• Ναυτιλία

    Δ. Διαμαντίδης: Το έξυπνο deal της Marmaras Navigation

    Διαμαντής Διαμαντίδης, εφοπλιστής-Delta Tankers


    Ένα πλοίο τύπου capesize σε πολύ καλή τιμή απέκτησε η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Marmaras Navigation του Διαμαντή Διαμαντίδη, συνεχίζοντας την επέκταση του στόλου της.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Marmaras Navigation αγόρασε το πλοίο SC Lotta (χωρητικότητας 169.000 dwt, κατασκευής 2009) από τη γερμανική KG έναντι 20,8 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή αισθητά χαμηλότερη από την αξία του πλοίου, που σύμφωνα με το VesselsValue αποτιμάται στα 23,7 εκατομμύρια δολάρια.

    Εφόσον η συμφωνία αυτή επιβεβαιωθεί, το SC Lotta θα γίνει το 14ο μεταχειρισμένοο πλοίο που αγοράζει ο Διαμαντής Διαμαντίδης τα τελευταία χρόνια, έχοντας δαπανήσει περί τα 320 εκατομμύρια δολάρια για τις εξαγορές αυτές. Τα περισσότερα από τα πλοία είναι κατασκευασμένα σε κινεζικά ή κορεατικά ναυπηγεία μεταξύ 2009 και 2012, και κυμαίνονται από supramaxes έως capesizes. Όμως πρόσφατα ο Έλληνας εφοπλιστής απέκτησε και δύο πλοία τύπου kamsarmax της χρεοκοπημένης Toisa του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, κατασκευασμένα το 2016.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι από το 2014 και μετά η Marmaras έχει πουλήσει μόλις τρία πλοία, όλα προς διάλυση.

    Με την προσθήκη του SC Lotta, ο Διαμαντής Διαμαντίδης ενισχύει την παρουσία του ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες παίκτες στην αγορά του ξηρού φορτίου, με συνολικά 33 πλοία. Όμως ο Έλληνας εφοπλιστής είναι δραστήριος και στα τάνκερ, με την Delta Tankers να έχει δαπανήσει μόνο φέτος περί τα 124 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση τριών suezmaxes, όλων από την Toisa, καθώς και ενός VLCC. Ο στόλος της εταιρείας μετρά πλέον 28 μεγάλα τάνκερ, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι suezmaxes.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Μελισσανίδης: Η νέα συμφωνία της Aegean Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Μαρτίνος: Η φιλόδοξη Signal Ocean κάνει δυναμικό μπάσιμο στην Ασία

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στα ναυπηγεία παραμένει το 44% των προς παράδοση πλοίων για το 2018. Τι γίνεται με τις ελληνικές παραγγελίες



    ΣΧΟΛΙΑ