Ξανά στην Επιτροπή Περιβάλλοντος το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών

Επανέρχεται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών.

Το σχέδιο είχε έρθει για πρώτη φορά στην Επιτροπή πριν από 20 ημέρες περίπου και ειδικότερα στις 20 Ιουνίου, προκειμένου να εγκριθεί αναφορικά με τους Περιβαλλοντικούς Όρους του.

Ο πρόεδρος της επιτροπής ωστόσο, Νίκος Καλογερής, είχε διαπιστώσει ότι αν και το σχέδιο υποτίθεται πως αποτελούσε έναν στρατηγικό οδικό χάρτη για τις υποδομές και μεταφορές της επόμενης εικοσαετίας, στην ουσία του δεν περιελάμβανε τίποτε το οραματικό, ενώ μάλιστα απουσίαζαν σοβαρές προβλέψεις για την εξέλιξη της τεχνολογίας ή για βασικές ανάγκες που ενδέχεται να ανακύψουν στην Κρήτη.

Για τον λόγο αυτό και παρά το γεγονός πως η Επιτροπή γνωμοδοτεί για τους περιβαλλοντικούς όρους, ελήφθη η απόφαση το σχέδιο να επανεξεταστεί και η επιτροπή να προχωρήσει σε προσθήκες και παρεμβάσεις επί του σχεδίου προτού το κάνει αποδεκτό.

Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε στο Σώμα προ εικοσαημέρου, εκτός από τις βελτιώσεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι, κανένα άλλο μεγάλο έργο δεν υπάρχει στο Στρατηγικό Σχέδιο.

Ενδεικτικό της έλλειψης σχεδιασμού είναι πως ως «οραματικά έργα του σχεδίου» παρουσιάζονται η αναβάθμιση 7,9 χιλιομέτρων στο τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος, που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, η αναβάθμιση σύνδεσης Χανίων με ΒΟΑΚ, η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Κουνάβων, που ήδη δρομολογείται, καθώς και η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Αρκαλοχωρίου, που επίσης έχει δρομολογηθεί.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, το μοναδικό νέο έργο που παρουσιάζεται, είναι ένα υδατοδρόμιο για το Ηράκλειο, το οποίο αναφέρεται πως βρίσκεται στη διαδικασία έγκρισης.  Τονίζεται επίσης ότι τα σιδηροδρομικά και λιμενικά έργα του βασικού σεναρίου δεν αφορούν την Κρήτη.

Η Επιτροπή έχει ήδη επισημάνει ότι εντός του σχεδίου δεν εξετάζονται καν οι αναβαθμίσεις στα λιμάνια της Κρήτης για τα επόμενα είκοσι χρόνια, ενώ δεν υπάρχουν αναφορές καν στο σενάριο μέσων σταθερής τροχιάς, ούτε για να απορριφθεί τουλάχιστον με επαρκή τεκμηρίωση. Επιπρόσθετα διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχουν κάποιες σοβαρές προτάσεις για τους συνδετήριους άξονες με τα νότια της Κρήτης.

Όλα αυτά τα θέματα αναμένεται να τεθούν ξανά στη σημερινή συνεδρίαση, ενώ εκτιμάται πως η αλλαγή της κυβέρνησης θα επανεξετάσει τα σοβαρά ζητήματα της Κρήτης με περισσότερη λεπτομέρεια, με δεδομένο άλλωστε ότι ο νέος υφυπουργός Μεταφορών είναι Κρητικός.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει