Τι μάθαμε σε αυτές τις εκλογές: Ρομάντζα, πίτσες, κορόμηλα... και Καιτούλα στη διαπασών

Τι μάθαμε σε αυτές τις εκλογές: Ρομάντζα, πίτσες, κορόμηλα... και Καιτούλα στη διαπασών

Μικρές και μεγάλες στιγμές, γκροτέσκο καταστάσεις, σλόγκαν και πρόσωπα που σημάδεψαν τον δρόμο για τις κάλπες

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
axtsioglou_ar
Υποτονικότητα. Τίποτε το σχετικά θορυβώδες, συνταρακτικό, τρικυμιώδες, ικανό να εντυπωσιάσει με την τεράστια ακτινοβολία μιας θεαματικής έκρηξης, αλά Τσερνόμπιλ, το προεκλογικό σκηνικό. Οι ψηφοφόροι, για την ώρα, φαίνεται να αναζητούν μια έκπληξη ή απρόοπτες δονήσεις που θα τους οδηγήσουν στις κάλπες -όχι «στις κάλτσες» που έλεγε και ο ΓΑΠ- με μεγαλύτερο κέφι και περισσότερη ζωντάνια.

Ατυχώς το παραδοσιακό ντιμπέιτ δεν θα διεξαχθεί, με αποτέλεσμα να ανιχνεύονται συμπτώματα μελαγχολίας στο τηλεοπτικό κοινό. Χάθηκε και η ατραξιόν της Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου με τους κουραμπιέδες και τους αποθεωτικούς ύμνους σε στυλ «Σε λένε Αλέξη και είσαι ηγέτης, η κάθε σου λέξη ομόνοια και καταπέλτης», που πυροδοτούσε ένα σπιράλ εκλογικού ενδιαφέροντος. Κόπασε και ο μεταμεσονύκτιος παροξυσμικός ιδεασμός του Παύλου Πολάκη, ο οποίος μετέφερε τον εσωτερικό του αναβρασμό στο εκλογικό σώμα.

Ψώνισε και νέο κότερο ο εκρηκτικός Πάνος Καμμένος και σάλπαρε στα πέλαγα αφήνοντας το άλλοτε πιστό κοινό του να βουλιάζει σε θολό νερό σαν αυτό που λιμνάζει σε σκουριασμένο κουβά. Εξαφανίστηκε στην Κύπρο και ο ζάπλουτος σερβιτόρος Μανώλης Πετσίτης, που μπορούσε να συνεγείρει στο σώμα των ψηφοφόρων αντανακλαστικά κοινωνικής ανέλιξης. Χαλαρότητα, συνεπώς. Ούτε το θαύμα να ανοίξει δημοσίως μετά από δέκα χρόνια το στόμα του ο Κώστας Καραμανλής, χωρίς η φωνή του να ακουστεί μόνο για να παραγγείλει παϊδάκια, συγκλόνισε τον κόσμο.

Ωστόσο, σε ένα τοπίο που παράγει περισσότερα σούργελα και γκροτέσκο καταστάσεις από όσες μπορεί να καταναλώσει, πάντα θα υπάρχουν αντικαταστάσεις των παλιότερων γραφικοτήτων από τη στιγμή που αυτές άρχισαν πια να ρετάρουν. Ας παρακολουθήσουμε μερικές από τις επουσιώδεις εκείνες περιπτώσεις που μέχρι στιγμής συνεπήραν το κοινό στην τρέχουσα προεκλογική περίοδο.


velopoulos
Τα θεραπευτικά αγιορείτικα μαντζούνια που πλασάρει θα ήταν ίσως μια δραστική λύση για την οργή του Κυριάκου Βελόπουλου


Πίτσες μπλε

Κλείσιμο
«Ερχεται πίτσα και θα είναι μεγάλη», ήταν το ευρηματικό σλόγκαν που διάλεξε η Domino’s Pizza για να προωθήσει το προϊόν της το βράδυ των εκλογών. H ομάδα social media της αλυσίδας διάλεξε ένα γνωστό, σόκιν hashtag του Twitter και έκανε την προσφορά της βραδιάς των εκλογών viral. Το post που έπιασε με χιούμορ τον παλμό της περιόδου είχε τεράστια απήχηση. Τι πιο δελεαστικό, άλλωστε, από μια τραγανή ζύμη με χρυσή κρούστα και άφθονο λιωμένο τυρί για να συνοδεύσει την αγωνία μπροστά στη μικρή οθόνη για τα εκλογικά αποτελέσματα;

Δείτε την χιουμοριστική διαφήμιση της Pizza Domino's: #erxetai_pizza!


Δυστυχώς, η εταιρεία απέσυρε την έξυπνη διαφήμιση -για να μην αναμειχθεί με πολιτικά θέματα- αφότου ξεσηκώθηκαν κάποιοι, δήθεν σεμνότυφοι, οι οποίοι ερμήνευσαν το λογοπαίγνιο ως πονηρό και κατήγγειλαν την καμπάνια ως σεξιστική με παρεξηγήσιμο πολιτικό υπονοούμενο. Κανείς δεν θέλει να φανταστεί τι θα γινόταν αν μια εμπορική διαφήμιση είχε ως μουσική υπόκρουση νταούλια και hashtag, τύπου #erxetai_angouri ή #erxetai_banana. Κρίνεται, πάντως, ότι οι διαμαρτυρόμενοι ανήκουν σε εκείνη την πολιτική μερίδα που ενθάρρυνε τον Αλέξη Τσίπρα λέγοντας «Πες τα, Αλέξη!», όταν στην προεκλογική του ομιλία στη Ρόδο τον Ιανουάριο του 2015 με σεμνότητα δήλωνε: «Ιδού η Ρόδος, σε λίγο έρχεται και το πήδημα».

dominos
Tο ευρηματικό σλόγκαν που διάλεξε η Domino’s Pizza για να προωθήσει το προϊόν της το βράδυ των εκλογών


Pink Freak

Φρόντισε άμεσα να επωφεληθεί η Κατερίνα Νοτοπούλου από την ανάδειξη και βράβευση του Γιάννη Αντετοκούνμπο ως MVP στο καλύτερο πρωτάθλημα μπάσκετ του πλανήτη. Η υποψήφια βουλευτής έλαβε αυτόκλητα το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες του αθλητή για να προμοτάρει τον προεκλογικό αγώνα της ίδιας και του κόμματός της. Η αυτοσχέδια αφίσα που κατασκεύασε με τυπωμένα τα σύμβολα του ΣΥΡΙΖΑ έγραφε: «Greek to the core! Ησουν πάντοτε ένας από εμάς!», «Προχωράμε μαζί με το θάρρος των αγώνων μας».

Ας σημειωθεί ότι στη φούρια της να εκμεταλλευτεί φτηνά τη μεγάλη επιτυχία του παίκτη του ΝΒΑ είχε γράψει λάθος το όνομά του. Ενδεχομένως με την ακροβατική της λογική η φωτογενής πολιτικός θα σκέφτηκε με παροιμιώδη «ανοιχτωσιά» -υπό το πνεύμα της ολιγαρκούς αφθονίας, με το μπρίο ενός ζογκλερικού διεθνισμού και χάριν της ιδιοποίησης καθετί του περήφανα ελληνικού- πως αφού ο μπασκετμπολίστας αποτελεί «διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό», γιατί να μη χρησιμοποιηθεί και ως προεκλογικό εργαλείο της ίδιας στο εσωτερικό; Ταυτόχρονα, υπονοώντας ότι και αυτός είναι ΣΥΡΙΖΑ, διέδιδε υποτιθέμενα κοινά στοιχεία και δικές της ταυτίσεις με την πορεία ζωής και τις υπερβάσεις που έκανε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο.


notopolou
Η Κατερίνα Νοτοπούλου θέλησε να επωφεληθεί από την ανάδειξη και βράβευση του Γιάννη Αντετοκούνμπο ως MVP στο NBA


