ΑΠΟΨΕΙΣ

Μετρό

 17/09/2019 12:00

Κάποτε στη Θεσσαλονίκη συζητήθηκε τι θα γίνει με τη συγκοινωνία. Στην Αθήνα θα γινόταν μετρό. Χαζοί ήταν στη Θεσσαλονίκη να μη θέλουν μετρό; Τι συμπρωτεύουσα θα ήταν; Η Θεσσαλονίκη είναι απλωμένη σε μήκος. Έχει επεκτάσεις προς τα δυτικά και τα ανατολικά. Έχει και προάστια. Απλώνεται ξαπλωμένη στον κόλπο του Θερμαϊκού. Δεν μοιάζει με την Αθήνα.

Έτσι, αντί να γίνει τραμ, αποφασίστηκε να γίνει μετρό. Ένας ραδιοφωνικός σταθμός αποφάσισε να κάνει το μετρό 30 χρόνια πριν. Έσκαψαν και μετά εγκατέλειψαν τρύπα γεμάτη ποντίκια. Κάποτε ξαναζεστάθηκε η υπόθεση. Βρέθηκαν λεφτά για κατανάλωση, οι φορείς επιχειρηματολογούσαν υπέρ, προέκυψε και υποθαλάσσια (τρομάρα μας). Φυσικά δεν έγινε τίποτα…

Σήμερα; Μετά 30 χρόνια, συμβάσεις, σχέδια, χρήματα, λαμαρίνες βλέπουμε ένα ορατό τέλος. Σε 1-2-3 χρόνια. Αλλά μία γραμμή κατά μήκος της Δελφών και της Εγνατίας, που εξυπηρετεί μερίδα των μετακινούμενων και φτάνει από τη Νέα Ελβετία στο σιδηροδρομικό σταθμό επαρκεί; Θα βγάζει τα λεφτά της; Ποιος από Μαρτίου και Βασ. Όλγας για να πάει στην πλατεία Αριστοτέλους θα παίρνει μετρό; Κανείς. Υπάρχει κάποιου είδους μελέτη για την μετακίνηση; Μελέτη κόστους; Οφέλους; Ίσως και να υπάρχει, αλλά δεν την ξέρω.

Έπειτα από τόση ταλαιπωρία και χρήμα το μετρό πρέπει επιτέλους να γίνει. Αλλά κυρίως πρέπει να προγραμματιστούν και να υλοποιηθούν γρήγορα οι επεκτάσεις προς ανατολικά και δυτικά. Να φτάσει έστω και επιφανειακά (σαν περιαστικός) στο αεροδρόμιο, στην Περαία, στη Θέρμη, στον Εύοσμο, στη Σταυρούπολη, στο Κορδελιό, στο Καλοχώρι, στον Λαγκαδά ίσως, στην Επανομή και αλλού. Μόνο τότε θα μπορεί να βγάζει τα λεφτά του. Και μαζί με αυτό να επανασχεδιαστεί το όλο σύστημα συγκοινωνίας.

Πολύ φοβάμαι ότι δεν θα γίνει τίποτα. Εδώ το συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών ή όπως το λένε τώρα δεν ασχολήθηκε ποτέ με τη διάρθρωση των συγκοινωνιών σοβαρά. Θα ζούμε με το ερώτημα αν πρέπει ή δεν πρέπει να βγάλουμε τα αρχαία από τη Βενιζέλου και να τα ξαναβάλουμε ή να τα παραχώσουμε ή να τα αφήσουμε.

Έπρεπε να γίνει τραμ. Τώρα τελείωσε, όποιος και να φταίει. Ας ολοκληρωθεί η κεντρική γραμμή να γίνουν οι επεκτάσεις και σε μερικά χρόνια βλέπουμε.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 15/9/2019.