ΣΥΡΙΖΑ: Κίνδυνος για το έργο του ΒΟΑΚ

«Πραγματική απειλή» για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης χαρακτηρίζει ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, την οποία κατηγορεί ό,τι ισοπεδώνει ότι θετικό δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, με τον «ρεβανσισμό της δεξιάς να στρέφεται ευθέως εναντίον του κρητικού λαού και του μέλλοντος του νησιού», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Με μια σκληρή ανακοίνωση του ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως είναι ορατός ο κίνδυνος το έργο να μην εκκινήσει ούτε μέσα στην επόμενη δεκαετία, υποστηρίζοντας πως η νέα κυβέρνηση αντιμετωπίζει το ζήτημα με τεράστιο «ερασιτεχνισμό και προχειρότητα».

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει το γεγονός πως ακόμα και ο ίδιος ο πρωθυπουργός δεν έχει αναφερθεί ούτε σε συγκεκριμένες λύσεις, ούτε σε σαφή χρονοδιαγράμματα, παρά το γεγονός πως έχουν περάσει ήδη τρεις μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει επίσης ότι, η στάση του πρωθυπουργού συνεπάγεται αλλαγή στην φιλοσοφία κατασκευής, με επιστροφή στην «εμμονική όσο και ανεδαφική επιλογή της ενιαίας κατασκευής, που με σιγουριά παραπέμπει σε χρονοβόρες  και σε αδιαφανείς διαδικασίες».

«Ο καθένας καταλαβαίνει ότι τα έσοδα από τις επεκτάσεις υφισταμένων παραχωρήσεων», στα οποία αποβλέπει ο κ. Μητσοτάκης, προϋποθέτουν  περαιτέρω ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και αγαθών, που όμως -σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια- δεν θα αποτελούν καταναγκασμό των δανειστών αλλά ελεύθερη επιλογή της κυβέρνησης» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κείμενο του ΣΥΡΙΖΑ όπου και προστίθεται:

«Καταλαβαίνουμε επίσης πόσο μεγάλη χρονική καθυστέρηση συνεπάγεται αυτή η επιλογή, ότι δηλαδή ουσιαστικά ξαναγυρίζουμε πίσω στα χρόνια της μακαριότητας των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που είχαν παρουσιάσει, κυριολεκτικά, μηδενικό έργο για το τόσο σοβαρό αυτό πρόβλημα του νησιού». Σε σχέση με τα όσα έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, η Νομαρχιακή Επιτροπή του κόμματος στο Ηράκλειο παραθέτει ότι προχώρησαν οι παρακάτω ενέργειες:

–  Έλυσε τις διχογνωμίες σχετικά με τη χάραξη και τη μελλοντική φυσιογνωμία του ΒΟΑΚ. Οι επιλογές της συντέλεσαν ώστε η χρηματοδότηση να καθίσταται εφικτή και εθνικά επωφελής, καθώς με την κατασκευή ανά τμήματα παρακάμπτεται η απαίτηση της Eurostat για εγγραφή του κόστους των συμβάσεων παραχώρησης στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα. Συντέλεσε στο να είναι εφικτή η δέσμευση μας για ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, χωρίς διόδια για τους κατοίκους της Κρήτης.

– Προχώρησε δραστικά και επικαιροποίησε τις μελέτες βιωσιμότητας και κυκλοφοριακού φόρτου, που με τη σειρά τους οδήγησαν σε ασφαλέστερη επιλογή μοντέλου χρηματοδότησης.

– Οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών κινήθηκαν με εντατικούς ρυθμούς και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα προκήρυξαν και ανέθεσαν τις μελέτες Γεωμετρικών Σχεδιασμών για τη σύνταξη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης τέθηκε ο Οκτώβριος του 2019.

– Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προκήρυξε τον Ιούνιο 2016 διεθνή διαγωνισμό «Μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-λειτουργία-συντήρηση και εκμετάλλευση ΒΟΑΚ» για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

– Τον Οκτώβριο 2018 ολοκληρώθηκε η φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από εταιρείες και κοινοπραξίες με ικανοποιητικό αριθμό συμμετοχών.

– Μόλις τρεις μήνες μετά, τον Φεβρουάριο 2019, η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού ολοκλήρωσε την αξιολόγηση των προσφορών. Η αξιολόγηση εγκρίθηκε από τον Υπουργό στις 22-3-2019.

– Κατά της απόφασης του υπουργού για την αξιολόγηση των προσφορών ασκήθηκαν, ως συνήθως, προσφυγές και αιτήσεις αναστολής, που  έχουν ήδη απορριφθεί. Συνεπώς, σήμερα ο κατάλογος των προεπιλεγέντων είναι οριστικός και δεν υπάρχει νομικό κώλυμα για την έναρξη της β΄ φάσης του διαγωνισμού.

– Σ’ αυτό το χρονικό σημείο ανακοίνωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ότι θα κάνει χρήση του δικαιώματος προαίρεσης και ότι, έτσι, θα συμπεριληφθεί δεσμευτικά στο διαγωνισμό και το τμήμα Χανιά –Κίσσαμος.

– Προκηρύχθηκε παράλληλα και δεύτερος διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση του τμήματος Χερσόνησος- Νεάπολη με ΣΔΙΤ. Και για τον διαγωνισμό αυτόν ισχύουν όλα τα παραπάνω, συνεπώς δεν υπάρχει ούτε εδώ νομικό κώλυμα για την έναρξη της β΄ φάσης του διαγωνισμού.

– Προχώρησαν μέχρι την τελική φάση οι διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλων.

– Προχώρησαν οι διαδικασίες μελετητικής ωρίμανσης (απαλλοτριώσεις κλπ) για το τμήμα Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος».

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ καταλήγει υποστηρίζοντας πως τον χρόνο διακυβέρνησής του, προχώρησε το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα τόσο όσο δεν είχε προχωρήσει τα τελευταία 40 χρόνια.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει