Η πρώτη υποθαλάσσια έκθεση φωτογραφίας στον κόσμο φιλοξενείται στην Αμοργό - ΒΙΝΤΕΟ

Η πρώτη υποθαλάσσια έκθεση φωτογραφίας στον κόσμο φιλοξενείται στην Αμοργό - ΒΙΝΤΕΟ Facebook Twitter
ΑΠΕ
0

Στο βυθό της Αμοργού, σε βάθος 17 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, φιλοξενήθηκε μια έκθεση φωτογραφίας που θα ζήλευε και η πιο διάσημη γκαλερί.

Η αγάπη του Στέφανου Κόντου για την ελεύθερη κατάδυση και τη φωτογραφία αποτέλεσαν τα συστατικά της «γέννησης» μιας τόσο πρωτότυπης ιδέας, στο περιθώριο του δεύτερου τουρνουά ελεύθερης κατάδυσης «Authentic Big Blue» στο νησί.

Σε αυτή την υποθαλάσσια έκθεση φωτογραφίας με τίτλο « Greece Underwater/On a single breath», το κοινό έχει την ευκαιρία να θαυμάσει εκθέματα που δεν θα μπορούσαν να μην είναι εμπνευσμένα από τον βυθό του.

Ένα χταπόδι, ένας ύφαλος, μία βυθισμένη ξύλινη βάρκα, μία άγκυρα, ένα ναυάγιο και ψάρια που παραπέμπουν σε σμήνος μελισσών. Εικόνες που απαθανάτιζε ο ίδιος από το 2013 έως το 2018 στις καταδύσεις του με μία ανάσα στο βυθό του Αιγαίου Πελάγους, στα νερά νησιών όπως η Πάρος, η Σκόπελος, η Σίφνος, οι Λειψοί, η Ύδρα, οι Σπέτσες, αλλά ακόμη και στο Σούνιο.

Οι φωτογραφίες του Στέφανου Κόντου εκτυπώθηκαν με ειδική τεχνική σε αλουμίνιο, ένα μέταλλο που δεν διαβρώνεται από τη θάλασσα. Μία ομάδα ελεύθερων δυτών τοποθέτησαν τις 20 φωτογραφίες που αποτυπώνονται σε τρεις συλλογές, σε διάφορα σημεία της σπηλιάς.

Το πρώτο έκθεμα βρίσκεται στα 7 μέτρα και το τελευταίο στα 17. Τόσο η φωτογράφιση, όσο και η εγκατάσταση έγιναν με μία ανάσα και χωρίς μπουκάλες οξυγόνου.

Λαμβάνοντας, όμως υπ΄ όψη πως κάποιοι από το κοινό στο οποίο απευθύνεται ο φωτογράφος και ελεύθερος δύτης Στέφανος Κόντος, θα επέλεγαν να καταδυθούν με μπουκάλα (scuba diving), επέλεξε ως υποβρύχια γκαλερί μία μεγάλη σε διάμετρο σπηλιά, ώστε να χωρούν και οι δύτες με μπουκάλα.

Ο κ. Κόντος τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες κάνοντας ελεύθερη κατάδυση με άπνοια και σε αρκετές περιπτώσεις χρειάστηκε συχνά να σφηνώνει σε τρύπες του βυθού, ώστε να μένει σταθερός στην ιδανική θέση λήψης.

«Αυτή η συλλογή αποτελεί μια προσπάθεια να "αιχμαλωτίσω" τη μοναδική δυναμική τoυ υποβρύχιου κόσμου, ενόσω καταδύομαι. Το στοιχείο της μιας ανάσας δεν λειτουργεί ως περιορισμός, αλλά ως απελευθερωτικός παράγοντας. Οι φωτογραφίες είναι πολύ αληθινές ματιές της εμπειρίας και της διάδρασης με το βάθος, χωρίς τα δομημένα στοιχεία του προκαθορισμένου ή της καλά προετοιμασμένης λήψης.


»Δεν ψάχνω για ευδιάκριτους ορισμούς στα θέματά μου ή για εικόνες τραβηγμένες για ντοκιμαντέρ, εικόνες διαυγείς και πεπερασμένες. "Αιχμαλωτίζω" τον σφυγμό αυτού του μοναδικού κόσμου, όπως αλληλοεπιδρά κατά τη διάρκεια των βουτιών μου.

»Υπό πίεση και απόλυτα βυθισμένος στο φυσικό περιβάλλον, επιχειρώ να αναπαράγω το βυθό, όπως τον βλέπουν τα μάτια των κατοίκων του».

Πόσοι όμως μπορούν να φτάσουν σε 7 μέτρα βάθος για να θαυμάσουν το πιο κοντινό από την επιφάνεια της θάλασσας έκθεμα του Στέφανου Κόντου;

Η ιδέα της υποβρύχιας έκθεσης φωτογραφίας αποτελεί πρόκληση από τη σύλληψή της. Η δύσκολη πρόσβαση είναι μία ακόμη «δυσκολία» για τους φίλους της φωτογραφίας που δεν έχουν δοκιμάσει τις ικανότητες τους στην κατάδυση.

Με ένα δίωρο μάθημα στο Amorgos Diving Center, οι τολμηροί κατάφεραν να καταδυθούν, συνοδεία έμπειρων δυτών και να θαυμάσουν το πρωτοποριακό εικαστικό γεγονός με θέμα τον ελληνικό βυθό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.