Το ότι ο επαγγελματίας αθλητής των Μιλγουόκι Μπακς πάλεψε, ίδρωσε, μάτωσε έως ότου φτάσει με τα προσόντα του να κάνει πλάκα στον ΛεΜπρον Τζέιμς και να ταπώνει τον Κέβιν Ντουράντ, ήταν για την ίδια επουσιώδες. Οπως επίσης συνιστούσε λεπτομέρεια ότι το παιδί από τα Σεπόλια που πουλούσε CD ως πλανόδιος δεν μετατάχτηκε, μέσω κομματικού σωλήνα, σε πολιτικό γραφείο, δεν διορίστηκε υπουργός, δεν επιλέχτηκε για υποψήφιος δήμαρχος όπως η ίδια. Δυστυχώς, το αυθαίρετο δημιουργικό της αφίσας απεσύρθη προς θλίψη του παγκόσμιου μπασκετικού στερεώματος και προς συντριβή των απανταχού show business. Χάθηκε μια ευκαιρία να πληροφορηθεί το διεθνές κοινό την αμοιβαία έφεση αμφοτέρων στα παπούτσια. Ο «Greek Freak» προτιμά στα παρκέ τα πορτοκαλί αθλητικά παπούτσια Nike Kobe Νο 53 που γράφουν «bucket getters», δηλαδή «αρχισκόρερ». Από τη μεριά της η υποψήφια βουλευτής λατρεύει τις ψηλοτάκουνες λουστρινένιες γόβες που κλέβουν την παράσταση στις δημόσιες εμφανίσεις της. Ολες οι υπόλοιπες συσχετίσεις μεταξύ τους είναι από φαντασιακές έως ανύπαρκτες.

Μη προνομιούχοι

Ούτε η πραγματική ή υποτιθέμενη άγνοια, ούτε η στρεψοδικία μπορεί να σκιάσει το μόνιμο δίκιο των προνομιούχων. «Δεν την έπαιρνα εγώ, εκείνοι μου την έδιναν», δήλωσε αφοπλιστικά η 67χρονη καθηγήτρια του ΕΜΠ Τόνια Μοροπούλου, πρώην υποψήφια στα Δωδεκάνησα με τη Ν.Δ. Με την ίδια ηρεμία βουδιστικού ζεν εξήγησε ότι δεν γνώριζε ότι ήταν παράνομο να λαμβάνει σύνταξη ως ορφανή άγαμη θυγατέρα αφότου έπαψε τετελεσμένα αυτή να χορηγείται. Με παρόμοια επιχειρήματα είχε δικαιολογηθεί και το εύπορο υπουργικό ζεύγος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. Ράνιας Αντωνοπούλου και Δημήτρη Παπαδημητρίου όταν ξέσπασε σάλος με την επιδότηση του ενοικίου της πρώτης. Στο ίδιο περίπου μοτίβο απολογήθηκε και η παρά τρίχα υποψήφια ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Λοΐζου όταν «ξέχασε» να δηλώσει τον θάνατο της μητέρας της και εισέπραττε παρανόμως για πεντέμισι χρόνια τη σύνταξή της.

Μετά από όλα αυτά τα ντροπιαστικά φαινόμενα στα οποία περισσεύει η λάσπη των πολιτικών αντιπάλων τους γίνεται απολύτως αναγκαίο σύσσωμοι οι νομιμοηθικά καταφρονημένοι να αποκατασταθούν. Κυρίως υλικά προσφεύγοντας, υπό τα υψηλά ιδανικά της ομοψυχίας, της αλληλεγγύης και της αγωνιστικότητας που τους διακρίνουν, στον Συνήγορο του Πολίτη. Εν ανάγκη, ας χρησιμοποιηθεί προς υπεράσπισή τους και η ευλογία του Παναγίου Τάφου, στον οποίο έχει τεχνική εποπτεία η χημικός-μηχανικός Τόνια Μοροπούλου. Στη χειρότερη, ας καταφύγουν για συμπαράσταση στην παραδειγματική ακαζού ενσυναίσθηση που επιδεικνύει προς οποιοδήποτε παρωχημένο προνόμιο ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Πρόζα επί του καναπέως

