ΕΚΛΟΓΕΣ

Στράτος Σιμόπουλος: Χωρίς αλλαγή πολιτικής, δεν γίνεται ουσιαστική συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη

Ο πρώην γενικός γραματέας Δημοσίων Έργων και υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης μιλάει στη «ΜτΚ» για τους λόγους που θέτει υποψηφιότητα

 24/06/2019 08:00

Στράτος Σιμόπουλος: Χωρίς αλλαγή πολιτικής, δεν γίνεται ουσιαστική συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη

Θεολόγος Ηλιού

Ένα τολμηρό άλμα στο μέλλον ή στασιμότητα στη μιζέρια, είναι το δίλημμα των επερχόμενων εκλογών, σύμφωνα με τον υποψήφιο βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ, Στράτο Σιμόπουλο. 

Ο πρώην γενικός γραματέας Δημοσίων Έργων μιλάει στη «ΜτΚ» για τους λόγους που θέτει υποψηφιότητα και επισημαίνει την πολιτική αλλαγή που χρειάζεται για να επωφεληθεί η Θεσσαλονίκη. 

Επίσης σχολιάζει την αποκάλυψη της «ΜτΚ» για τις καθυστερήσεις στα έργα του μετρό στη γραμμή της Καλαμαριάς, αναφέροντας πως «το 2022 υπό τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει η επέκταση». 

Όσο για τα έργα που είχε προγραμματίσει ακόμα και ο ίδιος στο παρελθόν, τα χαρακτηρίζει εφικτά με τις σημερινές οικονομικές συνθήκες μόνο αν «υπάρχει πολιτική βούληση, σχέδιο και όρεξη για δουλειά».

Κύριε Σιμόπουλε, γιατί αποφασίσατε να είστε υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ;

Συνδυάζοντας τις ιδιότητες του μηχανικού και του πολιτικού, δεν ταυτίστηκα ποτέ όλα αυτά τα χρόνια με όσους ασκούν κριτική δίχως να μετρούν το αύριο, το «δια ταύτα». 

Αυτή, λόγω χαρακτήρα, είναι και η αγωνία μου. Να συμβάλλω μέσα από την πολιτική ενασχόληση στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας με παρεμβάσεις, προτάσεις, θέσεις και δράσεις. 

Η οπτική μου στα πράγματα παραμένει συνεπής, αταλάντευτη, έχει κανόνες και αρχές, αναπτυγμένες στο στέρεο έδαφος της εμπειρίας που απέκτησα στην αγορά και τα ρίσκα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Χωρίς αλλαγή πολιτικής, η συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο. 

Η Θεσσαλονίκη δύσκολα θα μπορέσει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να προχωρήσει μπροστά προς όφελος των κατοίκων της, της Βόρειας Ελλάδας και όλης της χώρας. Αυτή λοιπόν η πολιτική αλλαγή ολοκληρώνεται στις 7 Ιουλίου και με την δική μου προσπάθεια, που παίρνει σάρκα και οστά με τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο της Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου;

Θα σας απαντήσω όπως τοποθετήθηκε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης. Σε αυτές τις εθνικές εκλογές οι επιλογές που έχουμε μπροστά μας είναι πολύ σαφείς. 

Ή θα συνεχίσουμε στη στασιμότητα, τη μιζέρια, τη φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης, όπως αυτή δρομολογήθηκε με συνειδητές κυβερνητικές επιλογές τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ή θα κάνουμε ένα τολμηρό άλμα στο μέλλον, με μια νέα πολιτική που θα μειώνει φόρους, θα προσελκύει επενδύσεις, θα δημιουργεί θέσεις απασχόλησης και θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε ελληνικής περιφέρειας.

Τι αποτύπωμα αφήνει η πρώτη κυβέρνηση της αριστεράς και τι αναμένεται να αντιμετωπίσει η ΝΔ την επόμενη ημέρα των εκλογών;

Το αποτύπωμα είναι γνωστό. Υπερφορολόγηση, ελλειπής αστυνόμευση, υποβάθμιση των θεσμών και αναιμικοί ρυθμοί ανάπτυξης. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει έτοιμα δέκα νομοσχέδια (διοίκηση του κράτους, υγεία, δικαιοσύνη, ασφάλεια κ.λπ.) που θα αλλάξουν σταδιακά το κλίμα. Κυρίως όμως με προσέλκυση επενδύσεων θα γίνει εφικτό το σύνθημά μας για ισχυρή ανάπτυξη και αυτοδύναμη Ελλάδα.

Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η πολυπόθητη αυτοδυναμία της ΝΔ;

Την αυτοδυναμία θα μας την εξασφαλίσει ο λαός στις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Όπως σημείωσε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια για περιπέτειες, καθώς χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για γρήγορες αποφάσεις.  Σε αυτήν την κατεύθυνση η ΝΔ θα επιδιώξει την ευρύτερη δυνατή κοινωνική και κοινοβουλευτική συναίνεση, είτε έχουμε αυτοδυναμία, είτε όχι.

