• Business

    Αποκλειστικό: Νέα πύλη εισόδου υποτιμολογημένων κινεζικών εμπορευμάτων από την Ελευσίνα αναζητούν ύποπτα συμφέροντα

    • του Δημήτρη Κατακουζηνού


    Μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από την σύσταση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Καταπολέμηση Της Άπατης (OLAF) και υπο την απειλή του προστίμου 200 εκατ. ευρώ, η ελληνική τελωνειακή διοίκηση οχύρωσε το λιμάνι του Πειραιά με εξονυχιστικούς ελέγχους στα κοντέινερ που μεταφέρουν είδη ύποπτα για υποτιμολόγηση όπως κλωστοϋφαντουργικά, είδη υπόδησης κλπ.

    Ο έλεγχος έγινε τόσο ασφυκτικός λόγω των ελεγκτικών μέσων που διαθέτει το λιμάνι του Πειραιά, όπως η ανίχνευση με συσκευές x-ray, ζύγιση του πραγματικού βάρους των κοντέινερ αλλά και φυσικός έλεγχος του περιεχομένου από τελωνειακούς υπαλλήλους, ώστε οι πιθανότητες για επιτυχή υποτιμολογημένη εισαγωγή των εν λογω εμπορευμάτων πρακτικά μηδενίστηκαν, αναφέρουν χρήστες του λιμανιού.

    Οι παράνομες business

    Φαίνεται όμως πως δεν πρόλαβαν να περάσουν λίγοι μήνες και το κύκλωμα διακίνησης των εμπορευμάτων αυτών αναζητά, σύμφωνα με πληροφορίες, νέα διέξοδο μέσω της Ελευσίνας: όπως καταγγέλλουν άριστα ενημερωμένες πηγές της λιμενικής βιομηχανίας, «κοντέινερ που ξεφορτώνονται στον Πειραιά από τους επιτήδειους , φορτώνονται σε φορτηγά με προορισμό τελωνειακές αποθήκες της ευρύτερης περιοχής του Θριάσιου πεδίου με αποτέλεσμα η διασπορά των αποθηκών αυτών να καθιστά δύσκολο τον εξαντλητικό έλεγχο των εμπορευμάτων από το τελωνείο Ελευσίνας λόγω των περιορισμό των δυνατοτήτων του τόσο σε προσωπικό όσο και σε σύγχρονα μέσα επιτήρησης, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι υπάλληλοί του». 

    Όμως η ΑΑΔΕ έχει δώσει παρόμοιες αυστηρές οδηγίες με αυτές προς τον Πειραιά και προς την Ελευσίνα, αλλά και όλα τα άλλα τελωνεία της χώρας, διατηρώντας σε συνεχή εγρήγορση τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

    «Για μια ακόμη φορά η παραβατικότητα επιχειρεί να βρεθεί  ένα βήμα μπροστά από την νομιμότητα αλλά θα δυσκολευτεί και εν τέλει θα αποτύχει», σχολιάζουν κύκλοι του λιμανιού που ρωτήθηκαν σχετικά.

    Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2018 πόρισμα της OLAF, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης, ανέφερε πως τελωνειακοί στο λιμάνι του Πειραιά όπως και σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, δεν κατάφεραν να σταματήσουν ένα σύνθετο διασυνοριακό δίκτυο απάτης από την Κίνα, που δολίως απέφευγε να πληρώσει δασμούς και ΦΠΑ για μεγάλες ποσότητες παπουτσιών και ρούχων που εισήγαγαν στην Ευρώπη και διέθεταν στις αγορές της σε χαμηλές τιμές.

    Η OLAF σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες εισηγήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ζητήσει από την ελληνική πλευρά να ανακτήσει ποσά που αντιστοιχούν σε δασμούς που δεν καταβλήθηκαν ύψους 202,3 εκατ. ευρώ. 

    Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές η Αθήνα, εφόσον η Επιτροπή κάνει δεκτή την εισήγηση της OLAF και ζητήσει την ανάκτηση των ποσών αυτών, που όπως προκύπτει από τις σχετικές πληροφορίες αμφισβητούν οι ελληνικές αρχές, θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.



    ΣΧΟΛΙΑ