«Βάλτε ουισκάκι, στη διαπασών τη συνονόματη, την Καιτούλα τη Γαρμπή, και δώστε σάς παρακαλώ την προσοχή σας πάνω μου. Το κεφάλαιο ‘‘Κυριάκος’’ είναι μεγάλο. Μη μου βαριέστε, όμως, θα έχει σασπένς». Ετσι ξεκινάει το μήνυμα στο βίντεο υπό τον τίτλο «Thank You, Next», που ανάρτησε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook η υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Κατερίνα Παπακώστα. Πρόκειται για μια σειρά από σποτάκια με το hashtag #eimai_i_kaiti_pou_agapouses, στα οποία στη δίλεπτη διάρκειά τους δεν γίνεται καμία αναφορά σε πολιτικές θέσεις. Η δημιουργική ιδιοφυΐα της πολιτικού που βλέπει τα Εξάρχεια σαν τη Μονμάρτρη της Αθήνας επεκτάθηκε στη σκηνοθεσία ενός υποτιθέμενου μίνι μελοδράματος με επικολυρικές βιογραφικές πινελιές που ζήλευε μέχρι και ο Γιάννης Σμαραγδής. Με γαλήνιο ύφος σε στυλ «και κλάμα η κυρία» του αείμνηστου Χάρρυ Κλυνν, η υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υποκρύπτει μια ηφαιστειακά πύρινη έξαψη.



Με ολόσωμο γαλάζιο συνολάκι, αραχτή σε καναπέ, αφηγείται αγόγγυστα, με πικρόχολες δόσεις κατινίστικης μικρο-υστερίας, τη «15ετή σχέση» της με τον «Κυριάκο», αφήνοντας υπονοούμενα που κινούνται στα όρια της παρεξήγησης όταν αποκαλεί στο φινάλε τον τελευταίο ως «έναν ακόμη καληνυχτάκια». Το παράτολμο εγχείρημα με στοιχεία cult βίντεο, ως σύμφυρμα νύξεων και συμπαραδηλώσεων αλλά και ως έκδηλη νέα ελληνική ορμή, ζωγραφίζει τραυματικά έναν καμβά ανεμοδαρμένης εκδίκησης. Υπό προϋποθέσεις με τίτλο «Θύελλα σε τρυφερή καρδιά» ή «Προδομένη, εγκαταλελειμμένη και περιφρονημένη» και ηχητική επένδυση τη σύνθεση του Ζαμπέτα «Τι σου ’κανα και μ’ εγκατέλειψες», θα μπορούσε να διεκδικήσει βραβείο χειροτεχνίας σε μικρομηκάδικο φεστιβάλ. Είναι αμφίβολο, όμως, αν θα φέρει και τους αναμενόμενους σταυρούς στο ψηφοδέλτιο από τους θεατές του. Σίγουρα, όμως, θα τους ανοίξει την όρεξη να ακούσουν το σουξέ «Θα μελαγχολήσω» της Καίτης Γαρμπή.



garbi
«Είμαι η Καίτη π’ αγαπούσες»: Οχι, δεν μιλάμε για την Καιτούλα τη Γαρμπή, αλλά για τη συνονόματή της Κατερίνα Παπακώστα, που ντυμένη στα γαλάζια και αραχτή στον καναπέ της αναλύει το κεφάλαιο «Κυριάκος»


Ανάβουν τα αίματα

Οταν σφίγγουν τα ζόρια τα αίματα ανάβουν. Πόσο μάλλον προεκλογικά. «Γραφικούλη», «ανόητε», «ηλίθιε», «βλάκα», «καραγκιόζη», «καραγκιοζοπαίχτη», «υπάλληλε», «πήγαινε να πάρεις το payroll σου», «κάτσε κάτω, βρε κοντέ», «ντροπή σου», «νούμερο», «αν σηκωθώ, θα τον πάρω σηκωτό», «τον καημενούλη του χιλιάρικου» κ.λπ. Ηταν μόνο μερικοί από τους οξύτατους χαρακτηρισμούς που αντάλλαξαν στην εκπομπή του Αιμίλιου Λιάτσου στο κανάλι ΚΟΝΤΡΑ ο ηγέτης του κόμματος Ελληνική Λύση Κυριάκος Βελόπουλος και ο δημοσιογράφος Θανάσης Λυρτσογιάννης.

