Made in USA ο ανεξάρτητος μηχανικός

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ

Η αμερικάνικη εταιρεία “HILL INTERNATIONAL N.V. – HILL INTERNATIONAL ENGINEERING CONSULTANCY LLC” είναι τελικά ο επιβλέπων ανεξάρτητος μηχανικός για το έργο του αεροδρομίου Καστελλίου.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του ανεξάρτητου μηχανικού για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι έγινε με τέσσερις παγκόσμιους παίκτες.

Συγκεκριμένα ήταν:

  1. Έ/Π “OBERMEYER PLANEN + BERATEN GmbH – Yooshin ENGINEERING CORPORATION”
  2. Έ/Π “HILL INTERNATIONAL N.V. – HILL INTERNATIONAL ENGINEERING CONSULTANCY LLC”
  3. Έ/Π “AECOM LIMITED – AECOM INFRASTRUCTURE & ENVIRONMENT UK LIMITED”
  4. Έ/Π “SOCIETÀ PER AZZIONI ESERCIZI AEROPORTUALI S.E.A. – PROINTEC S.A.U”.

Να θυμίσουμε ότι στην παρούσα φάση το έργο  παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι είναι σύμφωνα με το Υπουργείο  το πλέον προχωρημένο για να ξεκινήσει και θα είναι τελικά το πρώτο έργο “νέας γενιάς” που θα πάρει μπρος, πιθανότατα κάπου στις αρχές φθινοπώρου από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR που θα αναλάβει τις τύχες του για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Με βάση τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς. Ετσι το Δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατέχει το 46% της εταιρείας παραχώρησης.

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελλίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης που συνίσταται σε:

1. Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του νέου αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του αεροδρομίου και του στρατιωτικού αεροδρομίου.

2. Ο νέος αερολιμένας επίσης θα περιλαμβάνει με βάση την προσφορά του προσωρινού αναδόχου:

2.1. Βιοκλιματικό κεντρικό κτήριο αεροσταθμού επιφάνειας 71.818 τ.μ. (έναντι 60.000 τ.μ. που ήταν η ελάχιστη επιτρεπτή επιφάνεια κατά τη διακήρυξη).

2.2. Μέγιστη διανυόμενη απόσταση αναχωρούντων επιβατών 247 μ. (έναντι 1.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την διακήρυξη).

2.3. Μέγιστη διανυόμενη απόσταση αφινούμενων επιβατών 187 μ. (έναντι 1.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την Διακήρυξη).

2.4. Μέγιστη απόσταση τροχοδρόμησης αεροσκαφών 3.875 μ. (έναντι 5.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την διακήρυξη).

2.5. Είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη).

2.6. Δεκαεννέα αίθουσες αναμονής επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη).

3. Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον βόρειο και νότιο οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με τον νότιο οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

O σχεδιασμός του νέου διεθνούς αερολιμένα υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, τη λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει