Το καλλιτεχνικο δυναμικο του Δημου Μαρωνειας – Σαπων εκθετει τα εργα του(+Gallery)

Στην πρώτη έκθεση ντόπιων καλλιτεχνών που ξεκίνησε από την Μαρώνεια και συνεχίζεται στην Ξυλαγανή

Μία από τις πιο ιδιαίτερες δράσεις του φετινού Καλοκαιριού κλείνει τον πρώτο της κύκλο σήμερα Παρασκευή 10 Αυγούστου, στο Πολιτιστικό Κέντρο της Μαρώνειας, και ανοίγει τον δεύτερο στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ξυλαγανής, από αύριο 11 ως και τις 15 Αυγούστου.
 
Πρόκειται για Εικαστική έκθεση ντόπιων καλλιτεχνών του Δήμου Μαρωνείας – Σαπών, στην οποία συμμετέχουν οι κ.κ.Τζούλια Γκοτζαρίδου (Κολάζ), Νίκος Καραγιαννάκης (Ξυλοτορνευτά Αντικείμενα), Μαρία Κοκκινίδου (Παραδοσιακή Βυζαντινή Αγιογραφία), Χαρούλα Κούνιου (Κεραμικά), Εύη Κωνσταντίνου(Ψηφιδωτά – Ζωγραφική), Βασιλική Περβανά (Σμάλτος σε μάρμαρο)  Αθηνά Σμαραγδά (Ντεκουπάζ – Θαλασσόξυλο), Χρυσούλα Κονταρίδου και Stephanie Webb(Ζωγραφική).
 
Ο Παρατηρητής της Θράκης βρέθηκε στην έκθεση και αποτύπωσε την δημιουργικότητα των ανθρώπων της περιοχής, που έχει μεγάλο εύρος εντούτοις  δεν είναι γνωστό.

Ανέδειξαν τους καλλιτέχνες του τόπου

Η ιδέα για την έκθεση αυτή, σημείωσε ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Μαρωνείας Σαπών κ. Πέτρος Δουδουλακάκης, ήταν της κ. Τζούλιας Γκοτζαρίδου, και από εκεί και πέρα συγκεντρώθηκαν άλλοι 8 καλλιτέχνες από την περιοχή. Μετά την πρώτη συνάντησή τους αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν την έκθεση πέντε ημέρες στη Μαρώνεια και πέντε στην Ξυλαγανή με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή διάχυση των αποτελεσμάτων της, που δεν είναι άλλος  από την ανάδειξη του ντόπιου καλλιτεχνικού δυναμικού.
 
«Θέλουμε να αναδείξουμε τους καλλιτέχνες του τόπου μας» σημείωσε άλλωστε ο κ. Δουδουλακάκης, ο οποίος σημείωσε πως η πρώτη φορά ήταν αρκετά δύσκολη, όμως το έφεραν σε πέρας και ελπίζει ότι θα αποτελέσει, με ακόμα περισσότερους καλλιτέχνες, ένα θεσμό ενταγμένο στο Φεστιβάλ του Δήμου Μαρωνείας Σαπών.
 
Ευχαρίστησε δε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία της έκθεσης, ώστε να αναδειχθεί ότι ο τόπος μας έχει πραγματικά καλλιτέχνες που αξίζουν.
 

Εξερευνώντας την τέχνη του κολάζ

Ο επισκέπτης της έκθεσης στην είσοδο αυτής μπορούσε να δει 18 έργα της κ. Τζούλιας Γκοτζαρίδου, η οποία φιλοτεχνεί παιδικά κάδρα με την τεχνική του κολάζ, τα οποία γίνονται με βάση βελουτέ χαρτιά σε διάφορα χρώματα και υφάσματα, δαντέλες κορδέλες σε διάφορα σχήματα και χρώματα, αποτελώντας μια μοναδική προσθήκη για ένα παιδικό δωμάτιο.
 
«Πιστεύω ότι ήταν μια πολύ καλή πρωτοβουλία του Δήμου Μαρωνείας Σαπών να δώσει την ευκαιρία στους ντόπιους καλλιτέχνες να εκθέσουν αυτό που δημιουργούν» σημείωσε, τονίζοντας πως αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στον Αντιδήμαρχο κ., Πέτρο Δουδουλακάκη που έτρεξε για την δημιουργία της έκθεσης, και τον κ. Δήμο Ζερβούλη που ασχολήθηκε με τον φωτισμό και τον ήχο καθώς και τον κ. Σάκη Αντωνίου που ασχολήθηκε με την αφίσα της εκδήλωσης.
 
Αφορμή για να ξεκινήσει να ασχολείται με αυτή την τέχνη ήταν η εκμάθηση της τεχνικής του κολάζ όταν φοιτούσε στην Παιδαγωγική Ακαδημία για να γίνει εκπαιδευτικός, με τα πρώτα της κάδρα με απλά υλικά να αποτελούν στολισμό των σχολικών αιθουσών στο σχολείο.
 
Παρόλο που για μεγάλο διάστημα οι επαγγελματικές και οι οικογενειακές ενασχολήσεις δεν της επέτρεψαν να αγκαλιάσει αυτό της το πάθος, από το 2015 ξεκίνησε ξανά να ασχολείται με τη δημιουργία των κάδρων, τα οποία δίνει και χαρίζει σε συγγενείς και φίλους.

