Αγιασμό σε λυόμενες αίθουσες θα κάνουν για μια ακόμα χρονιά 800 και πλέον μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων της Ηλείας, που από τους σεισμούς του Οκτωβρίου 2007 και Ιουνίου 2008 αναγκάστηκαν να μεταστεγαστούν. Τα 2 και 3 χρόνια που - υποτίθεται - θα έμεναν στις λυόμενες αίθουσες έχουν περάσει προ πολλού, αλλά ακόμα, σε κάποιες περιπτώσεις, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, πότε τα παιδιά θα επιστρέψουν σε κανονική σχολική στέγη.

Οι λυόμενες αίθουσες που παγώνουν και… μπάζουν τον χειμώνα και βράζουν το καλοκαίρι, θα «μετατραπούν» όπως αναφέρει το patrisnews σε αίθουσες διδασκαλίας, στις οποίες οι  μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κληθούν να διδάξουν, να μορφωθούν, να δημιουργήσουν, να προετοιμαστούν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Φυσικά, χώρος για εκδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες δεν υπάρχει, ενώ και η γυμναστική γίνεται - όταν δε βρέχει - στο προαύλιο.


Σε λυόμενα 7 σχολεία και 800  μαθητές

Πρώτο κουδούνι στα λυόμενα θα χτυπήσει μεθαύριο Πέμπτη για τους  800 και πλέον μαθητές του1ου Γυμνασίου Πύργου, του 1ου Λυκείου Πύργου, του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πύργου, του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Πύργου, του Γυμνασίου Καράτουλα, του Λυκείου Καράτουλα και του Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού.

Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου Πύργου καθώς και του Γυμνασίου και Λυκείου Καράτουλα, μεταφέρθηκαν σε λυόμενα μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του Οκτωβρίου 2007 και του Ιουνίου 2008 που «έπληξαν» τα σχολεία τους. Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ μεταφέρθηκαν σε λυόμενες αίθουσες ελλείψει χώρου, όπως και του Ε.Ε.Γ που από ιδρύσεώς του, επίσης ελλείψει χώρου, ξεκίνησε να λειτουργεί σε λυόμενες αίθουσες, στον ίδιο χώρο με το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Πύργου. Όσον αφορά το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού - που αρχικά λειτουργούσε στον χώρο του Γυμνασίου - Λυκείου Βαρθολομιού, μεταφέρθηκε …προσωρινά σε λυόμενες αίθουσες μέχρι την ανέγερση του δικού του σχολείου (σ.σ οι μελέτες είναι ήδη έτοιμες και το οικόπεδο έχει αγοραστεί)…κάτι που όμως φαίνεται ότι θα αργήσει πολύ.

Τυχεροί, μπορούν να νιώθουν οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Σιμόπουλου, αφού έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την μετεγκατάστασή τους - τουλάχιστον για του Λυκείου - σε πρώτη φάση, ενώ ελπίδα, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις, για ολοκλήρωση της κατασκευής, μέχρι το τέλος του 2014 και μετεγκατάσταση των μαθητών με την αρχή του 2015, υπάρχει για τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πύργου, οι εργασίες στο οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη. «Όλοι οι υπόλοιποι μαθητές θα ξεκινήσουν πάλι με τις ίδιες συνθήκες, όπως πέρσι, πρόπερσι και πρόπερσι», σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Ηλείας Γιάννης Γιαννόπουλος, εξηγώντας δε πως, μπορεί η υπομονή των εκπαιδευτικών και των μαθητών να μην έχει τελειώσει ακόμα και σε πείσμα όλων των δυσκολιών να προσπαθούν, αλλά, κάποια στιγμή θα πρέπει να ληφθούν υπόψη η κατάσταση των λυόμενων αιθουσών που είναι ελαφρού τύπου και έχουν…ημερομηνία λήξης. «Η επιβάρυνση των αιθουσών, μετά από τόσα χρόνια χρήσης, είναι πολύ μεγάλη, όπως και οι φθορές καθώς παρατηρείται αποσύνθεση των υλικών και δεν λειτουργούν τα «στοιχεία» των εγκαταστάσεων. Οι συνθήκες εργασίας δε, για εκπαιδευτικούς και μαθητές διαφοροποιούνται ανά περιόδους. Το καλοκαίρι έχουμε έντονα φαινόμενα με τη ζέστη, ενώ η λειτουργία των κλιματιστικών δεν είναι και η πιο υγιεινή. Από την άλλη, το χειμώνα, έχουμε προβλήματα με τις βροχοπτώσεις, με εισροή υδάτων στις αίθουσες αλλά και λιμνάζοντα νερά στους αύλειους χώρους των λυομένων, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο ΠύργουΣε κάθε περίπτωση, το μάθημα είναι ολοένα και πιο δύσκολο για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε τέτοιες συνθήκες», εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΗλείαςΓιάννης Γιαννόπουλος. 

Χωρίς τους απαιτούμενους χώρους

Η παραπάνω εικόνα περιγράφει την καθημερινότητα των μαθητών στο σχολείο, χωρίς όμως να έχουν συμπεριληφθεί οι επιπλέον δράσεις - πολιτιστικού, περιβαλλοντικού, κοινωνικού και αθλητικού περιεχομένου και χαρακτήρα - που αναπτύσσονται στα σχολεία, ακόμα και ο βιωματικός τρόπος διδασκαλίας που απαιτείται για κάποια μαθήματα. «Δεν υπάρχουν εργαστήρια για τις Φυσικές Επιστήμες και την Πληροφορική. Δεν υπάρχουν αίθουσες εκδηλώσεων και πολλαπλών χρήσεων, ενώ για Γυμναστήρια, ούτε λόγος. Οι χώροι είναι πολύ στενοί και πολύ μικρά ακόμα και τα γραφεία των εκπαιδευτικών. Όποιος έχει βρεθεί κοντά σε ένα τέτοιο σχολείο, μπορεί εύκολα να καταλάβει πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες για τους μαθητές, κυρίως για να συγκεντρωθούν και να ασχοληθούν με αυτό που λέγεται μάθηση», καταλήγει ο κ.Γιαννόπουλος, καλώντας τις νέες Δημοτικές αρχές «…να μην επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος», όπως είπε και «…να σπεύσουν γρήγορα να ολοκληρώσουν τους κύκλους εργασιών που χρειάζονται για να μπορέσουν να δημιουργηθούν νέες σχολικές μονάδες που αξίζουν στα παιδιά μας».