμήμα” ανέφερε σχετικά, αναγνωρίζοντας πως συνολικά η υπόθεση του web marketing του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης θέλει προσεκτικά βήματα.

Στην ερώτηση αν μελλοντικά η ίδια επεξεργάζεται τη σκέψη να αναθέσει σε κάποια εξειδικευμένη εταιρεία τη διαχείριση του portal, απάντησε συγκεκριμένα, έχοντας στο προσκήνιο του συλλογισμού της πάντα και τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου.

“Αυτή είναι η ιδανική σκέψη. Προς το παρόν με τα οικονομικά δεδομένα μας, πηγαίνουμε βήμα – βήμα και επιδιώκουμε τη βελτιστοποίηση αρχικά της αναζήτησής του. Για εμένα το καλύτερο και το ιδανικό θα ήταν ένας άνθρωπος αποκλειστικά να ασχολείται με το επικοινωνιακό. Αυτό όμως, με τις δυνάμεις και τους υπαλλήλους που έχουμε σήμερα, δεν είναι εφικτό. Αν θέλουμε να ρέει το web marketing σωστά πρέπει να έχουμε άτομα” διευκρίνισε αναλυτικά, απαντώντας παρακάτω και για το κομμάτι της αξιοποίησης του portal για την προβολή πολιτιστικών και γενικότερα σημαντικών διοργανώσεων του Δήμου, κάτι που δεν διαπιστώθηκε την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Θέλουμε στο πλαίσιο της εξωστρέφειας να προωθούμε εγκαίρως και ποιοτικά ό,τι κάνουμε. Για παράδειγμα τώρα με το Καρναβάλι. Τα Χριστούγεννα υπήρξε ένα πρόβλημα. Είχαμε στείλει το υλικό για το portal, απλά με τον όγκο δουλειάς στη Μηχανογράφηση, τα παιδιά είχαν καθυστερήσει την ανάρτηση. Ωστόσο, εμείς θέλουμε να δούμε ουσιαστικά τη συνολική λειτουργία του portal αλλά και των social media ώστε η Σύρος να προβάλλεται όπως πρέπει”.

Η κα Λεονταρίτη έκλεισε τις δηλώσεις της, απαντώντας καταφατικά στην ερώτηση αν αναγνωρίζει πως η εικόνα του portal “syrosisland” και των social media, επιβάλλεται να αλλάξει και μάλιστα άμεσα.

“Ναι. Και δεν το λέω αντιπολιτευτικά. Είναι μία κοινή διαπίστωση” σχολίασε, καθιστώντας σαφές πως ο Δήμος σε αυτό το κομμάτι με οργάνωση θα επιδιώξει το καλύτερο στο μέτρο του οικονομικά εφικτού.

Επικαιροποίηση και βελτίωση του “Syrosisland”

Σύμφωνα με το πλάνο του Δήμου για το κομμάτι του portal προβλέπονται τα ακόλουθα: Θα υλοποιηθούν ενέργειες βελτιστοποίησης και επικαιροποίησης του web site ώστε να ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη στρατηγική του Δήμου, ως πυρήνας του ψηφιακού οικοσυστήματος του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης.

Διαχείριση ιστοσελίδας: Σε καθημερινή βάση, θα αναρτώνται δημοσιεύσεις που αφορούν στην τουριστική προβολή του Δήμου, θα δίνονται απαντήσεις σε ερωτήματα που προκύπτουν από τους επισκέπτες της σελίδας, θα τροποποιείται η αρχική σελίδα και θα διαμορφώνονται σελίδες σύμφωνα με τις εκάστοτε ενέργειες προώθησης.

Υποστήριξη ιστοσελίδας: Η φιλοξενία της ιστοσελίδας του Δήμου θα γίνεται σε server, που θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο SLA με 99,99% uptime και διασφάλιση όλων των μέτρων ασφαλείας (Firewall), διαδικασίες backup & restore, server management, patching, υποστήριξη GDN, scalability, availability, load balancing. Στο πλαίσιο του έργου, θα υποβάλεται μηνιαία αναφορά κατάστασης της ιστοσελίδας.

Social Media

Βάσει του ίδιου πλάνου για τα social media προγραμματίζονται τα παρακάτω: Ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης έχει αναπτύξει λογαριασμούς στο Facebook και στο Youtube, ως μέρος του οικοσυστήματος του website http://www.syrosisland.gr/. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνει επικαιροποίηση των υπαρχόντων λογαριασμών και διαχείριση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για την υποστήριξη της επικοινωνιακής στρατηγικής του Δήμου.

Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης: Οι λογαριασμοί Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης θα διαχειρίζονται σε καθημερινή βάση με ενέργειες που ανά μέσο ορίζονται ως ακολούθως: i. Facebook: Δημιουργία μηνιαίου ημερολογίου περιεχομένου, το οποίο θα κατατίθεται 30 ημέρες πριν την ενεργοποίηση του, έως 2 δημοσιεύσεις ανά ημέρα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, follow, mention, likes σε άλλες σελίδες, εφαρμογή εικαστικών ανάλογα με τις ενέργειες προώθησης που λαμβάνουν χώρα κάθε περίοδο. ii. Twitter: Δημιουργία μηνιαίου ημερολογίου περιεχομένου, το οποίο θα κατατίθεται 30 ημέρες πριν την ενεργοποίηση του, έως 2 δημοσιεύσεις ανά ημέρα στα αγγλικά, follow/mention σε άλλες σελίδες, επιλογή και repost σχετικών αναρτήσεων από άλλους λογαριασμούς (έως 5 ανά εβδομάδα). iii. Instagram: Δημιουργία μηνιαίου ημερολογίου περιεχομένου το οποίο θα κατατίθεται 30 ημέρες πριν την ενεργοποίηση του, έως 2 δημοσιεύεις την ημέρα, follow / mention / likes σε άλλες σελίδες, επιλογή κατάλληλων hashtags ανά ανάρτηση για μεγιστοποίηση του επικοινωνιακού αποτελέσματος, επιλογή και repost σχετικών αναρτήσεων από άλλους λογαριασμούς (έως 5 ανά εβδομάδα). iv. Youtube: Ανάρτηση videos, οργάνωση του καναλιού και των videos και δημιουργία playlists, σύνδεση του λογαριασμού.

Διαχείριση Κοινότητας Μελών: Στο πλαίσιο του έργου, περιλαμβάνεται η καθημερινή παρακολούθηση κι έλεγχος περιεχομένου των χρηστών (θετικά ή αρνητικά σχόλια, απόψεις που εκφράζονται) καθώς κι η επικοινωνία με το κοινό μέσω ερωτήσεων, απαντήσεων ή προτάσεων για την επίτευξη διάδρασης. Με στόχο την ενίσχυση του αριθμού των μελών στις σελίδες του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και της διάδρασής τους με αυτές, θα προσφέρεται συνεχή παροχή συμβουλευτικών και δημιουργικών υπηρεσιών για την οργανική προώθησή και ανάπτυξη της παρουσίας του Δήμου στο ψηφιακό περιβάλλον, με ενέργειες που περιγράφονται ως ακολούθως, όχι περιοριστικά: Δημιουργικές εφαρμογές: Θα δημιουργηθούν εικαστικές εφαρμογές όπως infographics και pictographic, με βάση τις ανάγκες της ψηφιακής προώθησης. Διεξαγωγή διαγωνισμών: Θα υλοποιείται ένας διαγωνισμός κάθε μήνα με στόχο την ενίσχυση του αριθμού των μελών στις σελίδες του Δήμου Σύρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και της διάδρασής τους με αυτές. Οι διαγωνισμοί θα καλούν τους χρήστες να διαδράσουν σε μία ανάρτηση, να δημιουργήσουν και να αναρτήσουν πρωτότυπο περιεχόμενο ή να λάβουν μέρος μέσα από ανάπτυξη ειδικών εφαρμογών.

Ψηφιακή προώθηση και διαφήμιση. Μετρήσιμα αποτελέσματα

Θα εκτελείται πλάνο ψηφιακής προώθησης, με καθορισμό μετρήσιμων στόχων όπως ενδεικτικά περιγράφονται στην ενότητα Αναφορά Έργου και Αποτελεσματικότητας. Στόχος της ψηφιακής προώθησης είναι η μεγιστοποίηση των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων που τίθενται και αποτελούν τους δείκτες αποτελεσματικότητας (KPIs) της καμπάνιας. Το πλάνο ψηφιακής διαφήμισης θα περιλαμβάνει Google Display ads, native ads, banner campaign, σε επιλεγμένα ψηφιακά μέσα, online users σε επιλεγμένες αγορές – στόχους, στοχεύοντας συγκεκριμένο προφίλ των χρηστών (online users targeting) και την επισκεψιμότητα του webiste. Στο πλάνο προώθησης ψηφιακής διαφήμισης, περιλαμβάνονται τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Ads), με διαφημίσεις που στοχεύουν είτε στην ανάπτυξη της κοινότητας φίλων (ενδεικτικά Like Ads), προώθησης της απήχησης του περιεχομένου (Promoted posts) ή προώθησης της επισκεψιμότητας των καναλιών στόχος.

Δείκτες αποτελεσματικότητας και Μέτρηση: Το ανωτέρω πλάνο ψηφιακής προβολής θα συνοδεύεται από αναλυτική περιγραφή των στόχων επίτευξης αποτελέσματος, που θα αποτελέσουν βάσει μέτρησης κι αναφοράς (ενδεικτικά, αριθμός επισκεπτών στην ιστοσελίδα, αριθμός βάσης φίλων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, impressions, reach, κ.α.). Για την αποτελεσματική παρουσία και την ολοκληρωμένη παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος του νησιού, ο Δήμος Σύρου θέτει ως στόχους ανά μέσο, όπως ενδεικτικά και κατ’ ελάχιστον, Facebook 15.000 Fans, Twitter 2.000 Twitters, Instagram 5.000, Youtube 100.000 video views. Αναφορά έργου και αποτελεσματικότητας: Με βάση των καθορισμό των στόχων, θα υποβάλλεται μηναία ενημέρωση για την κατάσταση και την πορεία των ψηφιακών καναλιών και των ενεργειών προώθησης στο ψηφιακό περιβάλλον. Αναφορά αποτελεσματικότητας ιστοσελίδας: Θα υποβάλλεται μηνιαία αναφορά για την πορεία του website του Δήμου, η οποία θα παραδίδεται έως τις 5 του επόμενου μήνα και θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον στατιστικά στοιχεία, ποσοτικά στοιχεία, όπως sessions, users, pageviews), ποιοτικά στοιχεία, όπως average session duration, bounce rate, pages/session), γεωγραφικά χαρακτηριστικά επισκεπτών, δυνατά και αδύναμα σημεία που χρήζουν βελτίωσης και συμπεράσματα, τεχνολογικά στοιχεία (desktop/mobile, browser, loading time). Αναφορά αποτελεσματικότητας Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης: Θα υποβάλλεται μηνιαία αναφορά για την πορεία των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης του Δήμου η οποία θα παραδίδεται έως τις 5 του επόμενου μήνα και θα περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον στοιχεία reach, engagement, best post times, top posts για το Facebook, Twitter και Instagram, την αποδοτικότητα ενεργειών προώθησης με στοιχεία όπως growth rate, CPLs, best countries performance, opportunities, φωτογραφίες των αναρτήσεων, δυνατά και αδύναμα σημεία και προτάσεις προς βελτίωση.