Συναυλία Μουσικής Δωματίου με έργα για φλάουτο, πιάνο και βιολοντσέλο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου στις 20.30 στην Αίθουσα Συναυλιών του ΔΩΛ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Johan Sebastian Bach: Σονατα για φλάουτο και πιάνο- BWV 1030
Franz Joseph Haydn: Τρίο «του Λονδίνου» για δυο φλάουτα και τσέλο – αριθμός 1- Hob VI
Francis Poulenc: Σονάτα για φλάουτο και πιάνο
Φλάουτο: Κίρα Σαπλαχίδου, Πέτρος Παππάς
Πιάνο: Βίκυ Κακαγιάννη
Βιολοντσέλο: Νίκος Νικολαϊδης
Τιμή εισιτηρίων: 5€
Φοιτητές/μαθητές/άνεργοι: Δωρεάν
Για το πρόγραμμα
Φημολογείται ότι ο J.S.Bach έγραψε αυτή τη σονάτα για τo «μαύρo πρόβατo” της οικογένειας. Η ταυτότητα του φλαουτίστα για τον οποίο οραματίστηκε ο Bach αυτό το απαιτητικό γεμάτο λεπτομέρειες κομμάτι περιβάλλεται από μυστήριο. Αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρέπει να έχει γραφτεί για έναν εξαιρετικό μουσικό. Δεν είναι απίθανο ότι ο ερμηνευτής της Sonata in B minor ήταν ο γιος του Bach, Johann Gottfried Bernard, ένας πολύ ταλαντούχος μουσικός, με προβληματικό χαρακτήρα. Αυτός ο τρίτος γιος του J.S.Bach, που γεννήθηκε το 1715, αναφέρεται ελάχιστα στη βιβλιογραφία του Bach. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς πέθανε νέος και καμία σύνθεση δεν είναι γνωστή από αυτόν.
Σε μια συζήτηση που ειχε ο μεγάλος W.Mozart με τον δάσκαλό του Joseph Haydn πριν το ταξίδι του τελευταίου στην Αγγλία, του τόνισε την έλλειψη της ικανότητάς του στις ξένες γλώσσες. Ο Haydn του απάντησε: «η γλώσσα μου ειναι κατανοητή σε όλον τον κόσμο».
Το τρίτο κομμάτι του προγράμματος, αφιερωμένο στην Elizabeth Sprague Coolidge απο τον Poulenc και εμπνευσμένο απο τη στενή του φίλη Raymonde Linossier, γράφτηκε σε μια σκοτεινή περίοδο της προσωπικής ζωής του συνθέτη. Ο συνδυασμός του φλάουτου με το πιάνο αντιπροσωπεύει ιδανικά τον συνθέτη και το ιδιαιτερο μουσικό του στύλ.
Κίρα Σαπλαχίδου
Η Κίρα Σαπλαχίδου έλαβε τα πρώτα της μουσικά ερεθίσματα σε πολύ μικρή ηλικία απο σημαντικούς φλαουτίστες της χώρας, όπως η Iwona Glinka στην Αθήνα, ο Ilie Macovei και η Ματούλα Χατζή στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
Μετά το Λυκείο, αποφοίτησε απο την τάξη φλάουτου της Iwona Glinka στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες και έλαβε Δίπλωμα στο φλάουτο με Άριστα παμψηφεί. Συνέχισε την μουσική της εκπαίδευση στην τάξη της καθηγήτριας Gülsen Arife Tatu στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Τρόσσινγκεν, της Γερμανίας. Το 2012 αποφοίτησε με Πτυχίο Μουσικής -με ειδίκευση στο Φλάουτου και ξεκίνησε τη διδακτική της πορεία σε ωδεία της περιοχής Baden-Württemberg της Γερμανίας.
Απο το 2014 εώς το 2016 συνέχισε τις σπουδές της στον Μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών του τμήματος Παλαιάς Μουσικής του Μουσικού Πανεπιστημίου του Τρόσσινγκεν, με ειδίκευση στο Φλάουτο Τραβέρσο και την ιστορική ερμηνία – τάξη Dr. Linde Brunmayr-Tutz και αποφοίτησε με τον τίτλο Master in Early Music.
Η Κίρα παρακολούθησε κύκλο Σεμιναρίων Μετεκπαίδευσης στη Γερμανία, με θέμα τη Μουσική για Ανθρώπους με Ειδικές Ανάγκες, καθώς και σεμινάρια φλάουτου και τραβέρσο με τους καθηγητές P.L.Graf, F.Renggli, R.Brown, K.H.Schutz, L.M.Tanguy και P.Hantai. Διδάσκει φλαόυτο σε Μουσικά Σχολεία της Θεσσαλίας και είναι μέλος του συνόλου “Diverse & Bizarre”.
Βασιλική Νικολάου Κακαγιάννη
Γεννήθηκε το 1980 στη Λάρισα. Ξεκίνησε πιάνο σε ηλικία 9 ετών στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας με καθηγήτρια την Ζησοπούλου Ανθούσα, με την οποία και ολοκλήρωσε τις σπουδές της λαμβάνοντας πτυχίο πιάνου με «άριστα» το 2000 και δίπλωμα πιάνου με «άριστα» και Α΄ βραβείο το 2002. Το 1998 πέρασε 1η στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., από όπου και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2004. Είναι κάτοχος πτυχίων Αρμονίας ( τάξη Κ. Μπότου), Αντίστιξης (τάξη Γ. Γράμψα) και Φούγκας (τάξη Κ. Τσούγκρα) με «άριστα παμψηφεί». Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πιάνου και μουσικής ερμηνείας με τους: Γ. Χατζηνίκο, Α. Παπαστεφάνου, Δ. Ευνουχίδου, Λ. Μπογιατζίεβα, Μ. Tirimo, B. Fredriksen, B. Ringeissen, Δ. Τουφεξή κ.ά., σεμινάρια διδακτικής, παιδαγωγικών και μουσικοπαιδαγωγικών, σεμινάρια ιστορικών θεωρητικών και μουσικής ανάλυσης, ορθοσωμικής για μουσικούς, μουσικής δωματίου και διεύθυνσης χορωδίας. Τον Ιούλιο του 2005 συμμετείχε στην 3η Διεθνή Μουσική Ακαδημία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, στο τμήμα ανώτερων θεωρητικών και ανάλυσης, με καθηγητές τους Χ. Ξανθουδάκη, Ι. Παπαδάτο, Π. Αδάμ κ.ά. Τον Ιούλιο του 2006 συμμετείχε στην 4η Διεθνή Μουσική Ακαδημία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο τμήμα «Διδακτική του πιάνου», με καθηγητές τους Αθηνά Φυτίκα, Κατερίνα Τσίτσα, Λάμπη Βασιλειάδη, Πέτρο Βούβαρη, Cynthia Benson. Διετέλεσε συνοδός πιάνου στη χορωδία «ΚΟΡΑΗΣ» Θεσσαλονίκης ,στη χορωδία του Δήμου Πολυκάστρου, στη χορωδία του Δήμου Πυλαίας Θεσσαλονίκης, στην Παιδική και Μικτή χορωδία του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας, στη μικτή χορωδία SOLARTE και στην παιδική χορωδία Solarte junior του Σύγχρονου Ωδείου Λάρισας Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Καρδίτσα και Ξάνθη και ήταν συνοδός πιάνου σε διπλώματα και ρεσιτάλ κιθάρας, πιάνου, ακορντεόν, μονωδίας, βιολοντσέλου κ.ά. Συμμετείχε με επιστημονική ανακοίνωση στις εργασίες συμποσίου με θέμα : «Μουσική θεωρία και ανάλυση – μεθοδολογία και πράξη», που διεξήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ το 2006, με τίτλο «Η επίδραση της Βυζαντινής Ακολουθίας των Παθών στο έργο Βυζαντινά Πάθη του συνθέτη Μιχάλη Αδάμη: συγκριτική ανάλυση σε μακροδομικό και μικροδομικό επίπεδο». Δίδαξε ανώτερα θεωρητικά στο ωδείο Γκουλέτσου Λάρισας, στο ωδείο Ματσίγκου Κ. Τούμπας Θεσσαλονίκης και πιάνο και θεωρητικά στη Μουσική Σχολή του Δήμου Νέσσωνος. Εργάστηκε ως καθηγήτρια πιάνου και θεωρητικών ευρωπαϊκής μουσικής στα Μουσικά Σχολεία Κατερίνης, Βόλου, Καρδίτσας, Ξάνθης και ως εκπαιδευτικός μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε Λάρισα, Ξάνθη και Νάξο. Το 2008 ήταν επιτυχούσα και διοριστέα στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για εκπ/κούς μουσικής. Ζει και εργάζεται στη Λάρισα ως μόνιμη καθηγήτρια πιάνου και συνοδός πιανίστα της χορωδίας MusicArte στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας.
Νίκος Νικολαΐδης
Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1988. Ξεκίνησε τις σπουδές του στο βιολοντσέλο με τον Τζέλου Ντοροφτέι στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας.
Το 2005, παράλληλα με τις σπουδές του στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, εισήλθε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, από όπου το 2010 έλαβε το δίπλωμα βιολοντσέλου με βαθμό » Άριστα 10 » και
καθηγητή τον Ζοραν Στεπιτς. Στη συνέχεια της παραμονής του στη Θεσσαλονίκη παρακολούθησε μαθήματα με τον βιολοντσελιστα Βασίλη Σαΐτη. Από το 2013 ως το 2016 συνέχισε τις σπουδές του στο Μάστερ Σόλο Βιολοντσέλο στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής του Trossingen της Γερμανίας, στην τάξη του Ιταλού καθηγητή Mario De Secondi
( μαθητής των A. Janigro και J. Starker ) αποφοιτώντας με Άριστα.
Ταυτόχρονα σπούδασε Μπαρόκ Βιολοντσέλο ως παράλληλο αντικείμενο στην τάξη του Γερμανού Werner Matzke. Είναι υποψήφιος Διδάκτωρ του βιολοντσέλου στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με επιβλέποντα καθηγητή τον Δημήτρη Πάτρα ενώ θέμα της διατριβής του είναι οι σονάτες για βιολοντσέλο και πιάνο του Αιμίλιου Ριάδη.
Έχει αποσπάσει βραβεία σε μαθητικούς διαγωνισμούς ενώ επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Ελληνική συμμετοχή στη συνάντηση των ωδείων της Μεσογείου το 2009. Έχει δώσει συναυλίες σόλο και μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό ( Γερμανία, Φινλανδία, Σερβία, Ελβετία, Συρία ). Έχει παίξει ως σολίστας με τη Συμφωνική Ορχήστρα Λάρισας καθώς και με την ορχήστρα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Υπήρξε μέλος της Stuttgarter Kammerorchester, της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Filarmonia Orchestra Athens.
Έχει συμμετάσχει ενεργά σε διεθνή masterclasses με σημαντικούς τσελίστες όπως οι Roland Pidoux, Jean-Guihen Queyras, Valerie Aimard, Alexander Gebert, Michael Flaksman, Ulrich Voss, Michaela Fukacova, Jelena Ocic, Joseph Bassal, Martha Gerschefski κ.α.
Είναι πτυχιούχος του τμήματος Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.