Και με πετρελαιοκινητήρα το νέο Hyundai Kona

Και με πετρελαιοκινητήρα το νέο Hyundai Kona
MEINELT

Αποστολή στη Βαρκελώνη: Σχεδόν ένα μήνα μετά την έλευσή του στην Ελλάδα, το νέο Kona, το μεσαίο SUV της Hyundai, δίνει περισσότερες επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή του.

Το νέο Hyundai Kona μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμο με τον 1.0 lt T-GDI, τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης με 120 ίππους και 6άριο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και με τον ισχυρό 1.6 lt T-GDI, επίσης βενζίνης με 177 ίππους, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7DCT.

Τώρα, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το μοντέλο στην Ισπανία με πετρελαιοκινητήρα, παρά την τάση της εποχής να φεύγει από το πετρέλαιο σιγά σιγά και να επιστρέφει στη βενζίνη με τα μικρού κυβισμού μοτέρ.

Το Kona, με 4,165 μ. μήκος, μπορεί να μην είναι το μακρύτερο της κατηγορίας του, εντούτοις με 2,6 μ. μεταξόνιο έχει πλούσιο χώρο για επιβάτες και αποσκευές (361 λίτρα όγκου).

MEINELT

 

Η κατασκευή του αναδεικνύει την ποιότητα που εισάγει η Hyundai τα αρκετά τελευταία χρόνια, με μαλακά πλαστικά στην καμπίνα, καλοσχεδιασμένο εσωτερικό, ελκυστικό εξωτερικό, πολλές χρωματικές επιλογές και δυνατότητες εξατομίκευσης. Καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση, ενώ έχει βαθμολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης οχημάτων Euro NCAP.

Τώρα, μπορεί το Tucson, το μεγαλύτερο από το Kona SUV να είναι το πιο καλοπουλημένο SUV της Hyundai, όμως με την ανερχόμενη κατηγορία των B-SUV και των Crossovers στην Ευρώπη, ίσως μακροπρόθεσμα το Kona να πάρει τα ηνία, ενώ μη ξεχνάμε ότι υπάρχει και το ακόμα μεγαλύτερο, το Santa Fe, που κι αυτό ανανεώθηκε και θα γράψω σχετικά. Με 1,6 εκατ. πωλήσεις σε SUV στην Ευρώπη, από το 2001 που έκανε την έλευσή του το Santa Fe, η Hyundai έχει αναδειχθεί σε πολύ σημαντικό παίκτη στην αγορά.

MEINELT

 

Στην Ισπανία, λοιπόν, πέριξ της Βαρκελώνης, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Kona με τον πετρελαιοκινητήρα Smartstream 1.6 lt, που αποδίδει σε δύο εκδόσεις ισχύος 115 (συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 136 ίππους και 320 Nm ροπής (συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο). Σύμφωνα με τι μετρήσεις της εταιρείας, που βασίζονται στα πρότυπα Euro 6d Temp (θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο του 2019 και θα είναι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης), στην πρώτη έκδοση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4,1 – 4,3 λίτρων ανά 100 χλμ. (109-113 γρ.χλμ. εκπομπές ρύπων) και στη δεύτερη έκδοση μεταξύ 4,2 – 4,9 λίτρων / 100 χλμ. (εκπομπές ρύπων 112 – 127 γρ./χλμ.).

Οδηγικά, το μοτέρ είναι ισορροπημένο, με αρκετή δύναμη από χαμηλά. Δεν παράγει θορύβους πέραν του ανεκτού και ο συνδυασμός με τα κιβώτια ταχυτήτων είναι ικανοποιητικός. Θεωρώ ότι θα πουλήσει στην Ελλάδα και ειδικά στην περιφέρεια της χώρας, που εκεί είναι λογικό να κυκλοφορούν τα πετρελαιοκίνητα που είναι και μεγάλες οι αποστάσεις.

Πέραν αυτού, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και την έκδοση προσθιοκίνητη έκδοση του Kona με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt T-GDI. Κι αυτό διότι έως τώρα ήταν διαθέσιμο μόνο στην τετρακίνητη έκδοση ε τον το μοτέρ. Πλέον, με το λανσάρισμα όλων των κινητήρων και των εκδόσεων, απομένει μόνο το ηλεκτρικό Kona, του οποίου η παρουσίαση θα γίνει σε λίγες ημέρες στο Οσλο, κι αυτό επειδή η Νορβηγία είναι η χώρα με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δίνει κίνητρα αγοράς και αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι περισσότερες από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες.

 

Για την τετρακίνηση, η ροπή πηγαίνει έως και πάνω από το 50% στον πίσω άξονα, ανάλογα τις συνθήκες, ενώ στα δύσκολα μπορείς να κινηθεί με “κλειδωμένο” το διαφορικό σε 50-50 ροπή για ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα.

Σε επίπεδο ασφάλειας, εφοδιάζεται με το «πακέτο» ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense, που διαθέτει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών, όπως τo σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας (Lane Keeping Assist-LKA), που προειδοποιεί τον οδηγό σε μη ασφαλείς κινήσεις σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα ανιχνεύοντας τη θέση του αυτοκινήτου. Εφοδιάζεται και με σύστημα υποβοήθησης αποφυγής πρόσκρουσης (Forward Collison Avoidance Assist – FCA), που ειδοποιεί τους οδηγούς σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και, εάν απαιτείται, φρενάρει αυτόνομα, λειτουργώντας σε τρία στάδια. Το σύστημα ενεργοποιείται όταν ένα όχημα ή ένας πεζός βρεθεί μπροστά από το αυτοκίνητο και λειτουργεί σε εξαιρετικά χρήσιμο εύρος ταχυτήτων, ήδη από τα 8 χλμ./ώρα. Το νέο Hyundai Kona εφοδιάζεται και με επιπλέον συστήματα: High Beam Assist (HBA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Rear Cross-Traffic Collision Warning (RCCW)…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα