Η ανακατασκευή των στάσεων γίνεται με βάση τρεις τύπους που έχουν επιλεγεί – Η όλη παρέμβαση αφορά και περιφερειακές στάσεις – Έως τα τέλη του έτους αναμένεται η έγκριση του σχεδίου – Ποια είναι τα σημεία που θα γίνουν οι «έξυπνες» στάσεις
Του Πάνου Γαρουφαλιά
Η υλοποίηση του ΣΒΑΚ στην πόλη της Λάρισας αλλά και η παλαιότητα των στάσεων του αστικού λεωφορείου «γέννησαν» την ανάγκη για αναμόρφωση σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά και σε δημιουργία νέων σε άλλες. Έτσι πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο το σχέδιο για την αναμόρφωση 40 + 6 στάσεων σε πρώτη φάση από τις 103 που θα πρέπει να ανακατασκευαστούν συνολικά.
Οι «έξυπνες» στάσεις και τα σημεία που θα στηθούν
Κάποιες από τις στάσεις θα δούμε να έχουν «έξυπνες λειτουργίες». Για παράδειγμα δέκα από αυτές που θα χαρακτηριστούν ως «έξυπνες» στάσεις, ο επιβάτης αναμένοντας το λεωφορείο θα μπορεί σε μια διαδραστική οθόνη να δει τα δρομολόγια, τον χρόνο, αλλά και τις διαδρομές των λεωφορείων που περνούν από εκείνο το σημείο. Θα έχει την δυνατότητα να φορτίσει το κινητό του καθώς οι στάσεις θα διαθέτουν φωτοβολταϊκά συστήματα στην οροφή τους καθιστώντας τες ενεργειακά αυτόνομες. Τέτοιες στάσεις όπως λέει στην larissanet o πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Μιχάλης Σακελλαρίου θα είναι κυρίως σε κεντρικά σημεία. Μάλιστα για να προχωρήσει άμεσα δημιουργία τους, το Αστικό ΚΤΕΛ προτίθεται να συνεισφέρει.
«Έξυπνες» στάσεις σύμφωνα με την πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ αναμένεται να δούμε στις τρεις στάσεις της Κεντρικής Πλατείας, δύο στην πλατεία Μπλάνα (στο ΔΩΛ), δύο στο Δικαστικό Μέγαρο (εκεί θα προστεθεί άλλη μια στάση), μια στην πολυκατοικία Παππά επί της οδού Μανδηλαρά (Τρίγωνη Πλατεία) και άλλες δύο στα Γυμνάσια επί της Ανθίμου Γαζή. Συνολικά μιλάμε για 10 στάσεις που θα γίνει προσπάθεια να υλοποιηθούν ακόμη και κατά την διάρκεια της πρώτης φάσης του έργου.
Οι νέες στάσεις που δημιουργούνται
Πρόκειται για πρόταση τοποθέτησης έξι νέων στεγάστρων σε υφιστάμενες στάσεις που έχουν αναμορφωθεί τα πεζοδρόμια και πλέον υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για την τοποθέτηση στεγάστρου και εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών καθημερινά. Οι στάσεις που δημιουργούνται από εξ’ αρχής είναι:
Είναι τρία στέγαστρα τύπου Γ στις:
- Κωδ. Στάσης -142 – Νομαρχία
- Κωδ. Στάσης -202 – Νέα Αγορά (Πλατεία Αγαμ. Μπλάνα)
- Κωδ. Στάσης – 410 – ΓΕΧΑ
Δύο στέγαστρα τύπου Β στην στάση με:
- Κωδ. Στάσης – 115 – Πολυκατοικία Παππά (Τριγ. Πλατεία)
- Κωδ. Στάσης – 355 – Άγιος Χαράλαμπος – Αλκαζάρ
Ένα στέγαστρο τύπου Α στην στάση με:
- Κωδ. Στάσης – 114 – Δικαστικό, όπου εξαιτίας την μεγάλης προσέλευσης επιβατών το υφιστάμενο στέγαστρο δεν επαρκεί. Εδώ δημιουργείται επί της ουσίας και μια δεύτερη στάση δίνοντας την δυνατότητα στους επιβάτες να μην περιμένουν εκτός το λεωφορείο ιδιαίτερα σε ημέρες που υπάρχουν δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Αυτές είναι οι 40 στάσεις που ανακατασκευάζονται
Μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος» προωθείται η αντικατάσταση σαράντα στάσεων και συγκεκριμένα πρόκειται για τις:
Κωδικός Στάσης | Ονομασία Στάσης |
102 | ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ |
104 | ΝΟΣΤΟΣ |
105 | ΕΡΓ. ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ |
106 | ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
107 | ΦΑΛΗΡΟ |
108 | ΚΑΜΙΝΙΑ (ΙΚΑ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ) |
109 | ΣΦΑΓΕΙΑ |
111 | ΓΕΝ. ΝΟΣΟΣΚΟΜΕΙΟ |
112 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΑΟΥ (ΑΓ. ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΟΣ) |
112 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΑΟΥ (ΑΓ. ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΟΣ) |
114 | ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ |
116 | ΓΥΜΝΑΣΙΑ |
116 | ΓΥΜΝΑΣΙΑ |
118 | ΠΥΛΗ ΣΤΡΑΤΙΑΣ |
130 | ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ |
131 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΝΕΑΠΟΛΗΣ |
132 | 6ο ΛΥΚΕΙΟ |
135 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΡΩΜΥΛΙΑΣ (ΦΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗΣ) |
137 | ΑΓ ΤΡΙΑΔΑ |
138 | ΣΟΑ |
143 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ |
241 | ΚΑΜΙΝΙΑ |
243 | ΚΑΡΥΔΙΟΝ |
244 | ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ |
303 | ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ |
308 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ |
310 | ΣΤΡΑΤΙΩΤ. ΠΡΑΤΗΡΙΟ |
313 | 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΟΣΕ |
314 | ΑΡΧΗ ΦΑΡΣΑΛΩΝ |
345 | ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ |
356 | 14ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ |
412 | ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΟ |
428 | 3ο ΛΥΚΕΙΟ |
429 | ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ – ΣΚΕΠΑΣΤΗ ΛΑΪΚΗ |
430 | ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ |
431 | ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ |
432 | ΔΕΗ |
579 | ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΑΓΙΟΥ ΘΩΜΑ |
580 | ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ |
701 | ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ |
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την προμήθεια εξοπλισμού και τοποθέτηση των στεγάστρων στάσεων ανέρχεται στο ποσό των 173.000 €. Το επιπλέον ποσό των 23.000€ θα καλυφθεί από ιδίους πόρους του Δήμου Λαρισαίων και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι στάσεις με κωδικούς:
114 ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ, αντικατάσταση υφιστάμενου και τοποθέτηση 2ου στεγάστρου τύπου Α
116 ΓΥΜΝΑΣΙΑ αντικατάσταση δύο υφιστάμενων
112 ΠΛΑΤΕΙΑ ΛΑΟΥ (ΑΓ. ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΟΣ) αντικατάσταση δύο υφιστάμενων
Όλες οι στάσεις που έχουν επιλεγεί για την τοποθέτηση νέων στεγάστρων ή αναβάθμιση των υφιστάμενων είναι εγκεκριμένες γραμμές αστικής συγκοινωνίας.
Οι τρεις τύποι των στάσεων
Οι τύποι των στεγάστρων που μπορούν να επιλεγούν είναι τρεις. Είναι οι εξής:
ΤΥΠΟΣ Α: Είναι τα στέγαστρα με πλάτος από 1,20μ. και άνω και τοποθετούνται σε
πεζοδρόμια πλάτους από 2,70 και άνω. Η οπίσθια όψη (πλάτη) δύναται να είναι
από διαφανές αντιβανδαλιστικό, άθραυστο πλαίσιο, το αριστερό (όπως
παρατηρείται από τον δρόμο) κάθετο προς την γραμμή του πεζοδρομίου τμήμα θα
είναι πλήρως καλυμμένο από πλαίσιο, ενώ το δεξιό κάθετο τμήμα δύναται να
είναι καλυμμένο κατά πλάτος κατά το ήμισυ από διαφανές αντιβανδαλιστικό,
άθραυστο πλαίσιο. Το στέγαστρο έχει κάθισμα τουλάχιστον τριών θέσεων,
σταθερό ή ανακλινόμενο.
ΤΥΠΟΣ Β: Είναι τα στέγαστρα με πλάτος από 1,00μ. έως 1,19μ. και τοποθετούνται σε
πεζοδρόμια πλάτους από 1,80 έως 2,69μ. Δύναται να υπάρχει μόνο οπίσθια όψη
(πλάτη) πλήρως κλειστή από διαφανές πλαίσιο. Αριστερά και δεξιά το στέγαστρο
θα είναι τελείως ανοικτό (για την ελεύθερη διακίνηση των πεζών). Ο τύπος αυτός
μπορεί να εξοπλιστεί μόνο με ανακλινόμενο κάθισμα.
Διανομή
ΤΥΠΟΣ Γ: Είναι τα στέγαστρα με πλάτος από 1,00 έως 1,19μ και τοποθετούνται σε
πεζοδρόμια πλάτους από 1,60μ έως 1,79μ. Στον τύπο αυτό των στεγάστρων δεν
τοποθετείται οπίσθια όψη (πλάτη) ούτε αριστερό και δεξιό τμήμα (θα είναι
τελείως ανοικτά για την ελεύθερη διακίνηση των πεζών). Στον τύπο αυτό
απαγορεύεται η τοποθέτηση οποιουδήποτε καθίσματος.
Η εικόνα αυτή την στιγμή είναι ότι στις 30 Απριλίου κατατίθεται ο φάκελος για την χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Φιλόδημος» και αναμένεται να εγκριθεί έως τα τέλη του έτους.
Γ. Σούλτης: Ξεκινάμε πιλοτικά και συνεχίζουμε…
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Σούλτης αναφερόμενος στην παρέμβαση αυτή επισημαίνει ότι ο στόχος είναι να επεκταθεί η διαδικασία ανακατασκευής και στις 103 στάσεις που υπάρχουν στην πόλη. Πιο αναλυτικά σημειώνει:
«Να πούμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν στάσεις που δεν έχουν στέγαστρα. Αυτό το έργο πρέπει να θεωρηθεί πιλοτικό. Αφού δούμε πως θα λειτουργήσει θέλουμε να επεκτείνουμε την διαδικασία αυτή αλλάζοντας όλα τα στέγαστρα και να τα τοποθετήσουμε και όπου δεν υπάρχουν. Όλη αυτή η παρέμβαση είναι συμβατή και με το ΣΒΑΚ καθώς δημιουργεί μια ενιαία εικόνα. Έχουμε ήδη συζητήσεις με το αστικό λεωφορείο που αφορά την αναθεώρηση των γραμμών και την αναθεώρηση των στάσεων και την αναθεώρηση των τιμών.»
Μ. Σακελλαρίου: «Κουμπώνει» το ΣΒΑΚ με τις νέες στάσεις
Την ανάγκη αναμόρφωσης των στάσεων σε όλη την πόλη επισημαίνει σε δήλωσή του στην Larissanet o πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Μιχάλης Σακελλαρίου.
«Είναι σημαντικό καταρχήν να «δέσουμε» την εικόνα του ΣΒΑΚ με τις νέες στάσεις που είναι σύγχρονης αισθητικής και αντίληψης. Έτσι δημιουργούμε ένα ενιαίο περιβάλλον προς όφελος των πολιτών αλλά και του επιβάτη ο οποίος θα μπορεί να βιώνει την εμπειρία των «έξυπνων στάσεων» που θα δημιουργήσουμε σε συνεργασία με τον δήμο. Είναι μια σημαντική παρέμβαση μέσω του προγράμματος «Φιλόδημος», που δημιουργεί μια διαφορετική αισθητική καθώς δικαιολογημένα υπήρχαν παράπονα επιβατών για κάποιες στάσεις, που όμως δεν είναι ευθύνη του Αστικού ΚΤΕΛ. Αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες προς τον επιβάτη με τέτοιες παρεμβάσεις».
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.