Παγκόσμιο εμπόριο: Η ανάγκη να συνεχίσει ακάθεκτο

Παγκόσμιο εμπόριο: Η ανάγκη να συνεχίσει ακάθεκτο

160
Παγκόσμιο εμπόριο: Η ανάγκη να συνεχίσει ακάθεκτο

Σε τεστ αντοχής, και μάλιστα το ισχυρότερο των τελευταίων ετών, αναδεικνύεται για το διεθνές εμπόριο ο κορονοϊός. Έχει περάσει περίπου μισός χρόνος από τότε που ο ιός άρχισε να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και να γίνεται ευρέως γνωστός και περίπου δέκα εβδομάδες από όταν ο ΠΟΥ τον κήρυξε σε πανδημία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Vincent Clerc, CEO του Ocean & Logistics της A.P. Moller-Maersk παραχώρησε συνέντευξη στο Bloomberg, μιλώντας για τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και για τα μαθήματα που έλαβε μία εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου κατά την κρίση.

«Ήταν πολύ σημαντικό να καταλάβουμε όλοι εγκαίρως ότι πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Clerc.

H Κίνα αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την επιστροφή της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας στην κανονικότητα και, σύμφωνα με report της PwC, οι δαπάνες λιανικής για τους Κινέζους καταναλωτές έχουν επιστρέψει κατά 80% στα προ κορονοϊού επίπεδα. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες επίσης δείχνουν σημάδια ανάκαμψης και, από τον Απρίλιο και μετά, το 95% των μεγάλων εταιρειών λειτουργούν ομαλά.

«Καθώς ξανανοίγει σταδιακά η αγορά της Κίνας, διαφαίνεται μια ανάκαμψη της ζήτησης για προϊόντα. Η διαφορά όμως, καθώς η πανδημία εξαπλώνεται στη Δύση, είναι ότι τώρα βλέπουμε ένα μεγαλύτερο σοκ της ζήτησης στις αλυσίδες εφοδιασμού, με πολλά καταστήματα λιανικής να παραμένουν κλειστά. Το μεγάλο ερωτηματικό για μας είναι πώς θα ανακάμψει η ζήτηση όταν ξανανοίξουν τα καταστήματα αυτά», τόνισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της A.P. Moller-Maersk.

O ίδιος σημειώνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αποτελεί μια κοινότητα συμμετεχόντων και προσθέτει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αντιμετωπίζουν μια κρίση. «Είναι η στιγμή που οι πελάτες μας πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται στους συνεργάτες τους για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να αντέξουν τις προκλήσεις».

Η Maersk προτείνει στους προμηθευτές και πελάτες να παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στα λιμάνια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η συμφόρηση και να διατηρηθεί η ομαλή ροή αγαθών. Η πανδημία ήρθε να υπενθυμίσει σε όλους ότι, ενώ η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού φέρει τεράστια πλεονεκτήματα, εντούτοις αυτή η διασύνδεση εγκυμονεί κινδύνους. Στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο δεν αποτελούν πλέον περιστατικά που περιορίζονται σε στενά γεωγραφικά όρια.

Τέλος, ο κ. Clerc αναφέρει ότι η πανδημία αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή για τα logistics από την ανακάλυψη του container και εκφράζει την απορία του για το πόσο γρήγορα θα επιστρέψουν οι αγορές.

Φωτό: U_b0una7te/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.