Έκλεισε το CinEPIA, ο μοναδικός κινηματογράφος στη Νάουσα

Έκλεισε το CinEPIA, ο μοναδικός κινηματογράφος στη Νάουσα Facebook Twitter
0

Τίτλοι τέλους έπεσαν για τον κινηματογράφο CinEPIA , τον μοναδικό της Νάουσας, ύστερα από επτά χρόνια λειτουργίας.

Την απόφαση έλαβε η δημοτική αρχή της πόλης, ενώ στη σχετική δημοσίευση του CinEPIA στον επίσημο λογαριασμό του στο Facebook αναφέρεται η ανακοίνωση από πλευράς των εργαζομένων στον κινηματογράφο και ο λόγος που αντιδρούν.

Τι αναφέρει η αντιδήμαρχος Πολιτισμού της Νάουσας, κ. Δώρα Μπαλτατζίδου; 

H αντιδήμαρχος Πολιτισμού της Νάουσας, κ. Δώρα Μπαλτατζίδου, διευκρίνισε ότι ο λόγος για τον οποίο έκλεισε ο κινηματογράφος δεν είναι οικονομικός ούτε οφείλεται σε κάποια αυθαίρετη απόφαση της δημοτικής αρχής.

«Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο ο κινηματογράφος οδηγήθηκε σε κλείσιμο είναι επειδή στόχος της νέας δημοτικής αρχής είναι να τηρήσει τη μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη που έχει υπογραφεί από τον περασμένο Φεβρουάριο και η οποία προβλέπει ότι ο συγκεκριμένος χώρος δεν μπορεί να αξιοποιείται ως κινηματογραφική αίθουσα, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος, καθώς η χρήση του είναι ξεκάθαρα για εκθέματα βιομηχανικής κληρονομιάς ». 

Η κ. Μπαλτατζίδου διευκρίνισε ακόμα ότι μια τέτοια απόφαση δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει την πολιτιστική πορεία του δήμου και ότι, φυσικά, δεν λειτουργεί ως εμπόδιο στην πολιτιστική εξέλιξη της περιοχής. Άλλωστε, με την ανάληψη των καθηκόντων της η νέα δημοτική αρχή έχει κάνει διάφορες προσπάθειες πολιτισμικού χαρακτήρα, οι οποίες αφορούν κι άλλους τομείς της τέχνης, όχι μόνο το σινεμά. Με την απόφαση αυτή, λοιπόν, επί της ουσίας τηρείται και νόμιμα η μελέτη που είχε υπογραφεί στο παρελθόν, η οποία είχε κάπως «ξεχαστεί», δηλαδή δεν είχε γίνει η ανάθεση. 

Επομένως, ποιο είναι το μέλλον του CinEPIA; Η κ. Μπαλτατζίδου αναφέρει ότι «με την εκλογή της νέας αρχής του δήμου Νάουσας, ο στόχος που έχει τεθεί είναι όλα τα κτίρια να αποδοθούν στη χρήση τους. Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά θα μετατραπεί σε ένα κέντρο βιομηχανικής κληρονομιάς, δηλαδή σε έναν χώρο υποστηρικτικό του μουσείου και των εκθεμάτων που υπάρχουν σε αυτόν. Ο νέος χώρος, του οποίου τα εγκαίνια αναμένονται στα τέλη Μαρτίου, πρόκειται να φιλοξενεί προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών σχετικών με το σύνολο της πολιτιστικής κληρονομιάς της Νάουσας. Θα μετατραπεί, με άλλα λόγια, σε μια κοιτίδα πολιτισμού για καθηγητές, μαθητές και γενικότερα ανθρώπους από τον χώρο των τεχνών». 

Ύστερα, λοιπόν, και από την υπογραφή της μουσειολογικής επίβλεψης του CinEPIA και δεδομένου ότι έχει κατασκευαστεί με πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο με σαφήνεια ορίζει τον παραπάνω χώρο ως κέντρο τεκμηρίωσης βιομηχανικής κληρονομιάς, ενεργοποιείται πλέον η μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη.

Παράλληλα, η κ. Μπαλτατζίδου ξεκαθάρισε ότι η νέα δημοτική αρχή δεν έχει στόχο να λειτουργήσει «επαγγελματικά», όπως έκαναν κατά το παρελθόν οι προηγούμενες, και ασφαλώς θέλει να αξιοποιηθούν, επιτέλους, αρκετοί χώροι-πολιτιστικά στολίδια της πόλης. Δηλαδή, έχουν μπει στο επίκεντρο οι πολίτες και οι επισκέπτες της Νάουσας και όχι οι ιδιώτες, οι οποίοι, με τη νέα αξιοποίηση του χώρου, θα έχουν πρόσβαση σε πολλά κομμάτια του πολιτισμού και όχι μόνο στον κινηματογράφο. «Η πόλη ασφαλώς και έχει ανάγκη από διασκέδαση και με τις νέες δράσεις του δήμου αυτή η διασκέδαση θα επεκταθεί σε πολλαπλά επίπεδα» καταλήγει. 

Τι απαντά ο υπεύθυνος κινηματογραφικών προβολών του CinEPIA, κ. Μπάμπης Πιτσαλίδης;

Ο κ. Μπάμπης Πιτσαλίδης, υπεύθυνος κινηματογραφικών προβολών του CinEPIA, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Ασφαλώς και δεν είμαι σύμφωνος με τη συγκεκριμένη απόφαση της δημοτικής αρχής. Θεωρώ πως στερείται λογικής, εκπορεύεται από μικροπολιτικά κίνητρα και έρχεται να δώσει ένα ισχυρό πλήγμα στην πνέουσα τα λοίσθια πόλη της Νάουσας». 

«Άλλωστε, ο δήμος της Νάουσας είναι ένας μικρός δήμος της χώρας που δεν έχει επιλογές όσον αφορά την παρακολούθηση πολιτιστικών δρωμένων. Η απόφαση της δημοτικής αρχής έρχεται να στερήσει από τον κόσμο της Νάουσας μια ποιοτική επιλογή ψυχαγωγίας με εξαιρετικά οικονομικό αντίτιμο». 

Συνεπώς, για τον ίδιο ο πραγματικός λόγος που έκλεισε το CinEPIA σχετίζεται με την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και εντοπίζεται σε μια διάθεση ρεβανσισμού για όσα έκανε η προηγούμενη δημοτική αρχή. «Το κλείσιμο του κινηματογράφου είναι μια παράπλευρη απώλεια της κόντρας αυτής», συμπληρώνει χαρακτηριστικά. 

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η απόφαση της δημοτικής αρχής για τη μη χρήση της αίθουσας προβολών είναι ακατανόητη, δεδομένου ότι οι μελέτες που έχουν γίνει δεν προβλέπουν καμία χρήση, ωστόσο εστιάζουν στη διαμόρφωση του μεγάλου εξωτερικού χώρου που βρίσκεται δίπλα στην αίθουσα προβολών. Κατά συνέπεια, η αίθουσα προβολών θα παραμείνει ανενεργή επειδή αυτό επιθυμεί η δημοτική αρχή και όχι επειδή έτσι υπαγορεύεται από τις μελέτες, τις σχετικές με τη δημιουργία της έκθεσης της βιομηχανικής κληρονομιάς».

Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου εκφράζει τη λύπη της γι' αυτήν την απόφαση. Μάλιστα, κατά τον ίδιο, υπάρχει αντίδραση των παιδιών και των νέων της πόλης, για τους οποίους ο συγκεκριμένος κινηματογράφος ήταν μια διέξοδος από τη ρουτίνα της μικρής, κλειστής κοινωνίας στην οποία ζουν. 

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.