«Μουδιασμένη» η αγορά του Ηρακλείου - Διερευνητικά… ξεκίνησαν οι εκπτώσεις

Ηράκλειο
«Μουδιασμένη» η αγορά του Ηρακλείου - Διερευνητικά… ξεκίνησαν οι εκπτώσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με έρευνες αγοράς... ξεκίνησαν οι εκπτώσεις στο Ηρακλείου, με τους καταστηματάρχες να ευελπιστούν ότι ο τζίρος θα σημειώσει άνοδο

Μικρή ώθηση στην κίνηση της αγοράς αναμένεται, όσο περνούν οι μέρες, να δώσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα στην Κρήτη και σε όλη τη χώρα.

Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με τις εκπτώσεις να κάνουν τις αγορές που επιθυμούν με πολύ χαμηλότερες τιμές. Οι καταστηματάρχες, από την άλλη, ευελπιστούν ότι ο τζίρος θα σημειώσει άνοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Οι Ηρακλειώτες πάντως και συγκεκριμένα οι οικογενειάρχες αυτή τη στιγμή είναι κάπως φειδωλοί στις αγορές τους. Προχωρούν αρχικά σε έρευνα αγοράς, ενώ αν είναι να κάνουν αγορές δίνουν προτεραιότητα στις ανάγκες των παιδιών τους σε είδη ρουχισμού και υποδημάτων, ενώ σε δεύτερη μοίρα βάζουν τις προσωπικές τους ανάγκες και δη τις ανάγκες του νοικοκυριού τους.

«Γνωρίζουμε τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν στην κοινωνία. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένα κάλεσμα αυτή τη στιγμή του λιανικού εμπορίου της Κρήτης προς τους καταναλωτές, με αφορμή τις μεγάλες θερινές εκπτώσεις που πραγματοποιούνται, και ζητάμε από τον κόσμο να καλύψει τις ανάγκες του σύμφωνα με τις προτεραιότητές του και να στηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα. Προς το παρόν, ο κόσμος προχωρά σε έρευνα αγοράς και θέλουμε να πιστεύουμε πως από την άλλη εβδομάδα οι καταναλωτές θα αρχίζουν να καλύπτουν τις ανάγκες τους, ώστε στο τέλος να έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, πράγμα που έχει πολύ μεγάλη ανάγκη η τοπική αγορά και η οικονομία γενικότερα», είπε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης κ. Μανόλης Κουμαντάκης.

Το ποσοστό

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπτώσεις, ανάλογα με τα είδη, ξεκινούν από 15% και μπορεί να ξεπεράσουν και το 60%. Ειδικότερα, στα υποδήματα οι εκπτώσεις ξεκινούν από 10%-20%, στα δερμάτινα είδη, σε ανδρικά και γυναικεία ρούχα ξεκινούν από 40% και φτάνουν μέχρι και σε ποσοστό 80% (κυρίως σε εκτός εποχής κομμάτια). Σε οπτικά και γενικότερα άλλα είδη, οι εκπτώσεις ξεκινούν από 15% και φτάνουν το 30%.

Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά οι φετινές θερινές εκπτώσεις να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην αγορά. Ωστόσο, όπως τονίζεται, η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2019 δεν επιβεβαιώνεται με τη μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου 4μήνου του έτους, που σε σύγκριση με το 2018 παρουσιάζει μείωση.

Από τον εμπορικό κόσμο, από τη μια, εκφράζονται ελπίδες για αύξηση του τζίρου, και από την άλλη υπάρχει έντονος προβληματισμός καθώς συμπερασματικά οι φετινές θερινές εκπτώσεις πραγματοποιούνται σε ένα αισιόδοξο μετεκλογικό περιβάλλον, αλλά και σε συνθήκες αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων όλων των καταναλωτών.

Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Οι θερινές εκπτώσεις 2019 θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 31 Αυγούστου. Υπενθυμίζεται πως στις καλοκαιρινές εκπτώσεις επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή σε μια σειρά θεμάτων που έχουν σχέση με όσα προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, κάτι βέβαια που έχει να κάνει και με μια υγιή σχέση μεταξύ του εμπόρου και του καταναλωτή.

Αυτά - όπως αναφέρονται στην ανακοίνωση - έχουν ως εξής: Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από... % έως... %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News