Λίγες ώρες απομένουν για την Ανάσταση και κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά να θα γίνει ή όχι φέτος ο παραδοσιακός «ρουκετοπόλεμος» στο Βροντάδο της Χίου.

Ο αντιδήμαρχος Στράτος Γδύσης είπε στον τηλεοπτικό σταθμό «Ε» πως υπάρχει αποφασιστικότητα της τοπικής κοινωνίας να τηρηθεί το έθιμο και μάλιστα ο σύλλογος Βρονταδουσιακών Εθίμων οργανώνει σήμερα το απόγευμα συμβολική παρέλαση με κατάληξη στους χώρους ρίψης των ρουκετών.

«Υπήρξαν πολύ καλές προτάσεις ο αριθμός των ρουκετών να μειωθεί γιατί είχε ξεφύγει» σημείωσε ο αντιδήμαρχος. «Τίποτα δεν είναι βέβαιο, ελπίζουμε να γίνει το έθιμο με πολύ περιορισμένο αριθμό ρουκετών).

Όπως μεταδίδει πάντως το ΑΜΠΕ, ιδιοκτήτες σπιτιών στις ενορίες των δυο «αντιπάλων» εκκλησιών συνεχίζουν να αντιδρούν και να αρνούνται την τοποθέτηση προστατευτικών πλεγμάτων στα σπίτια τους. Με επιστολή τους δε, παραπέμπουν το έθιμο την επόμενη χρονιά και εφόσον ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. «Το μόνο που μπορεί να γίνει υπό τα σημερινά δεδομένα είναι το εξής: χωρίς απειλές, εκφοβισμούς και συκοφαντίες, από την επομένη του Πάσχα να ξεκινήσουμε πραγματικά μία διαδικασία οριοθέτησης ενός σαφούς και καταγεγραμμένου πλαισίου διεξαγωγής του ρουκετοπόλεμου, έτσι ώστε εντός των επομένων μηνών να έχουν συμφωνηθεί συγκεκριμένοι κανόνες και διαδικασίες και όργανα» αναφέρουν με επιστολή που κοινοποίησαν μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου.

Τέλος ο μητροπολίτης Χίου Μάρκος τάχθηκε εμμέσως πλην σαφώς υπέρ της συνέχισης του εθίμου. Χθες Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ στη συνάντηση των Επιταφίων της Χίου στην πλατεία Βουνακίου ο κ. Μάρκος τόνισε χαρακτηριστικά: «Προσευχόμαστε να βρούμε για μια ακόμα φορά αυθεντικές και αναλλοίωτες τις ρίζες των παραδόσεών μας που πολλές φορές τα λάθη της υπερβολής τα δικά μας, τις θέτουν υπό τον κίνδυνο της θυσίας οποιουδήποτε καιροσκοπικού σκοπού, τις θέτουν στην απειλή της εξαφανίσεως. Όσο όμως αυτές οι ρίζες είναι βαθιά στο χώμα της συνειδήσεώς μας, μπορούμε να τις βρούμε όπως μας τις έδωσαν οι πρόγονοί μας. Και δεν έχουμε να φοβηθούμε ή να ζημιώσουμε κανέναν εάν έτσι τις διατηρήσουμε».