ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κρίσιμα λεπτά αγωνίας εν αναμονή του… ασθενοφόρου

Μετρά τις πληγές του το ΕΚΑΒ σε Ημαθία, Πέλλα και Πιερία

 31/07/2019 08:00

Κρίσιμα λεπτά αγωνίας εν αναμονή του… ασθενοφόρου

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου

Η μεταφορά δευτερογενών περιστατικών, ο απαρχαιωμένος στόλος και η υποστελέχωση του προσωπικού στο ΕΚΑΒ συνθέτουν εικόνα απαξίωσης της υπηρεσίας σε Ημαθία, Πέλλα και Πιερία. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την έλλειψη συνεργασίας και συνεννόησης με τις διοικήσεις των νοσοκομείων, αφού καλούνται να μεταφέρουν τα δευτερογενή, όπως για παράδειγμα εξιτήρια, όταν επείγοντα περιστατικά βρίσκονται σε εξέλιξη. Το αποτέλεσμα: η υγεία και η ζωή των ανθρώπων να τίθεται σε κίνδυνο και να οδηγείται σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και στο θάνατο, αφού η καθυστέρηση λίγων λεπτών είναι πολύτιμη όταν ο τραυματίας περιμένει το ασθενοφόρο.

Στη Νάουσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, που ήταν σε εντεταλμένη υπηρεσία, παραμέρισε το έργο του και εκτελούσε μη επείγον - εξιτήριο, όταν ταυτόχρονα σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα μέσα στην πόλη της και σε απόσταση 60 δευτερολέπτων από τη βάση του ΕΚΑΒ. Το αποτέλεσμα ήταν να ανταποκριθεί με καθυστέρηση περίπου 18 λεπτών στο επείγον τροχαίο, με κίνδυνο τη ζωή της γυναίκας που ενεπλάκη στο τροχαίο.

«Το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να εξυπηρετεί δευτερογενή περιστατικά, π.χ. εξιτήρια ή μεταφορές από ένα νοσοκομείο σε ίδρυμα άλλου νομού, γιατί αυτό είναι σε βάρος των ασθενών και των περιστατικών που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Θα πρέπει να εξυπηρετούμε επείγοντα και όσα φαίνονται ειδικού χειρισμού και είναι στην αρμοδιότητά μας. Στο τέλος ούτε εξιτήριο θα γίνει όχι μόνο γιατί θα έχουμε κάποιο περιστατικό θανάτου αλλά και κακή εξυπηρέτηση. Σκοπός του ΕΚΑΒ είναι η επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα, δηλαδή η αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών και ΟΧΙ τα εξιτήρια» υπογραμμίζει σε δηλώσεις του στη «ΜτΚ» ο Φίλιππος Παπαστεργιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Ημαθίας.

Από τα Γιαννιτσά στη Βέροια για αξονικό - Μοιραίες οι καθυστερήσεις ασθενοφόρων

«Ελλείψει αξονικού χάθηκαν ζωές» λένε οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ Πέλλας, που εξυπηρετούν ασθενείς, οι οποίοι πρέπει να υποβληθούν σε αξονική εξέταση και μεταφέρονται στη Βέροια ή σε ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα. Στο παρελθόν, μάλιστα, καταγράφηκε θάνατος εξαιτίας καθυστέρησης του ασθενοφόρου, που μετέφερε ασθενή για αξονικό από τα Γιαννιτσά στη Βέροια. Την ώρα που εκείνο επέστρεφε πίσω και σε απόσταση 15 λεπτών από το νοσοκομείο Γιαννιτσών, οι διασώστες ειδοποιήθηκαν για πτώση και κάκωση κεφαλής ενός 65χρονου. Αν και οι εργαζόμενοι έσπευσαν στην Αγροσυκιά Πέλλας, που απέχει 10 λεπτά από τα Γιαννιτσά, το συμβάν είχε άσχημη κατάληξη, αφού χάθηκε το πολύτιμο δεκάλεπτο και ο τραυματίας κατέληξε λόγω ανακοπής. Άλλο ένα παράδειγμα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί, ήταν τροχαίο ατύχημα στην Κρύα Βρύση με μία 86χρονη γυναίκα, που χτυπήθηκε από διερχόμενο αγροτικό όχημα. Η γυναίκα βρισκόταν πεσμένη στην άσφαλτο για περισσότερο από 45 λεπτά, περιμένοντας το ασθενοφόρο να έρθει από το ΕΚΑΒ Έδεσσας, λόγω έλλειψης διαθέσιμου εκείνη την ώρα από τα πολύ κοντινότερα Γιαννιτσά. Την ίδια ώρα, το ασθενοφόρο του κέντρου υγείας Κρύας Βρύσης ήταν σταθμευμένο στον προαύλιο χώρο του κέντρου, αλλά λόγω έλλειψης οδηγού στην απογευματινή βάρδια ήταν αδύνατο να κινηθεί.

«Στην Κρύα Βρύση υπάρχει ένας οδηγός για πρωινή ή βραδινή βάρδια. Στα Γιαννιτσά και το δήμο Πέλλας καλύπτονται 60.000 κάτοικοι και παράλληλα εξυπηρετούνται τα Κουφάλια, η Χαλκηδόνα, ενώ οι συνάδελφοι επεμβαίνουν και σε περιστατικά στην Αλεξάνδρεια, τη Γουμένισσα και το Κιλκίς, μια και βρίσκονται σε κομβικό σημείο. Είναι 13 άτομα σε αυτόν το τομέα ευθύνης και στις δευτερογενείς μεταφορές» λέει στη «ΜτΚ» ο Πρόδρομος Δεβελόγλου, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Κεντρικής Μακεδονίας.

Ατύχημα με σκασμένο ελαστικό στο ΕΚΑΒ Πιερίας

Απαρχαιωμένο στόλο, που δεν παρέχει ασφάλεια στους διασώστες, καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ Πιερίας. Με επιστολή του προς τον πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας κρούει τον κώδωνα κινδύνου σχετικά με τη λειτουργία του ΕΚΑΒ στην περιοχή, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου. Όπως αναφέρει το Σωματείο, τον περασμένο Μάιο ασθενοφόρο που κινούνταν στο εθνικό οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης - Αθηνών με ταχύτητα περίπου 100 χλμ.\ώρα, κυκλοφορούσε με φθαρμένο ελαστικό, το οποίο κατά τη διαδρομή διαλύθηκε εντελώς. «Η εμπειρία και η ψυχραιμία των διασωστών ήταν ο λόγος που αποφεύχθηκε το χειρότερο σενάριο. Έχουμε 10 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 8 είναι παλιά. Έχουν από 200.000 έως 700.000 χλμ. στην πλάτη τους και τα πηγαίνουμε συνέχεια στα συνεργεία για επισκευή. Είναι στόλος που πρέπει να ανανεωθεί. Επιπλέον, τα ασθενοφόρα χρειάζονται απολύμανση, αλλά αυτό δεν έχει γίνει ποτέ» τονίζει στη «ΜτΚ» ο Βασίλης Βάιος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Πιερίας.

Ο πληθυσμός της Πιερίας (140.000 κάτοικοι) τριπλασιάζεται κάθε καλοκαίρι, ειδικά στις παραλιακές περιοχές του νομού. Το ΕΚΑΒ εξυπηρετεί 2.000 - 3.000 περιστατικά το χρόνο. Στη Νότια Πιερία, που «σφύζει» από τουρίστες το καλοκαίρι, υπάρχει ένα αυτοκίνητο που καλύπτει από το Λιτόχωρο μέχρι τους Νέους Πόρους, όχι σε 24ωρη βάση. Τις υπόλοιπες ώρες τις ανάγκες εξυπηρετούν ασθενοφόρα από την Κατερίνη, που βρίσκεται σε απόσταση 30 λεπτών. Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, παρόλο που σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας το προσωπικό ενισχύεται κατά τους θερινούς μήνες, στην Πιερία κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αν και αναμένονταν επιπλέον 2 άτομα από το ΚΕΕΛΠΝΟ, που όμως δεν έφτασαν ποτέ.

