Καμπάνια για την προβολή του ιστορικού Θεάτρου Απόλλων, αντικείμενο θαυμασμού χιλιάδων επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό

"Υποκλινόμαστε" σε ένα αληθινό αρχιτεκτονικό κόσμημα

Μία νέα περίοδος ακμής για το Θέατρο Απόλλων εγκαινιάζεται μέσα από μία μοναδική περιφερειακή πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει στην ανάδειξη του εμβληματικού κτιρίου της Ερμούπολης και της σημαντικής συμβολής του στην πολιτιστική και τουριστική ελκυστικότητα της Σύρου, των Κυκλάδων και εν γένει, του Νοτίου Αιγαίου.

Η εκστρατεία με τίτλο «Θέατρο Απόλλων Σύρου Υποκλινόμαστε» αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία ξεκίνησε την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019, φιλοδοξώντας να προβάλει την τοπική υπερηφάνεια και παράλληλα, την Ευρωπαϊκή διάσταση της τοπικής πραγματικότητας.

Από το 1864 που λειτούργησε για πρώτη φορά, το απαράμιλλης ομορφιάς θέατρο, ένα από τα πιο φωτογραφημένα κτίρια της Αρχόντισσας των Κυκλάδων, έχει φιλοξενήσει κορυφαίες παραστάσεις, όπερες, συναυλίες κλπ. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι, στη σχεδίασή του διακρίνονται πρότυπα και επιρροές από τη Σκάλα του Μιλάνου, το θέατρο “San Carlo” της Νάπολης, το ακαδημαϊκό θέατρο στο Castelfranco και το “Teatro della Pergola” της Φλωρεντίας.

Για αρκετά χρόνια το θέατρο Απόλλων παρέμενε κλειστό, εξαιτίας της φθοράς που είχε υποστεί από το πέρασμα του χρόνου, καθώς και από προηγούμενες άστοχες επεμβάσεις. Σήμερα, το υπέροχο οίκημα, σήμα κατατεθέν του ένδοξου καλλιτεχνικού παρελθόντος της πρωτεύουσας της Σύρου, Ερμούπολης, αποκτά ξανά ζωή, τιμώντας την ιστορία του, τους κατοίκους του νησιού αλλά και ολόκληρη την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Ένα εμβληματικό, σύγχρονο θέατρο που αναβαθμίζει το νησί της Σύρου

Το σπουδαίο αυτό επίτευγμα είναι προϊόν της κοινής πρωτοβουλίας της Περιφέρειας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Δήμου Ερμούπολης που ήταν ο φορέας υλοποίησης ενός διπλού έργου: της εξωτερικής και εσωτερικής κτιριακής αποκατάστασης του θεάτρου, καθώς και την πλήρους αναβάθμισης του εξοπλισμού του, ώστε να μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Σύρου, να απολαμβάνουν μοναδικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Πιο συγκεκριμένα, η αποκατάσταση του εμβληματικού θεάτρου περιελάμβανε ένα ευρύ φάσμα οικοδομικών και άλλων εργασιών με σκοπό την πλήρη λειτουργία του, καθώς και την προμήθεια και την αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και συγκεκριμένα του συστήματος φωτισμού, ήχου και εικόνας.

Η πρώτη φάση του project για την πλήρη αποκατάσταση και λειτουργία του ιστορικού θεάτρου (οικοδομικές εργασίες, ηλεκτρομηχανολογικά, ηχητικά, σκηνή, πατώματα, καθίσματα, οροφογραφίες, τοιχογραφίες, κοσμητογραφήσεις, κλπ.) συγχρηματοδοτήθηκε από την Κοινοτική Πρωτοβουλία Urban.

Ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού του (προμήθεια ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, προβολέων, κονσόλας φωτισμού, ηχείων, ενισχυτή, μικροφώνων, οθόνης προβολής κλπ.)

Έγινε μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013.

Το έργο ολοκληρώθηκε σε τέσσερις φάσεις που διήρκεσαν δέκα χρόνια (1990 - 2000). Οι συμβάσεις υπεγράφησαν τον Δεκέμβριο του 2013 και η παραλαβή των υλικών έγινε έως τον Απρίλιο του 2014.

Το ποσό που δαπανήθηκε για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης ανέρχεται στα 659.395,23 €, εκ των οποίων τα 468.960 € αποτελούν τη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από Εθνικούς Πόρους, μέσω ΥΠΕΧΩΔΕ, Υπουργείου Πολιτισμού και Υπουργείου Αιγαίου.

Η αντικατάσταση του παλαιού εξοπλισμού και ο εκσυγχρονισμός του συνετέλεσαν στη δημιουργία ενός σύγχρονου θεάτρου που μπορεί να υποστηρίξει ποικίλες και απαιτητικές παραστάσεις. Έτσι, η Περιφέρεια κατατάσσεται στους κορυφαίους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς με σύγχρονο πολιτισμικό ενδιαφέρον.

Ανακαλύψετε τη διαδραστική πινακίδα μέσα από σημαντικές δράσεις

Στο πλαίσιο προβολής του Θεάτρου Απόλλων εγκαταστάθηκε στην είσοδό του μια διαδραστική οθόνη με ενσωματωμένο πρόγραμμα λήψης και επεξεργασίας φωτογραφιών που προσκαλεί τους επισκέπτες να συμμετάσχουν ενεργά τραβώντας μία προσωπική τους φωτογραφία για να τη μοιραστούν στα κοινωνικά δίκτυα.

Η νέα αυτή καμπάνια έχει στόχο να ενισχύσει την εικόνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επιλεγμένες χώρες - μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα - και έχει ξεκινήσει να υλοποιείται από τα τέλη του 2018. Από τη χώρα μας συμμετέχουν 7 Περιφερειακά Προγράμματα (μεταξύ των οποίων και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014-2020) και 1 Τομεακό, με 8 έργα που έχουν συγχρηματοδοτηθεί από πόρους της ΕΕ. Καθένα από τα έργα αυτά θα έχει δική του καμπάνια προβολής, διάρκειας 1 μήνα, η οποία θα περιλαμβάνει:

-    ειδικές δράσεις εμπνευσμένες από τα ίδια τα έργα,

-    διαδραστική σήμανση στο ίδιο το έργο για πληροφόρηση/πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους,

-    διαφημιστικές αφίσες σε γεωγραφική έκταση 30χλμ. γύρω από το έργο,

-    διαφήμιση στα τοπικά ΜΜΕ,

-    προσαρμοσμένη κατά περίπτωση στρατηγική με μίγμα Δημοσίων Σχέσεων, Ηλεκτρονικών Δημοσίων Σχέσεων και τοπικών πολλαπλασιαστών πληροφόρησης.

Η εκστρατεία «Θέατρο Απόλλων Σύρου Υποκλινόμαστε» θα διαρκέσει έως 10 Οκτωβρίου θα αξιοποιηθεί σε σημαντικές εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί για τη συγκεκριμένη περίοδο όπως το Διεθνές Φεστιβάλ + Αγορά Κινουμένων Σχεδίων Animasyros 12 (18-22 Οκτωβρίου 2019) και 7ο Syros Jazz Festival (4-6 Οκτωβρίου 2019).

Ισόρροπη προσαρμογή στα νέα εργαλεία προβολής

Τα σημαντικά οφέλη από την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων που επιτρέπουν μία μεγαλύτερης εμβέλειας προβολή του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος σε μια «γλώσσα» ιδιαίτερα διαδεδομένη στη σύγχρονη εποχή, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη» η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Αλίκη Λεονταρίτη.

«Ζούμε σε ένα νέο κόσμο, ψηφιακό όπου αυτή η νέα μορφή marketing έχει μπει σιγά σιγά στη ζωή μας με τις διαδραστικές οθόνες αφής να αποτυπώνουν και να αναδεικνύουν  το κάθε προϊόν προβολής αξιόπιστα και γρήγορα όπως στην προκειμένη περίπτωση το ιστορικό θέατρο μας Απόλλων.

Αυτή η διαρκώς αναπτυσσόμενη πλατφόρμα επικοινωνίας και μια τέτοιου είδους διαδραστική ψηφιακή προβολή θα έλεγα ότι πραγματικά διεγείρει το ενδιαφέρον και προσφέρει μια αποτελεσματική αναζήτηση πληροφοριών και κατ’ επέκταση προσέλκυση νέων επισκεπτών. Παράλληλα ενθαρρύνει ικανοποιητικά και την προσοχή του κοινού κάθε ηλικίας δημιουργώντας μια νέα εμπειρία μέσω μιας εύκολης διαδικασίας.

Νέα ψηφιακή εποχή και ισόρροπη προσαρμογή στα νέα εργαλεία προβολής του τουριστικού και πολιτιστικού προϊόντος».