Ένα παρθένο ελαιόλαδο πιστοποιημένο, από τον ελαιώνα της μονής Πάου Αργαλαστής, συσκευάζει και διαθέτει στην αγορά ως προϊόν υψηλής ποιότητας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Παράγεται με καινοτόμες καλλιεργητικές μεθόδους και στόχος είναι να φθάσει ως προϊόν πολυτελείας σε αγορές και του εξωτερικού, διαφημίζοντας τη δραστηριότητα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η παρουσίαση των τριών συσκευασιών που προορίζονται για gourmet εστιατόρια, καταστήματα duty free, αλλά και για δώρα και σε ελκυστικές συσκευασίες και τιμές, πραγματοποιήθηκε σε συνέντευξη Τύπου, που παραχωρήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του πρυτανικού συμβουλίου.

Το ελαιόλαδο εμφιαλώνεται στην τοπική επιχείρηση του κ. Αποστόλη Βολιώτη και σύντομα πρόκειται να είναι διαθέσιμο μέσω e – shop και σε επιλεγμένα σημεία delicatessen σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

(Από αριστερά) Οι κ.κ. Μ. Ζουμπουλάκης, Ζ. Μαμούρης και Ν. Οικονόμου

Η συσκευασία των 100ml προορίζεται για εστιατόρια gourmet και duty free. Η σειρά yoUTH «παίζει» με τα αρχικά του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (UTH) και τη λέξη νεότητα και απευθύνεται στη νέα γενιά και η τρίτη συσκευασία είναι το «The Rector». Τα προϊόντα πωλούνται προς το παρόν στο βιβλιοπωλείο του Π.Θ. από 2 έως 10 ευρώ.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί μετά από μία προεργασία τουλάχιστον δύο ετών μπορέσαμε να έχουμε ένα ποιοτικό προϊόν, ένα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, που θα αξιοποιηθεί και μέσα από αυτό πιστεύουμε ότι θα τονωθεί η παραγωγή της Πάου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής», σημείωσε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης.

Ο διευθύνων σύμβουλος Μιχάλης Ζουμπουλάκης αναφέρθηκε στα βήματα που ακολούθησε η Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Τόνισε ότι η βασική ιδέα που επεξεργάστηκε η προαναφερόμενη ομάδα, ήταν αυτή της τυποποίησης, πιστοποίησης από αρμόδια εργαστήρια και της διάθεσης μέσω μίας στρατηγικής καμπάνιας, ενός ποιοτικού προϊόντος, του λαδιού που προϋπήρχε.

«Εμείς δεν είμαστε πολυεθνική εταιρεία, αλλά ενδιαφερόμαστε να κερδίσουμε ένα τμήμα της αγοράς προϊόντων πολυτελείας που θα διαφημίζουν την δραστηριότητα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο ένας τόνος που μπορούμε να διαθέσουμε φέτος μέσω αυτών των συσκευασιών, επιθυμούσε να φθάσει στους καταναλωτές που μας ενδιαφέρουν», σημείωσε.

Ο διευθυντής της Εταιρείας Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Νίκος Οικονόμου, αναφέρθηκε στο ιστορικό κατοχής της εν λόγω ιδιοκτησίας στο Π.Θ.

Ειδικότερα ανέφερε ότι το 1985, η τότε Κοινότητα Αργαλαστής παραχώρησε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 685 στρέμματα συμπεριλαμβανομένου του κτιρίου της μονής.

Η ίδια η μονή μετατράπηκε σε πολιτιστικό και εκπαιδευτικό κέντρο ενώ τα 200 στρέμματα ελαιώνα περιλαμβάνουν 1275 δένδρα ενώ τα άλλα 400 στρέμματα είναι χορτολιβαδική έκταση και δάσος.

«Ξεκινήσαμε το 2015 με την παραγωγή παρθένου ελαιόλαδου που διατέθηκε χύμα. Το 2016 έγινε δεύτερη συγκομιδή που αφορούσε ένα τόνο ελαιόκαρπο και παρήχθη έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Το 2017 έγινε η πρώτη πιλοτική εμφιάλωση σε 1,5 τόνο παρθένο ελαιόλαδο. Αυτή υποβλήθηκε σε χημικές αναλύσεις και το ελαιόλαδο πήρε χαρακτηρισμό υγείας και ανάλογα πιστοποιητικά ως εξαιρετικά παρθένο.

Μέχρι σήμερα σε συνεργασία με γεωπόνους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που εξειδικεύονται στην καλλιέργεια μοναστηριακών ελαιώνων έχουμε πετύχει αυτό το άριστο αποτέλεσμα. Στοχεύουμε στην επαγγελματική διαχείριση του ελαιώνα», τόνισε.

«Στόχος μας είναι να καλύψουμε τις ανάγκες εσωτερικής ζήτησης σε επιλεγμένα σημεία πώλησης και ήδη μελετάμε τα πρώτα μας βήματα στον τομέα των εξαγωγών. Θέλουμε επίσης να συμπαρασύρουμε όμορους ελαιώνες στην Αργαλαστή εκπαιδεύοντας τους παραγωγούς σε καινοτόμες καλλιεργητικές μεθόδους, προκειμένου το προϊόν να λάβει υπεραξία», ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

Πρωτεργάτες στην προσπάθεια είναι οι κ.κ. Ζουμπουλάκης και Οικονόμου, καθώς και οι κ.κ. Δημ. Δερβένης, Γ. Πρώιας, Ι. Χατζόπουλος και Δημοσθένης Μπρούσαλης.

Στο πλαίσιο της προώθησης του πρώτου πανεπιστημιακού ελαιολάδου το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Μουσείο Ελιάς και Λαδιού Πηλίου διοργάνωσαν ημερίδα το Σάββατο 30 Μαρτίου με θέμα «Η ελιά και το ελαιόλαδο, σύγχρονες προσεγγίσεις», όπου παρουσιάστηκε το νέο  δημιούργημα.