ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ημερίδα για την αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής διαρροής

Την εκδήλωση πραγματοποιεί ο δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ανταγωνιστικού Προγράμματος Συνεργασίας URBACT ΙΙΙ

 03/05/2019 17:55

Ημερίδα για την αντιμετώπιση της πρόωρης σχολικής διαρροής

Ημερίδα με θέμα «Αντιμετώπιση της Πρόωρης Σχολικής Διαρροής - Δράσεις και Αποτελέσματα του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης», πραγματοποιεί ο δήμος την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019, στις 10.30 π.μ, στο θέατρο «Άστρον» (Κομνηνών 3) στη Μενεμένη. Η ημερίδα γίνεται στο πλαίσιο του έργου «STAY TUNED – Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου».

Το έργο «Stay Tuned» υλοποιείται μέσα από ένα δίκτυο 9 συνεργαζόμενων πόλεων, Γάνδη - Βέλγιο ως επικεφαλής εταίρος, Ταλίν - Εσθονία, Σόφια - Βουλγαρία, Αμπελόκηποι - Μενεμένη – Ελλάδα, Αβέιρο - Πορτογαλία, Βερολίνο – Γερμανία, Ναντ – Γαλλία, Γκέτεμποργκ – Σουηδία και Βαρκελώνη – Ισπανία και βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσής του με την τελική διακρατική συνάντηση που θα λάβει χώρα στη Γάνδη από 21 – 23 Μαΐου.  

Σχολική ή μαθητική διαρροή (school drop out, students drop out) ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της εκπαίδευσης που παρακολουθούν. Ειδικότερα, ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της βαθμίδας εκπαίδευσης που κάθε κοινωνία / χώρα ορίζει ως ελάχιστη απαραίτητη εκπαιδευτική απαίτηση για τους νέους. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ατόμου και προστατεύεται από το εθνικό και διεθνές δίκαιο. Το σχολείο συμβάλλει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και στην κοινωνική τους ένταξη, διασφαλίζει την κοινωνική ισότητα, με τις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης που παρέχει και ενισχύει την κοινωνική συνοχή. 

Σύμφωνα με στοιχεία οι σχολικές εμπειρίες και οι λόγοι που οδήγησαν τον μαθητή να εγκαταλείψει το σχολείο, μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψη που έχει για τις ικανότητές του, για την προσωπική του αξία και για τη θέση του στον κόσμο, δημιουργώντας αισθήματα αποτυχίας, μειονεξίας και απογοήτευσης. Η υστέρηση σε γνώσεις, δεξιότητες και κατάρτιση, μπορεί να αυξήσει την αίσθηση της αποτυχίας. Το άτομο που διακόπτει και δεν ολοκληρώνει την εκπαίδευσή του έχει αυξημένες  πιθανότητες να βρεθεί άνεργο, υποαπασχολούμενο ή με χαμηλό εισόδημα για όλη τη ζωή του, με αρνητικές συνέπειες στην σωματική και ψυχική του υγεία. Είναι πιο πιθανό να βρεθεί περιθωριοποιημένο και αποκλεισμένο από την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της κοινότητας. Τα άτομα με τίτλο βασικής εκπαίδευσης είναι τρεις φορές πιο πιθανό να ζήσουν φτωχά ή αποκλεισμένα. Οι νέοι που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, είναι πιθανότερο να συνδεθούν με συνομηλίκους με παρόμοια χαρακτηριστικά - πορεία ζωής και να εμπλακούν σε επικίνδυνες συμπεριφορές όπως η παραβατικότητα και η χρήση ουσιών. Ταυτόχρονα, η κοινωνία στερείται ένα σημαντικό  κομμάτι του ενεργού δυναμικού της, καθώς νέοι άνθρωποι μένουν αδρανείς. Η μη ένταξη νέων ανθρώπων στην οικονομική και κοινωνική ζωή συντηρεί και αυξάνει τις κοινωνικές ανισότητες. 

Στο πλαίσιο της ημερίδας έχουν προσκληθεί και θα μιλήσουν επιστήμονες, κοινωνικοί και και κλινικοί ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, στελέχη της διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, εκπρόσωποι του δήμοι κ.α Η Μαγδαληνή Ρουσσέτη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Αθλητισμού, Πολιτισμού του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης θα παρουσιάσει τις δράσεις και τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος STAY TUNED» και η Βασιλική Βατάλη, Παιδαγωγός στο Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης θα μιλήσει  για "Το Κέντρο Κοινότητας ως μηχανισμός πρόληψης για την εγκατάλειψη της εκπαίδευσης και την προώθηση της σχολικής παρακολούθησης".

Ημερίδα με θέμα «Αντιμετώπιση της Πρόωρης Σχολικής Διαρροής - Δράσεις και Αποτελέσματα του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης», πραγματοποιεί ο δήμος την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019, στις 10.30 π.μ, στο θέατρο «Άστρον» (Κομνηνών 3) στη Μενεμένη. Η ημερίδα γίνεται στο πλαίσιο του έργου «STAY TUNED – Πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου».

Το έργο «Stay Tuned» υλοποιείται μέσα από ένα δίκτυο 9 συνεργαζόμενων πόλεων, Γάνδη - Βέλγιο ως επικεφαλής εταίρος, Ταλίν - Εσθονία, Σόφια - Βουλγαρία, Αμπελόκηποι - Μενεμένη – Ελλάδα, Αβέιρο - Πορτογαλία, Βερολίνο – Γερμανία, Ναντ – Γαλλία, Γκέτεμποργκ – Σουηδία και Βαρκελώνη – Ισπανία και βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσής του με την τελική διακρατική συνάντηση που θα λάβει χώρα στη Γάνδη από 21 – 23 Μαΐου.  

Σχολική ή μαθητική διαρροή (school drop out, students drop out) ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της εκπαίδευσης που παρακολουθούν. Ειδικότερα, ονομάζεται η μη ολοκλήρωση από τους μαθητές της βαθμίδας εκπαίδευσης που κάθε κοινωνία / χώρα ορίζει ως ελάχιστη απαραίτητη εκπαιδευτική απαίτηση για τους νέους. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ατόμου και προστατεύεται από το εθνικό και διεθνές δίκαιο. Το σχολείο συμβάλλει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και στην κοινωνική τους ένταξη, διασφαλίζει την κοινωνική ισότητα, με τις ίσες ευκαιρίες πρόσβασης που παρέχει και ενισχύει την κοινωνική συνοχή. 

Σύμφωνα με στοιχεία οι σχολικές εμπειρίες και οι λόγοι που οδήγησαν τον μαθητή να εγκαταλείψει το σχολείο, μπορεί να επηρεάσουν την αντίληψη που έχει για τις ικανότητές του, για την προσωπική του αξία και για τη θέση του στον κόσμο, δημιουργώντας αισθήματα αποτυχίας, μειονεξίας και απογοήτευσης. Η υστέρηση σε γνώσεις, δεξιότητες και κατάρτιση, μπορεί να αυξήσει την αίσθηση της αποτυχίας. Το άτομο που διακόπτει και δεν ολοκληρώνει την εκπαίδευσή του έχει αυξημένες  πιθανότητες να βρεθεί άνεργο, υποαπασχολούμενο ή με χαμηλό εισόδημα για όλη τη ζωή του, με αρνητικές συνέπειες στην σωματική και ψυχική του υγεία. Είναι πιο πιθανό να βρεθεί περιθωριοποιημένο και αποκλεισμένο από την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της κοινότητας. Τα άτομα με τίτλο βασικής εκπαίδευσης είναι τρεις φορές πιο πιθανό να ζήσουν φτωχά ή αποκλεισμένα. Οι νέοι που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο, είναι πιθανότερο να συνδεθούν με συνομηλίκους με παρόμοια χαρακτηριστικά - πορεία ζωής και να εμπλακούν σε επικίνδυνες συμπεριφορές όπως η παραβατικότητα και η χρήση ουσιών. Ταυτόχρονα, η κοινωνία στερείται ένα σημαντικό  κομμάτι του ενεργού δυναμικού της, καθώς νέοι άνθρωποι μένουν αδρανείς. Η μη ένταξη νέων ανθρώπων στην οικονομική και κοινωνική ζωή συντηρεί και αυξάνει τις κοινωνικές ανισότητες. 

Στο πλαίσιο της ημερίδας έχουν προσκληθεί και θα μιλήσουν επιστήμονες, κοινωνικοί και και κλινικοί ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, στελέχη της διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, εκπρόσωποι του δήμοι κ.α Η Μαγδαληνή Ρουσσέτη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Αθλητισμού, Πολιτισμού του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης θα παρουσιάσει τις δράσεις και τα αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος STAY TUNED» και η Βασιλική Βατάλη, Παιδαγωγός στο Κέντρο Κοινότητας με Παράρτημα Ρομά του Δήμου Αμπελοκήπων - Μενεμένης θα μιλήσει  για "Το Κέντρο Κοινότητας ως μηχανισμός πρόληψης για την εγκατάλειψη της εκπαίδευσης και την προώθηση της σχολικής παρακολούθησης".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία