Σε ποιες οδούς προβλέπεται τρίωρη και σε ποιες 24ωρη στάθμευση – Τι προτείνουν οι μελετητές και τι η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Λαρισαίων
Του Πάνου Γαρουφαλιά
Το ΣΒΑΚ αναμφισβήτητα έχει αλλάξει την εικόνα στο κέντρο της Λάρισας. Οι συμπολίτες προσαρμόζονται σιγά-σιγά στη νέα πραγματικότητα. Όμως για τη δημοτική αρχή πέρα απότην συνέχιση του έργου είναι -σημαντικό όταν αυτό ολοκληρωθεί- να υπάρξει ένας επαρκείς αριθμός θέσεων στάθμευσης ώστε να εξυπηρετούνται στο κέντρο της πόλης τόσο οι Λαρισαίοι όσο και οι επισκέπτες.
Όπως άλλωστε δήλωσε ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης στην κοπή της πίτας, στο κέντρο της Λάρισας σύμφωνα με τον σχεδιασμό της υπηρεσίας κυκλοφοριακών ρυθμίσεων προβλέπονται συνολικά 1.172 θέσεις στάθμευσης.
Σήμερα η larissanet σας παρουσιάζει το σχέδιο που είναι προς έγκριση για το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: στις θέσεις 24ωρης στάθμευσης και σε θέσεις τρίωρης στάθμευσης. Η λειτουργία του έξυπνου συστήματος στάθμευσης θα εποπτεύεται από το κέντρο ελέγχου και μέσω εφαρμογής ο επισκέπτης θα μπορεί να δει ανά πάσα στιγμή που υπάρχει κενή θέση για να παρκάρει τα Ι.Χ. του.
Η πρόταση της υπηρεσίας του Δήμου Λαρισαίων προβλέπει 644 για βραχυχρόνια και 528 για μακροχρόνιες θέσεις στάθμευσης
Σε ποιες οδούς θα έχουν το σύστημα μακροχρόνιας στάθμευσης
Στις θέσεις μακροχρόνιας στάθμευσης θα μπορεί κανείς να παρκάρει έως 24ώρες το αυτοκίνητό του έναντι του σχετικού αντιτίμου. Θέσεις 24ωρης στάθμευσης σύμφωνα με τον προτεινόμενο σχεδιασμό προβλέπεται στις οδούς: Ηπείρου (τμήμα από Κολοκοτρώνη έως Πλουτάρχου), Παναγούλη (τμήμα από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Ηπείρου), 28ης Οκτωβρίου (τμήμα από Ηπείρου έως Ιουστινιανού), 23ης Οκτωβρίου (τμήμα από Ισχομάχου έως Κίρκης), Παπαναστασίου ((τμήμα από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Αγίου Νικολάου), Ανθίμου Γαζή (τμήμα από Ηπείρου έως Ηρώων Πολυτεχνείου), Ηρώων Πολυτεχνείου (τμήμα από Παναγούλη έως Υψηλάντου), Τάκη Τόγκα – πρώην Καλλιθέας (τμήμα από Κενταύρων έως Αθηνάς).
Σε αυτή την κατηγορία η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Λαρισαίων έχει υπολογίσει συνολικά 528 θέσεις έναντι 465 που προβλέπει το σχέδιο των μελετητών του ΣΒΑΚ.
Έρχεται σύσκεψη για την αξιολόγηση και λύση σε ζητήματα του ΣΒΑΚ – Ποιες λύσεις κοιτά για τα μεγάλα πάρκινγκ ο Δήμος Λαρισαίων – Θα γίνει ειδικός σχεδιασμός για τους μόνιμους κατοίκους
Πού θα εφαρμοστεί η τρίωρη στάθμευση
Πρόκειται για θέσεις στάθμευσης που θα εξυπηρετούν καλύτερα όσους θέλουν να επισκεφτούν το κέντρο, να κάνουν την δουλειά ή τα ψώνια τους και στην συνέχεια να φύγουν. Το τρίωρο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα εφαρμοστεί στις οδούς: Μανδηλαρά (τμήμα από Υψηλάντου έως Ανθίμου Γαζή), Ηπείρου (τμήμα από Ταγματάρχου Βελισσαρίου έως Κολοκοτρώνη), Ανθίμου Γαζή (τμήμα από Κύπρου έως Ηπείρου), Θέτιδος (τμήμα από Καραθάνου έως Αριστείδου), Κύπρου (τμήμα από Αριστείδου έως Ανθίμου Γαζή), Κενταύρων (τμήμα από Εργατικής Πρωτομαγιάς έως Κύπρου), Κουμουνδούρου (τμήμα από Ανθίμου Γαζή έως Ταγματάρχου Βελισσαρίου), Παναγούλη (τμήμα από Ηπείρου έως Παπακυριαζή), 28ης Οκτωβρίου (τμήμα από Κύπρου έως Ηπείρου), 23ης Οκτωβρίου (τμήμα από Νικηταρά έως Ισχομάχου), Υψηλάντου (τμήμα από Λ. Κατσώνη έως Ηπείρου), Νικηταρά (τμήμα από 23ης Οκτωβρίου έως Αγίας Μαρίνης), 31η Αυγούστου (τμήμα από Ογλ έως Λορέντζου Μαβίλη), Παπαναστασίου (τμήμα από Αγίου Νικολάου έως Ηπείρου), Ηφαίστου (τμήμα από Μανωλάκη έως Κενταύρων).
Σε αυτή την κατηγορία η υπηρεσία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Δήμου έχει υπολογίσει 644 θέσεις έναντι των μελετητών του ΣΒΑΚ που έχουν προτείνει 651.
Οι διαφορές και των δύο προτάσεων και για τις δύο κατηγορίες συνολικά είναι μικρές και έχουν σχεδόν το ίδιο αποτέλεσμα.
Οι μελετητές πρότειναν 1.116 θέσεις και 1.172 προτείνει η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Λαρισαίων. Στο τελικό σχέδιο φαίνεται πως δύσκολα θα αλλάξουν σημαντικά αυτοί οι αριθμοί αν τελικά δεν παραμείνουν ως έχουν.
Για την στάθμευση μόνιμων κατοίκων που αναμένεται να γίνεται με ειδική κάρτα θα υπάρξει σχεδιασμός και θα ανακοινωθεί όταν θα ολοκληρωθεί.
Σύσκεψη για το ΣΒΑΚ και τις θέσεις στάθμευσης
Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή η σύσκεψη με τους μελετητές έρχεται περί τα τέλη Ιανουαρίου μετά την έναρξη υλοποίησης μιας πρώτης φάσης για το ΣΒΑΚ. Έχουν ήδη συγκεντρωθεί τα όποια προβλήματα υπήρξαν από την λειτουργία των δρόμων, που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία. Είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει συζήτηση τόσο για τα νέα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στα νέα έργα, αλλά θα αναλυθούν και οι αστοχίες που πιθανόν να υπήρξαν κατασκευαστικά. Για παράδειγμα στονποδηλατόδρομο της Ιουστινιανού έχει σχεδιαστεί να τοποθετηθεί βιομηχανικό δάπεδο. Σε κάποιους νέους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας πιθανόν να δούμε συνδυασμό υλικών και όχι μόνον κυβόλιθους. Θα εξεταστούν επίσης οι θέσεις για τους κάδους, οι δίοδοι για τους τυφλούς, κ.ά.
Όμως το πιο σημαντικό θέμα που θα απασχολήσει την σύσκεψη είναι το θέμα του κυκλοφοριακού, όπου θα πέσει στο τραπέζι η πρόταση των μελετητών και της υπηρεσίας (όπως παρουσιάστηκε πιο πάνω) για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ αναμένεται να γίνει και μια πρώτη συζήτηση για την δημιουργία μεγάλων πάρκινγκ στην πόλη όπως σχετικά ανακοίνωσε στην κοπή της πίτας στο ΔΩΛ, ο ο δήμαρχος Λαρισαίων, αποκαλύπτοντας μέρος του σχεδιασμού.
Που κοιτά για τα μεγάλα πάρκινγκ ο Δήμος
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην κοπή της πίτας ο Απόστολος Καλογιάννης είναι στις προθέσεις του Δήμου να κατασκευάσει ένα πολυώροφο πάρκινγκ στη οδό Καλλιθέας στην θέση που σήμερα υπάρχει ο υπαίθριος χώρος στάθμευσης. Για αυτόν τον χώρο φαίνεται πως ο Δήμος θέλει να κατασκευάσει ένα πάρκινγκ που θα έχει υπόγειους αλλά και υπέργειους ορόφους στάθμευσης.
Προφανώς μιλάμε για ένα πάρκινγκ που θα έχει πολλές θέσεις. αλλά για να κατασκευαστεί χρειάζεται και αρκετά χρήματα, περί τα 10 εκ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Ο Δήμαρχος Λαρισαίων αποκάλυψε ότι εξετάζεται και ο χώρος στο πρανές του Φρουρίου, που σίγουρα θα βοηθήσει αλλά εκτιμάται πως δεν είναι μεγάλων δυνατοτήτων. Οι υπεύθυνοι του Δήμου κοιτούν επίσης και έναν ημιτελή ιδιωτικό χώρο στάθμευσης στην οδό Ασκληπιού.
Από την άλλη διαφαίνεται ότι το υπουργείο Άμυνας «πάγωσε» την παραχώρηση στρατιωτικών εκτάσεων με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός για άλλο ένα μεγάλο πάρκινγκ στην Παπακυριαζή, στο χώρο του πρώην στρατιωτικού πρατηρίου.
Εν κατακλείδι ο σχεδιασμός για την δημιουργία πάρκινγκ είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς καθώς ήδη ακούγονται οι πρώτες γκρίνιες από τους Λαρισαίους.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.