Ποιες οι δικές σας προτεραιότητες αν εκλεγείτε; 

Έχω σταθερά την άποψη ότι τα αποτελέσματα έρχονται με σκληρή δουλειά, μέθοδο, υπομονή και επιμονή. Το επιβεβαιώνει η θητεία μου στην τελευταία κυβέρνηση της ΝΔ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Παλεύω εδώ και χρόνια, με απτά αποτελέσματα, για μια Θεσσαλονίκη με σύγχρονες υποδομές, κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, τουριστικό προορισμό, διεθνές εκπαιδευτικό και ιατρικό κέντρο. Από τα αποτελέσματα της θητείας μου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων ξεχωρίζουν η λύση των προβλημάτων του Μετρό, οι κόμβοι στην Δυτική Περιφερειακή, η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, οι δεκάδες σχολικές αίθουσες, η νέα πτέρυγα των χειρουργείων στο ΑΧΕΠΑ, η μονάδα ΡΕΤ στο Θεαγένειο κ.ά.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθώ, επιδιώκοντας να προωθήσω όλες τις μεγάλες παρεμβάσεις που απαιτούνται ώστε η πόλη να αναπτυχθεί. Kάποια από αυτά τα έργα είναι η αξιοποίηση του παραθαλάσσιου μετώπου του Θερμαϊκού και στρατοπέδων, καθώς και οι παρεμβάσεις για να γίνει η Θεσσαλονίκη κόμβος συνδυασμένων μεταφορών.

Η «ΜτΚ» φέρνει στο φως της δημοσιότητας επιστολή της «ΑΚΤΩΡ» προς την «Αττικό Μετρό Α.Ε», όπου η ανάδοχος εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες για καθυστερήσεις στο έργο και πιθανές οικονομικές συνέπειες. Γιατί δεν προχώρησαν 9 διαγωνισμοί για την κατασκευή ηλετρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων για την επέκταση της γραμμής στην Καλαμαριά;

Εδώ και μία τετραετία δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών των σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης της Καλαμαριάς. Μόλις 2 από τους 9 διαγωνισμούς έχουν προχωρήσει -χωρίς μάλιστα να έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι- ενώ 4 δεν έχουν ούτε καν τεύχη δημοπράτησης. Εάν ψάχνετε ευθύνες για το ζήτημα αυτό, μπορείτε να τις αναζητήσετε στη διοίκηση της Αττικό Μετρό. 

Τι έπραξε τα τελευταία χρόνια για το θέμα αυτό; Το 2022 υπό τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει η επέκταση.

Αφού, όμως, αναφέρεστε στα του Μετρό, για το σταθμό Βενιζέλου εύχομαι να είχα διαψευστεί… Όμως δυστυχώς επαληθεύτηκα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ανέφερε κατά τη διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών στην Αθήνα, πως η λειτουργία του σταθμού Βενιζέλου μετατίθεται για το 2024, έναντι του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος που ήταν για το 2023. 

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας επισήμανα πολλές φορές τις αστοχίες και τις μεγάλες καθυστερήσεις όσον αφορά την περίπτωση της κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου. Τώρα που βρίσκεται σε αποδρομή η κυβέρνηση, άρχισαν να λύνονται και τα στόματα…

Μακάρι η Βενιζέλου να τελειώσει το 2024 και να μην διαπιστωθεί σε λίγες εβδομάδες πως θα χρειαστεί ακόμη περισσότερος χρόνος για να υλοποιηθεί -ή ακόμη χειρότερα, να διαπιστωθεί ότι δεν μπορεί να κατασκευαστεί.

Έργα με προϋπολογισμούς που σχηματίστηκαν τα προηγούμενα έτη, μπορούν να ολοκληρωθούν ή να ξεκινήσουν σήμερα με τις διαφορετικές οικονομικές συνθήκες της χώρας;

Όταν υπάρχει πολιτική βούληση, σχέδιο και όρεξη για δουλειά, τότε όλα μπορούν να συμβούν. Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, από το 2012 έως το τέλος του 2014, παραδώσαμε ολοκληρωμένα σημαντικά έργα, τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. 

Επρόκειτο για έργα βαλτωμένα επί χρόνια, τα οποία βελτίωσαν την καθημερινότητα των πολιτών και καταστούν σταδιακά τη χώρα κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. 

Ενδεικτικά, σας αναφέρω το υπόλοιπο τμήμα της εθνικής οδού στο «πέταλο» του Μαλιακού, τον οδικό άξονα Φλώρινας-Νίκης, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, τη δεύτερη φάση του λιμένα Ηγουμενίτσας, την γέφυρα της Τσακώνας, το νέο κτίριο του αεροδρομίου Σητείας κ.ά.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Ιουνίου 2019

Ένα τολμηρό άλμα στο μέλλον ή στασιμότητα στη μιζέρια, είναι το δίλημμα των επερχόμενων εκλογών, σύμφωνα με τον υποψήφιο βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ, Στράτο Σιμόπουλο. 

Ο πρώην γενικός γραματέας Δημοσίων Έργων μιλάει στη «ΜτΚ» για τους λόγους που θέτει υποψηφιότητα και επισημαίνει την πολιτική αλλαγή που χρειάζεται για να επωφεληθεί η Θεσσαλονίκη. 

Επίσης σχολιάζει την αποκάλυψη της «ΜτΚ» για τις καθυστερήσεις στα έργα του μετρό στη γραμμή της Καλαμαριάς, αναφέροντας πως «το 2022 υπό τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει η επέκταση». 

Όσο για τα έργα που είχε προγραμματίσει ακόμα και ο ίδιος στο παρελθόν, τα χαρακτηρίζει εφικτά με τις σημερινές οικονομικές συνθήκες μόνο αν «υπάρχει πολιτική βούληση, σχέδιο και όρεξη για δουλειά».

Κύριε Σιμόπουλε, γιατί αποφασίσατε να είστε υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ;

Συνδυάζοντας τις ιδιότητες του μηχανικού και του πολιτικού, δεν ταυτίστηκα ποτέ όλα αυτά τα χρόνια με όσους ασκούν κριτική δίχως να μετρούν το αύριο, το «δια ταύτα». 

Αυτή, λόγω χαρακτήρα, είναι και η αγωνία μου. Να συμβάλλω μέσα από την πολιτική ενασχόληση στον σχεδιασμό της επόμενης μέρας με παρεμβάσεις, προτάσεις, θέσεις και δράσεις. 

Η οπτική μου στα πράγματα παραμένει συνεπής, αταλάντευτη, έχει κανόνες και αρχές, αναπτυγμένες στο στέρεο έδαφος της εμπειρίας που απέκτησα στην αγορά και τα ρίσκα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Χωρίς αλλαγή πολιτικής, η συζήτηση για τη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο. 

Η Θεσσαλονίκη δύσκολα θα μπορέσει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να προχωρήσει μπροστά προς όφελος των κατοίκων της, της Βόρειας Ελλάδας και όλης της χώρας. Αυτή λοιπόν η πολιτική αλλαγή ολοκληρώνεται στις 7 Ιουλίου και με την δική μου προσπάθεια, που παίρνει σάρκα και οστά με τη συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιο της Α’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της 7ης Ιουλίου;

Θα σας απαντήσω όπως τοποθετήθηκε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης. Σε αυτές τις εθνικές εκλογές οι επιλογές που έχουμε μπροστά μας είναι πολύ σαφείς. 

Ή θα συνεχίσουμε στη στασιμότητα, τη μιζέρια, τη φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης, όπως αυτή δρομολογήθηκε με συνειδητές κυβερνητικές επιλογές τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ή θα κάνουμε ένα τολμηρό άλμα στο μέλλον, με μια νέα πολιτική που θα μειώνει φόρους, θα προσελκύει επενδύσεις, θα δημιουργεί θέσεις απασχόλησης και θα αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε ελληνικής περιφέρειας.

Τι αποτύπωμα αφήνει η πρώτη κυβέρνηση της αριστεράς και τι αναμένεται να αντιμετωπίσει η ΝΔ την επόμενη ημέρα των εκλογών;

Το αποτύπωμα είναι γνωστό. Υπερφορολόγηση, ελλειπής αστυνόμευση, υποβάθμιση των θεσμών και αναιμικοί ρυθμοί ανάπτυξης. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει έτοιμα δέκα νομοσχέδια (διοίκηση του κράτους, υγεία, δικαιοσύνη, ασφάλεια κ.λπ.) που θα αλλάξουν σταδιακά το κλίμα. Κυρίως όμως με προσέλκυση επενδύσεων θα γίνει εφικτό το σύνθημά μας για ισχυρή ανάπτυξη και αυτοδύναμη Ελλάδα.

Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η πολυπόθητη αυτοδυναμία της ΝΔ;

Την αυτοδυναμία θα μας την εξασφαλίσει ο λαός στις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Όπως σημείωσε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια για περιπέτειες, καθώς χρειάζεται ισχυρή κυβέρνηση για γρήγορες αποφάσεις.  Σε αυτήν την κατεύθυνση η ΝΔ θα επιδιώξει την ευρύτερη δυνατή κοινωνική και κοινοβουλευτική συναίνεση, είτε έχουμε αυτοδυναμία, είτε όχι.

Ποιες οι δικές σας προτεραιότητες αν εκλεγείτε; 

Έχω σταθερά την άποψη ότι τα αποτελέσματα έρχονται με σκληρή δουλειά, μέθοδο, υπομονή και επιμονή. Το επιβεβαιώνει η θητεία μου στην τελευταία κυβέρνηση της ΝΔ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Παλεύω εδώ και χρόνια, με απτά αποτελέσματα, για μια Θεσσαλονίκη με σύγχρονες υποδομές, κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, τουριστικό προορισμό, διεθνές εκπαιδευτικό και ιατρικό κέντρο. Από τα αποτελέσματα της θητείας μου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων ξεχωρίζουν η λύση των προβλημάτων του Μετρό, οι κόμβοι στην Δυτική Περιφερειακή, η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής διάβασης στη Μενεμένη, οι δεκάδες σχολικές αίθουσες, η νέα πτέρυγα των χειρουργείων στο ΑΧΕΠΑ, η μονάδα ΡΕΤ στο Θεαγένειο κ.ά.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθώ, επιδιώκοντας να προωθήσω όλες τις μεγάλες παρεμβάσεις που απαιτούνται ώστε η πόλη να αναπτυχθεί. Kάποια από αυτά τα έργα είναι η αξιοποίηση του παραθαλάσσιου μετώπου του Θερμαϊκού και στρατοπέδων, καθώς και οι παρεμβάσεις για να γίνει η Θεσσαλονίκη κόμβος συνδυασμένων μεταφορών.

Η «ΜτΚ» φέρνει στο φως της δημοσιότητας επιστολή της «ΑΚΤΩΡ» προς την «Αττικό Μετρό Α.Ε», όπου η ανάδοχος εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες για καθυστερήσεις στο έργο και πιθανές οικονομικές συνέπειες. Γιατί δεν προχώρησαν 9 διαγωνισμοί για την κατασκευή ηλετρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων για την επέκταση της γραμμής στην Καλαμαριά;

Εδώ και μία τετραετία δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών των σιδηροδρομικών συστημάτων της επέκτασης της Καλαμαριάς. Μόλις 2 από τους 9 διαγωνισμούς έχουν προχωρήσει -χωρίς μάλιστα να έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι- ενώ 4 δεν έχουν ούτε καν τεύχη δημοπράτησης. Εάν ψάχνετε ευθύνες για το ζήτημα αυτό, μπορείτε να τις αναζητήσετε στη διοίκηση της Αττικό Μετρό. 

Τι έπραξε τα τελευταία χρόνια για το θέμα αυτό; Το 2022 υπό τις καλύτερες συνθήκες θα λειτουργήσει η επέκταση.

Αφού, όμως, αναφέρεστε στα του Μετρό, για το σταθμό Βενιζέλου εύχομαι να είχα διαψευστεί… Όμως δυστυχώς επαληθεύτηκα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ανέφερε κατά τη διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών στην Αθήνα, πως η λειτουργία του σταθμού Βενιζέλου μετατίθεται για το 2024, έναντι του μέχρι στιγμής χρονοδιαγράμματος που ήταν για το 2023. 

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας επισήμανα πολλές φορές τις αστοχίες και τις μεγάλες καθυστερήσεις όσον αφορά την περίπτωση της κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου. Τώρα που βρίσκεται σε αποδρομή η κυβέρνηση, άρχισαν να λύνονται και τα στόματα…

Μακάρι η Βενιζέλου να τελειώσει το 2024 και να μην διαπιστωθεί σε λίγες εβδομάδες πως θα χρειαστεί ακόμη περισσότερος χρόνος για να υλοποιηθεί -ή ακόμη χειρότερα, να διαπιστωθεί ότι δεν μπορεί να κατασκευαστεί.

Έργα με προϋπολογισμούς που σχηματίστηκαν τα προηγούμενα έτη, μπορούν να ολοκληρωθούν ή να ξεκινήσουν σήμερα με τις διαφορετικές οικονομικές συνθήκες της χώρας;

Όταν υπάρχει πολιτική βούληση, σχέδιο και όρεξη για δουλειά, τότε όλα μπορούν να συμβούν. Στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, από το 2012 έως το τέλος του 2014, παραδώσαμε ολοκληρωμένα σημαντικά έργα, τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. 

Επρόκειτο για έργα βαλτωμένα επί χρόνια, τα οποία βελτίωσαν την καθημερινότητα των πολιτών και καταστούν σταδιακά τη χώρα κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. 

Ενδεικτικά, σας αναφέρω το υπόλοιπο τμήμα της εθνικής οδού στο «πέταλο» του Μαλιακού, τον οδικό άξονα Φλώρινας-Νίκης, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, τη δεύτερη φάση του λιμένα Ηγουμενίτσας, την γέφυρα της Τσακώνας, το νέο κτίριο του αεροδρομίου Σητείας κ.ά.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Ιουνίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία