Ένα από τα πολλά αριστουργήματα του Άλφρεντ Χίτσκοκ και το καλύτερο φιλμ της βρετανικής φάσης της καριέρας του, λίγο πριν τραβήξει την προσοχή του uber-παραγωγού Ντέιβιντ Σέλζνικ και σαλπάρει στις ΗΠΑ για ένα μεγαλειώδες σερί από τη «Ρεβέκα» ως τα «Πουλιά», είναι ταυτόχρονα το καλύτερο και ανθεκτικότερο στον χρόνο θρίλερ της προπολεμικής περιόδου.

 

Η ιστορία μιας γυναίκας που φλερτάρει με την παράκρουση, όταν η κυρία που συνοδεύει εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους με τρένο και όλοι οι συνεπιβάτες της αρνούνται την ύπαρξή της, είναι βούτυρο στο ψωμί του άφταστου σκηνοθέτη, ένα ασταμάτητο σλάλομ μυστηρίου και ψυχολογικού δράματος με χιούμορ και μυστήριο επιδέξια συνδυασμένα, σβέλτο και ανάλαφρο, σοβαρό και παχνιδιάρικο μαζί, με ατάκες και ατμόσφαιρα, επιμελημένο από την αθόρυβη Άλμα του (τη σύζυγο και σκιώδη συνεργάτιδά του), ντεκουπαρισμένο χειρουργικά, ωστόσο με τόσες ωφέλιμες ανάσες στις συνδέσεις των περιστατικών ‒ γι' αυτό ο Χίτσκοκ παραμένει αντικείμενο μελέτης από ιστορικούς και διανοούμενους και ταυτόχρονα διαχρονικά δημοφιλής στο κοινό που δεν ψάχνεται με θεωρίες.

 

Κορυφαία ψυχαγωγία.