*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Ιουλίου 2019.

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου

Η μεταφορά δευτερογενών περιστατικών, ο απαρχαιωμένος στόλος και η υποστελέχωση του προσωπικού στο ΕΚΑΒ συνθέτουν εικόνα απαξίωσης της υπηρεσίας σε Ημαθία, Πέλλα και Πιερία. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την έλλειψη συνεργασίας και συνεννόησης με τις διοικήσεις των νοσοκομείων, αφού καλούνται να μεταφέρουν τα δευτερογενή, όπως για παράδειγμα εξιτήρια, όταν επείγοντα περιστατικά βρίσκονται σε εξέλιξη. Το αποτέλεσμα: η υγεία και η ζωή των ανθρώπων να τίθεται σε κίνδυνο και να οδηγείται σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και στο θάνατο, αφού η καθυστέρηση λίγων λεπτών είναι πολύτιμη όταν ο τραυματίας περιμένει το ασθενοφόρο.

Στη Νάουσα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, που ήταν σε εντεταλμένη υπηρεσία, παραμέρισε το έργο του και εκτελούσε μη επείγον - εξιτήριο, όταν ταυτόχρονα σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα μέσα στην πόλη της και σε απόσταση 60 δευτερολέπτων από τη βάση του ΕΚΑΒ. Το αποτέλεσμα ήταν να ανταποκριθεί με καθυστέρηση περίπου 18 λεπτών στο επείγον τροχαίο, με κίνδυνο τη ζωή της γυναίκας που ενεπλάκη στο τροχαίο.

«Το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να εξυπηρετεί δευτερογενή περιστατικά, π.χ. εξιτήρια ή μεταφορές από ένα νοσοκομείο σε ίδρυμα άλλου νομού, γιατί αυτό είναι σε βάρος των ασθενών και των περιστατικών που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Θα πρέπει να εξυπηρετούμε επείγοντα και όσα φαίνονται ειδικού χειρισμού και είναι στην αρμοδιότητά μας. Στο τέλος ούτε εξιτήριο θα γίνει όχι μόνο γιατί θα έχουμε κάποιο περιστατικό θανάτου αλλά και κακή εξυπηρέτηση. Σκοπός του ΕΚΑΒ είναι η επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα, δηλαδή η αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών και ΟΧΙ τα εξιτήρια» υπογραμμίζει σε δηλώσεις του στη «ΜτΚ» ο Φίλιππος Παπαστεργιόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Ημαθίας.

Από τα Γιαννιτσά στη Βέροια για αξονικό - Μοιραίες οι καθυστερήσεις ασθενοφόρων

«Ελλείψει αξονικού χάθηκαν ζωές» λένε οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ Πέλλας, που εξυπηρετούν ασθενείς, οι οποίοι πρέπει να υποβληθούν σε αξονική εξέταση και μεταφέρονται στη Βέροια ή σε ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα. Στο παρελθόν, μάλιστα, καταγράφηκε θάνατος εξαιτίας καθυστέρησης του ασθενοφόρου, που μετέφερε ασθενή για αξονικό από τα Γιαννιτσά στη Βέροια. Την ώρα που εκείνο επέστρεφε πίσω και σε απόσταση 15 λεπτών από το νοσοκομείο Γιαννιτσών, οι διασώστες ειδοποιήθηκαν για πτώση και κάκωση κεφαλής ενός 65χρονου. Αν και οι εργαζόμενοι έσπευσαν στην Αγροσυκιά Πέλλας, που απέχει 10 λεπτά από τα Γιαννιτσά, το συμβάν είχε άσχημη κατάληξη, αφού χάθηκε το πολύτιμο δεκάλεπτο και ο τραυματίας κατέληξε λόγω ανακοπής. Άλλο ένα παράδειγμα, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί, ήταν τροχαίο ατύχημα στην Κρύα Βρύση με μία 86χρονη γυναίκα, που χτυπήθηκε από διερχόμενο αγροτικό όχημα. Η γυναίκα βρισκόταν πεσμένη στην άσφαλτο για περισσότερο από 45 λεπτά, περιμένοντας το ασθενοφόρο να έρθει από το ΕΚΑΒ Έδεσσας, λόγω έλλειψης διαθέσιμου εκείνη την ώρα από τα πολύ κοντινότερα Γιαννιτσά. Την ίδια ώρα, το ασθενοφόρο του κέντρου υγείας Κρύας Βρύσης ήταν σταθμευμένο στον προαύλιο χώρο του κέντρου, αλλά λόγω έλλειψης οδηγού στην απογευματινή βάρδια ήταν αδύνατο να κινηθεί.

«Στην Κρύα Βρύση υπάρχει ένας οδηγός για πρωινή ή βραδινή βάρδια. Στα Γιαννιτσά και το δήμο Πέλλας καλύπτονται 60.000 κάτοικοι και παράλληλα εξυπηρετούνται τα Κουφάλια, η Χαλκηδόνα, ενώ οι συνάδελφοι επεμβαίνουν και σε περιστατικά στην Αλεξάνδρεια, τη Γουμένισσα και το Κιλκίς, μια και βρίσκονται σε κομβικό σημείο. Είναι 13 άτομα σε αυτόν το τομέα ευθύνης και στις δευτερογενείς μεταφορές» λέει στη «ΜτΚ» ο Πρόδρομος Δεβελόγλου, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Κεντρικής Μακεδονίας.

Ατύχημα με σκασμένο ελαστικό στο ΕΚΑΒ Πιερίας

Απαρχαιωμένο στόλο, που δεν παρέχει ασφάλεια στους διασώστες, καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ Πιερίας. Με επιστολή του προς τον πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας κρούει τον κώδωνα κινδύνου σχετικά με τη λειτουργία του ΕΚΑΒ στην περιοχή, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου. Όπως αναφέρει το Σωματείο, τον περασμένο Μάιο ασθενοφόρο που κινούνταν στο εθνικό οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης - Αθηνών με ταχύτητα περίπου 100 χλμ.\ώρα, κυκλοφορούσε με φθαρμένο ελαστικό, το οποίο κατά τη διαδρομή διαλύθηκε εντελώς. «Η εμπειρία και η ψυχραιμία των διασωστών ήταν ο λόγος που αποφεύχθηκε το χειρότερο σενάριο. Έχουμε 10 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 8 είναι παλιά. Έχουν από 200.000 έως 700.000 χλμ. στην πλάτη τους και τα πηγαίνουμε συνέχεια στα συνεργεία για επισκευή. Είναι στόλος που πρέπει να ανανεωθεί. Επιπλέον, τα ασθενοφόρα χρειάζονται απολύμανση, αλλά αυτό δεν έχει γίνει ποτέ» τονίζει στη «ΜτΚ» ο Βασίλης Βάιος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Πιερίας.

Ο πληθυσμός της Πιερίας (140.000 κάτοικοι) τριπλασιάζεται κάθε καλοκαίρι, ειδικά στις παραλιακές περιοχές του νομού. Το ΕΚΑΒ εξυπηρετεί 2.000 - 3.000 περιστατικά το χρόνο. Στη Νότια Πιερία, που «σφύζει» από τουρίστες το καλοκαίρι, υπάρχει ένα αυτοκίνητο που καλύπτει από το Λιτόχωρο μέχρι τους Νέους Πόρους, όχι σε 24ωρη βάση. Τις υπόλοιπες ώρες τις ανάγκες εξυπηρετούν ασθενοφόρα από την Κατερίνη, που βρίσκεται σε απόσταση 30 λεπτών. Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, παρόλο που σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας το προσωπικό ενισχύεται κατά τους θερινούς μήνες, στην Πιερία κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αν και αναμένονταν επιπλέον 2 άτομα από το ΚΕΕΛΠΝΟ, που όμως δεν έφτασαν ποτέ.

*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Ιουλίου 2019.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία