Φωτιά στον Υμηττό: Γιατί δεν εστάλησαν μηνύματα από το 112

Φωτιά στον Υμηττό: Γιατί δεν εστάλησαν μηνύματα από το 112
Στιγμιότυπο από το Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Eurokinissi

Σε ερώτηση γιατί το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης του 112 δεν έστειλε μηνύματα για τη φωτιά στον Υμηττό, κλήθηκε να απαντήσει ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Συναγερμός σήμανε στις αρχές για τη φωτιά που ξέσπασε στον Υμηττό, τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, ωστόσο, δεν εστάλησαν μηνύματα του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης 112.

Ερωτηθείς σχετικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε ότι αρμόδια για το θέμα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

«Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι η μόνη αρμόδια αρχή να χειριστεί το σύστημα – εμείς το αναπτύξαμε σε συνεργασία με τους ειδικούς. Αυτή αποφασίζει, κι αυτό είναι το σωστό, ο ειδικός πρέπει να αποφασίζει σε ποιους πρέπει να στείλει το μήνυμα, πώς πρέπει να φτάσει και ποιο είναι αυτό. Επέλεξαν να το κάνουν με πιο παραδοσιακά μέσα», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο εστάλησαν μηνύματα SMS του 112 για τον ακραίο κίνδυνο πυρκαγιάς. Αρκετοί έλαβαν πολλαπλά μηνύματα, γεγονός που ο κ. Πιερρακάκης απέδωσε στην τεχνική φύση του συστήματος.

«Στείλαμε πολλά SMS μαζί, εκατομμύρια, είχαμε πολλά “πεντάρια” (σ.σ. ακραίος κίνδυνος πυρκαγιάς) και το ίδιο μήνυμα το βλέπουν περισσότερες κεραίες, με αποτέλεσμα το ίδιο κινητό να λαμβάνει δυο φορές το ίδιο μήνυμα», εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Πρόσθεσε ότι όλα τα μηνύματα είναι δωρεάν.

Επισήμανε, τέλος, ότι από τη νέα χρόνια το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης (CBS), που θα αντικαταστήσει το σημερινό ενδιάμεσο, θα έχει μεγαλύτερη ακρίβεια. Ωστόσο, δεν θα λειτουργεί σε όλα τα κινητά.

«Τα έξυπνα κινητά (σ.σ. smartphones) έχουν δυνατότητα να λάβουν CBS και θα πρέπει να ενημερώνεις τον πολίτη με όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχεις τον σκοπό σου ως κράτος για να διαχειριστείς μια κρίση. Το 112 θα έχει τη δυνατότητα να χτυπά και το σταθερό τηλέφωνο», επισήμανε ο κ. Πιερρακάκης.

Δεν υπήρχε λόγος να πανικοβληθεί ο κόσμος

Μιλώντας στον Θέμα 104,6 ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, είπε ότι τα μηνύματα μέσω του 112 στέλνονται σε ακραίες καταστάσεις και στην περίπτωση του Υμηττού κρίθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος να πανικοβληθεί ο κόσμος.

Όπως είπε: «Η άμεση ενημέρωση έγινε σε επίπεδο δημάρχων. Δεν χρειάστηκε να στείλουμε μήνυμα από το 112. Δεν χρειάστηκε να πανικοβάλουμε τον κόσμο. Το 112 αφορά ακραίες καταστάσεις και σε πολύ συγκεκριμένες περιοχές. Δεν θα δημιουργούσαμε πανικό στον κόσμο στις 4 το πρωί. Από τη στιγμή που παρακολουθούσαμε από κοντά, πρώτα γίνονται όλα όσα πρέπει και αν για οποιοδήποτε λόγο φτάσουμε σε οριακές καταστάσεις, τότε ενεργοποιείται το 112».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα