Γιατί τόση ιδεοληψία κυρία Κεραμέως;

Γιατί τόση ιδεοληψία κυρία Κεραμέως;
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως Eurokinissi

Η Νίκη Κεραμέως πολιτεύεται στον πολύ κρίσιμο τομέα της Παιδείας με το γινάτι και το πείσμα. Η ιδεοληψία της είναι πλέον ολοφάνερη και θα την πληρώσουν τα παιδιά μας.

Ιδεοληψία στο τετράγωνο. Αυτόν τον τίτλο θα μπορούσε να επιλέξει κανείς για την κυβερνητική στάση κατά τη διάρκεια της διήμερης συζήτησης του νομοσχεδίου για την παιδεία.

Ακραίες ιδεοληπτικές τάσεις εμφάνισε το σύνολο του κυβερνητικού στρατοπέδου αλλά πρώτευσε σ’ αυτές η Υπουργός. Η Νίκη Κεραμέως, θα πρέπει να το πούμε εξ αρχής, φαίνεται ότι δεν έχει ιδέα για το ποια είναι ακριβώς η κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση. Αγνοεί την πραγματικότητα. Τα παραδείγματα είναι άφθονα, εξόχως εξοργιστικά αλλά για την οικονομία του χώρου ας περιοριστούμε σε τέσσερα. 

Περί της διάταξης για τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο οι επαγγελματίες του χώρου απεφάνθησαν ότι είναι περιττή και ότι δεν ταιριάζει στα δεδομένα της χώρας. Ποιοι είναι οι επαγγελματίες; Πρώτα απ’ όλα οι Πανεπιστημιακοί των τμημάτων νηπιαγωγών ανά την επικράτεια. Κείμενο έβγαλαν οι άνθρωποι, μάλλιασε και η γλώσσα τους να τα λένε. Στο νηπιαγωγείο δεν μπορεί να υπάρχει πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων, τα παιδιά πρέπει να έχουν ένα σταθερό σημείο αναφοράς. Εκτός αυτού, οι απόφοιτοι και οι απόφοιτες των τμημάτων αγγλικής φιλολογίας δεν διαθέτουν τα κατάλληλα εφόδια για να διδάξουν σε τάξη νηπίων. 

Και οι ίδιοι οι Νηπιαγωγοί τοποθετήθηκαν με επιστολή τους στην Μορφωτικών Υποθέσεων. Την ίδια επιχειρηματολογία χρησιμοποιήσαν αλλά δεν εισακούστηκαν. Είπαν και κάτι άλλο. Στα νηπιαγωγεία στα οποία υπάρχουν ουκ ολίγα προσφυγόπουλα που δεν γνωρίζουν ελληνικά θα μπουν ξαφνικά και αγγλικά. Δεν είναι αυτό το πρόβλημα του ελληνικού νηπιαγωγείου. Αλλά στου κουφού την πόρτα…

Περί της διαγωγής απεφάνθη (σχεδόν) αρνητικά η επιστημονική επιτροπή της Βουλής που έκανε λόγο για πιθανά μελλοντικά προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπίσουν κυρίως στην επαγγελματική ζωή τους οι μαθητές με “προβληματική” διαγωγή. Επαναλαμβάνουμε, η επιστημονική επιτροπή της Βουλής. 

Η κυβέρνηση και η υπουργός που υποτίθεται ότι έχουν κορώνα στο κεφάλι τους την άποψη των τεχνοκρατών σφυρίζουν αδιάφορα. Δεν τους ενδιαφέρει, κατά πως φαίνεται, η αντίθετη άποψη. Ακόμα και ο Πρωθυπουργός επιχειρηματολόγησε την Τετάρτη υπέρ της διάταξης καλύπτοντας πλήρως την υπουργό του. Κρίμα πάντως που δεν ζουν ο Γληνός και ο Δελμούζος για να διαπιστώσουμε τι θα έλεγαν για ένα τέτοιο μέτρο. 

Η δε Υπουργός το πήγε ακόμη πιο μακριά το πράγμα λέγοντας στη Βουλή ότι “στην γειτονική Ιταλία αν κάποιος δεν έχει 6 στα 10 στην διαγωγή δεν περνάει στην επόμενη τάξη”! Κριτήριο για να προβιβαστεί κανείς δηλαδή η διαγωγή. Οχι, δεν βλέπετε το “Νόμο 4000”, 2020 έχουμε. 

Αλλά οκ, μπορεί να πεις κανείς ότι το ζήτημα της διαγωγής δεν είναι το κυρίαρχο. Δεν ισχύει όμως αυτό για το κολοσσιαίο θέμα των αριθμών των παιδιών μέσα στην τάξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η Υπουργός ήταν και σ’ αυτό αμετάπιστη, 25 μαθητές σε κάθε τάξη, τέλος! “Υποβιβάζεται το έργο του δασκάλου το οποίο γίνεται τρομερά δύσκολο” της έλεγαν. “Εχει ταξικό άρωμα η διάταξη, στα ιδιωτιά σχολεία τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα” ισχυρίστηκαν κάποιοι άλλοι. Τίποτα, καμία ανταπόκριση. 

Το σύγχρονο, για την κυρία Κεραμέως, στη δημόσια εκπαίδευση σημαίνει συνωστισμός στην τάξη (εν και καιρώ πανδημίας, μάλιστα). Αλήθεια, τα πρότυπα σχολεία για τα οποία η Υπουργός κόπτεται πόσους μαθητές θα έχουν στις τάξεις τους; 

Κερασάκι στην τούρτα. Το άρθρο 6 της τροπολογίας που κατέθεσε η Υπουργός στο παρά ένα της κατάθεσης. Αφορά τη δυνατότητα των ξένων σχολείων που έχουν παραρτήματα στην Ελλάδα να επεκτείνουν τη συνεργασία τους με τον IBO (Οργανισμός Διεθνούς Απολυτήριου) και για προγράμματα που αφορούν το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, την υποχρεωτική εκπαίδευση δηλαδή. Μέχρι στιγμής μπορούσαν να προσφέρουν προγράμματα μόνο για το Λύκειο. 

Οπου IBO σημειώστε ότι είναι, όπως ο ίδιος αυτοορίζεται, “μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό σωματείο και προσφέρει τέσσερα, παγκοσμίως διακεκριμένα, προγράμματα διεθνούς εκπαίδευσης. Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των πνευματικών, προσωπικών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων, προκειμένου να μπορέσουν να ζήσουν, να μάθουν και να εργαστούν σε ένα παγκοσμιοποιημένο κοινωνικό περιβάλλον”. 

Τα εν λόγω προγράμματα στοιχίζουν κάτι παραπάνω στους γονείς με τα μεγάλα πορτοφάλια. Το αντίστοιχο για το Λύκειο, που προσφέρει πασίγνωστο ξένο σχολείο των Αθηνών, στοιχίζει 12.600 ευρώ το χρόνο. Οπως καταλαβαίνετε, απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένο κόσμο. Μετά τη ρύθμιση λοιπόν, τα ξένα ιδιωτικά θα μπορούν να επεκτείνουν την (κερδοσκοπική) δραστηριότητά τους και σε προγράμματα του ΙΒΟ που αφορούν Δημοτικό και Γυμνάσιο. Νέο πεδίο δόξης λαμπρόν για τους “επενδυτές” στο χώρο της Παιδείας.             

Ολα αυτά έχουν την υπογραφή της Νίκης Κεραμέως που ευαγγελίζεται ότι κομίζει το καινούργιο στο ελληνικό σχολείο. Αλλοίμονο σε όλους μας αν αυτό είναι το καινούργιο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα