litomissiakouli@yahoo.com

Ο Θανάσης Λάλας έχει μπει με τη βούλα στο διεθνές χρηματιστήριο τέχνης, με Έλληνες, Βρετανούς, Κύπριους και Αμερικάνους art dealers να διακινούν έργα του, μέσω εδραιωμένων γκαλερί. 

Σύμφωνα με πηγές του «S», ο εικαστικός προχώρησε σε μία πολύ σημαντική συμφωνία με την Ισμαήλος Α.Ε. (Mercedes Benz, Smart).

Πρόκειται να παρέμβει εικαστικά στο μοντέλο Smart For Two στον χώρο του Εικαστικού Κύκλου Sianti, έναν από τους βασικούς του εμπόρους. Η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει μια limited edition σειρά Smart με δημιουργίες του ενώ στα σχέδια είναι και η  πρόγραμμα διαδικασία ανάθεσης. Για τις ανάγκες της ειδικής αυτής ημέρας, οι συντελεστές θα σπάσουν τις τζαμαρίες της γκαλερί ώστε να μην εμποδίζεται ο χώρος.

Επειτα, οι ειδικοί της Α. Ισμαήλος Α.Ε θα συναρμολογήσουν το αμάξι στο οποίο θα παρέμβει ο καλλιτέχνης. Έτσι, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει όλη τη δουλειά του από το μηδέν. Για μία εβδομάδα, από την Παρασκευή 13 έως το Σάββατο 21 Οκτωβρίου, το νέο Smart θα παραμείνει σε έκθεση στην γκαλερί, ενώ υπάρχει ήδη ένα μοντέλο δια χειρός Λάλα, το οποίο θα μεταφερθεί και αυτό στις εγκαταστάσεις τις γκαλερί τις επόμενες ημέρες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που κάνει εικαστική παρέμβαση σε κάποιο χρηστικό αντικείμενο: χαρτοπετσέτες, χάρτινα τραπεζομάντηλα ταβέρνας, παπούτσια, ρούχα, σερβίτσια, μαντήλια, γυαλιά, πλακάκια μπάνιου και πισίνας, ρολόγια, τσάντες, ακόμα και δημόσιοι τοίχοι.

Στη γκαλερί θα παρουσιαστούν σχέδια πάνω στα οποία στηρίχθηκε ο Λάλας για να καταλήξει στα τελικά Smart όπως και αυτά από τα οποία καθώς και επιζωγραφισμένα μέρη σκελετών αυτοκινήτων, όπως πόρτες, παμπρίζ κ.ά.

Η σχέση του Θανάση Λάλα με το Smart ξεκίνησε όταν οδήγησε το πρώτο αμάξι που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα.  Είκοσι χρόνια πριν, είχε συναντήσει στη Λωζάνη τον Νίκολας Χάγιεκ τον Ελβετό δημιουργό της Swatch.

Όταν του είπε για τη νέα κατασκευή ο Λάλας είχε γελάσει. Τον είχε συναντήσει από κοντά και κάποια στιγμή σηκώθηκε, άνοιξε ένα μεγάλο ντουλάπι που είχε στο γραφείο του και έβγαλε το πρώτο μοντέλο SMART.

Το είδε σαν  ένα μικρό έργο τέχνης! Τότε ο Χάγιεκ του είπε πως στο σπίτι του είχε ένα έτοιμο μοντέλο που κινείτο με ηλεκτρική ενέργεια, και του πρότεινα να πάει να το δοκιμάσει. Ο Λάλας έχοντας τότε παραπάνω κιλά, ανησύχησε για το… πώς θα χωρούσε. Αυτό ακριβώς ήθελε ο Χάγιεκ να του δείξει: την απίστευτη ευρυχωρία για ένα τόσο μικρό αμάξι.  

Στα χνάρια των Rolls Royce και Porsche

Για πρώτη φορά η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα ενώνεται με την αγορά τέχνης, ακολουθώντας το μοντέλο διεθνών κολοσσών . Porsche, Rolls Royce και Ferrarri είναι οι τρεις βασικοί παίκτες που αναθέτουν σε εικαστικούς με σημαντική θέση στην art market να φιλοτεχνήσουν μοντέλα. Ενα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα είναι μια Porsche 911 φιλοτεχνημένη από τον σύγχρονο pop art ζωγράφο, Peter Klasen.

Αν και είχε πουληθεί σε τιμή χαμηλότερη από ότι αναμενόταν, άγγιξε τα 84.000 ευρώ

H αγορά του Luxury Automobile καταγράφει πολύ σημαντικά κέρδη, και σύμφωνα με εξειδικευμένους αναλυτές του χώρου, υπολογίζεται πως η συγκεκριμένη αγορά θα αυξηθεί τουλάχιστον ανά 10% μέχρι το 2020.