Αναβιώνει η παραδοσιακή Βυζαντινή Αγιογραφία

Έργα παραδοσιακής Βυζαντινής Αγιογραφίας δημιουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια η κ. Μαρία Κοκκινίδου, συνεχίζοντας μια τεχνική η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και αιώνες.
 
Η κ. Κοκκινίδου δουλεύει  με  κρόκο του αυγού, ξύδι, φυσικές σκόνες αγιογραφίας, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική με τους Βυζαντινούς. Η ίδια έκανε μόνη της τα πρώτα της βήματα, ερχόμενη σε επικοινωνία με αγιογράφους από Ελλάδα, Ρουμανία, Ρωσία και Κύπρο.
 
Η κ. Κοκκινίδου είχε στην έκθεση 20 έργα, που αποτελούν ένα μόνο μέρος της συνολικής της δημιουργίας, και συμπεριλάμβαναν το πρώτο έργο της, μια εικόνα του Αγίου Δημητρίου, και το τελευταίο της, την Παναγία της Αγάπης.
 
Η ίδια θεωρεί πως με την ενασχόληση καλλιτεχνών με αυτό τον τομέα αναγεννάται η παραδοσιακή βυζαντινή αγιογραφία, που είχε δει μια κάμψη για ένα διάστημα, με εύκολα βιομηχανικά υλικά για τις αγιογραφίες, όμως το κοινό δείχνει ενδιαφέρον για τη γνήσια παραδοσιακή αγιογραφία.
 
Πάντως το κοινό που επισκέφτηκε την έκθεση φάνηκε να αγκαλιάζει τις αγιογραφίες της, ενώ και η ίδια έχει σκέψεις να ασχοληθεί πιο συστηματικά και επαγγελματικά με αυτή, μιας και ήδη έχει κάνει τα πρώτα της βήματα και προς αυτή την κατεύθυνση.

Από το Ντεκουπάζ στο θαλασσόξυλο

Στην τέχνη η κ. Αθηνά Σμαραγδά μπήκε με το Ντεκουπάζ, το οποίο την μάγεψε, και αφού πέρασε από τον πηλό, εδώ και εφτά χρόνια έχει ξεκινήσει να κάνει δημιουργίες από θαλασσόξυλα και βότσαλα, τα οποία δίνει σε φίλους και επισκέπτες.
 
«Με ηρεμεί να ψάχνω τα θαλασσόξυλα και τα βότσαλα, να τα ζωγραφίζω και να δημιουργώ κάτι χρήσιμο, όμορφο και διακοσμητικό από κάτι που είναι στην ουσία άχρηστο» σημείωσε η ίδια τονίζοντας πως πρόκειται για κάτι το οποίο την ικανοποιεί.
 
Πάντως ήταν χαρά της να φέρει αυτές τις δημιουργείς ώστε να κοσμήσουν την έκθεση των τοπικών καλλιτεχνών, την οποία θεωρεί ένα πολύ καλό ξεκίνημα, που ελπίζει πως του χρόνου θα πάει ακόμα καλύτερα.

Εξερευνώντας τις δυνατότητες της τέχνης

Ζωγραφική σε ακουαρέλες εξέθεσε η κ. Χρυσούλα Κονταρίδου, η οποία δημιουργεί και κοσμήματα, όπως καρφίτσες και κολιέ, με διάφορα υλικά, όπως φερμουάρ, δέρμα και τελευταία συνδυάζοντας κομμάτια από δαντέλες, βελούδο, χάντρες κτλ.
 
Η ίδια ασχολείται για πολλά χρόνια με την τέχνη, έχοντας εκθέσει και δημιουργίες της τα τελευταία χρόνια στο Βερολίνο και στο Λονδίνο, έχοντας ξεκινήσει με τη ζωγραφική πριν από 45 χρόνια, συμπληρώνοντας το τότε πενιχρό εισόδημά της στην Αθήνα.
 
Στη συνέχεια, έχοντας επιστρέψει στην Κομοτηνή, άρχισε να ασχολείται με ακουαρέλες, όμως στη συνέχεια, μιας και πάντα είχε «ανησυχίες» που αφορούσαν το ράψιμο, το κέντημα και το πλέξιμο, έστρεψε την προσοχή της προς τα εκεί.
 
«Την ώρα που φτιάχνεις κάτι, σου έρχονται ιδέες, και όσο έφτιαχνα τόσο συνέχιζα» σημειώνει η ίδια, κατατάσσοντας τον εαυτό της στην arte povera, αξιοποιώντας ασήμαντα πράγματα και κάνοντάς τα κοσμήματα, ξεκινώντας με φερμουάρ, συνεχίζοντας με το δέρμα, όπου συνδυάζει τυχαία χρώματα, ή «χαλασμένα» υλικά, για να δημιουργήσει τελικά κάτι διαφορετικό.
 
Δείτε το αναλυτικό φωτορεπορτάζ του “ΠτΘ” πατώντας πάνω στην κεντρική φωτογραφία. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.