Άγριος καυγάς με Βελόπουλο στο Kontra


Οσοι είδαν την εκπομπή την περιέγραψαν ως κάτι λιγότερο από τις ολέθριες κινηματογραφικές μάχες των πολεμιστών της ομάδας των Εκδικητών της Marvel. Συμβαίνει άλλωστε σε όσους εγκλωβίζονται σε κβαντικά διαστημικές πολιτικές θεωρήσεις. Στη Γη, πάντως, ο Βελόπουλος εμφανίζεται εξοργισμένος τηλεοπτικά καθώς είχε αποχωρήσει έξαλλος και από το στούντιο του καναλιού ΟPEN μετά την αντιπαράθεση με την παρουσιάστρια Ελλη Στάη. Ενδεχομένως να χρειάζεται μια άμεση απαλλαγή από τη βασκανία που του προκαλεί θυμό. Τα θεραπευτικά αγιορείτικα μαντζούνια που πλασάρει θα ήταν ίσως μια δραστική λύση. Οι οπαδοί του, πάντως, μετά τις εκδηλώσεις της ερεθιστικής του οργής περπατούν με το κεφάλι ψηλά. Δεν υποστηρίζουν μόνο μια ακροδεξιά υπερβατική περσόνα που προνομιακά διαχειρίζεται τον ανεκτίμητο θησαυρό των χειρόγραφων επιστολών του Ιησού. Συναναστρέφονται με έναν καβγατζή με σάρκα και οστά που ανήκει στην κορυφή της διατροφικής αλυσίδας. Εστω κι αν καταναλώνει ληγμένα τα σκευάσματα Τελοπόν που εμπορεύεται τηλεοπτικά με τις συνακόλουθες παρενέργειές τους.

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΗ ΚΟΝΤΡΑ


Ρομάντζο και κορόμηλα

Το κοινό του καναλιού RISE TV έπεσε απ’ τα σύννεφα. Η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Εφη Αχτσιόγλου, χαλαρή, δοτική και ανυστερόβουλη, εξομολογήθηκε σε συνέντευξή της, διάρκειας 4 λεπτών και 21 δευτερολέπτων, ότι τρώει καθημερινά 40 κορόμηλα, που, όπως δήλωσε, τα ανακάλυψε εδώ στην Αθήνα. Η εκ Γιαννιτσών ορμώμενη πολιτικός προφανώς εξεπλάγη από το ημιτροπικό κλίμα της Αττικής που προσφέρει τέτοια εξωτικά φρούτα, παρότι ο κύριος τόπος παραγωγής τους είναι οι φυτείες της Σκύδρας, της Εδεσσας και της Αριδαίας. Συμπτωματικά, όλες αυτές οι περιοχές ανήκουν στον Νομό Πέλλας, όπως και ο τόπος καταγωγής της, τα Γιαννιτσά. Ως εκ τούτου κρίνεται ότι η υποψήφια στο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί πιστά το κρέντο της ειλικρίνειας που απροκάλυπτα έχει υιοθετήσει το κόμμα της. Αποκάλυψε επίσης με την ίδια αμείωτη φιλαλήθεια και συνταρακτική ευθύτητα ότι ο Αλέξης Τσίπρας αργεί στα Υπουργικά Συμβούλια. Μετά από αυτή τη συγκλονιστική πληροφορία επικεντρώθηκε στα σημαντικά. Δήλωσε ότι επιλέγει τυρόπιτα με Milko μετά από πολλά ποτά, ότι βλέπει βιντεάκια στο YouTube, ότι στις αγαπημένες της ταινίες εκτός από την ασπρόμαυρη γερμανόφωνη «Λευκή Κορδέλα» του Μίκαελ Χάνεκε συγκαταλέγεται και ο «Σκοτεινός Ιππότης» του Κρίστοφερ Νόλαν. Επίσης εξέπληξε τους τηλεθεατές θεωρώντας τον Ρήγα Φεραίο τον σημαντικότερο ηγέτη. Ενώ τους σόκαρε ομολογώντας, ύστερα από πιεστική ερώτηση, ότι η τσάντα της ζυγίζει επτά κιλά. Αναμενόμενο με τόσα κορόμηλα συν τα κουκούτσια, βιντεοκασέτες του Batman, τον «Θούριο» του Ρήγα, τυρόπιτες, Milko και laptop για τα βιντεάκια του YouTube.



Εν τέλει, παραδέχτηκε ότι, εκτός από τα τζάνερα, διατηρεί σχέση και με τον Δημήτρη Τζανακόπουλο, ο οποίος έλκει τη λαϊκή του προέλευση επειδή έμεινε δύο χρόνια στο Αιγάλεω. Αιφνιδίως σταμάτησαν να χτυπούν τα τύμπανα του κόσμου από την ενάρετη ανάδειξη της κατοχής ενός τόσο κρυφού καμαριού. Φρόντισε, πάντως, με εξασφαλισμένη τη δική της έδρα να αβαντάρει με αυτοπεποίθηση τον και συναισθηματικά σύντροφό της σπεύδοντας να υπενθυμίσει ότι ο καλός της βάζει υποψηφιότητα με σταυρό προτίμησης. Ηταν μια χειρονομία γενναιότητας που συνοδεύτηκε με ένα, αλά Τσόρτσιλ, σήμα της νίκης. Εξέθεσε ακόμη δημοσίως ότι δεν έχει μπει στον πειρασμό να ψάξει το κινητό του αγαπημένου της. Αδιάφορο μεν ως ιδιωτικό θέμα, αλλά υπό την εξέλιξη της πολιτικής της εμπειρίας ίσως η 34χρονη πολιτικός μάθει ότι ο καλύτερος τρόπος να αντιστέκεσαι σε έναν πειρασμό είναι να υποκύπτεις σε αυτόν. Αλλωστε, το Μέγαρο Μαξίμου επί πρωθυπουργίας Τσίπρα έγινε εξπέρ του είδους. Ειδάλλως, ας αρκεστεί στον αγαπημένο της ήρωα, τον Batman, που, ως γνωστόν, έγινε πλούσιος πιάνοντας διαρκώς το... Τζόκερ.


tsipras
Τώρα που φεύγει από το Μαξίμου ξέρουμε με τι θα ασχολείται ο Αλέξης Τσίπρας. Υιοθέτησε ένα κουταβάκι και το ανέβασε στο twitter με φόντο το πρωθυπουργικό γραφείο. Δεν ξέρουμε αν ο πρωθυπουργός είχε πάντα φιλοζωικά αισθήματα ή τον έπεισε η ανάγκη για τα ψηφαλάκια




Οι πλανόδιοι της κάλπης

Ακόμη και οι μεταμοσχεύσεις οργάνων γίνονται πάντα υπό προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν τη συμβατότητα δότη και παραλήπτη. Οι κομματικές μεταγραφές, είτε «από το πανέρι» είτε «από το ράφι» ή από ξεπερασμένες «κηπουρικές εκθέσεις», οι οποίες εξυπηρετούν εκλογικές ανάγκες, δεν απαιτούν τέτοιους περιορισμούς. Προκαλούν απλώς ασκήσεις ισορροπίας σε πολυσυλλεκτικούς σχηματισμούς, πριν αυτοί ψαχτούν αν το υποστηρικτικό άλλοθι της διεύρυνσής τους μεταλλάσσεται σε ρώσικη σαλάτα ή σε συλλογή ιδεολογικών χαρακτήρων τύπου «Δόκτωρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ». Λένε για τον Σπύρο Δανέλλη, τον Γρηγόρη Ψαριανό, τη Σοφία Σακοράφα και τόσους άλλους. Ωστόσο, μόνο δύο πολιτικοί που κατεβαίνουν στις εκλογές της 7ης Ιουλίου συγκεντρώνουν όλα τα ένδοξα παράσημα των εκλογικών μετακινήσεων σε διαφορετικά κόμματα. Πρώτος ο Στάθης Παναγούλης, που πρωτοεξελέγη βουλευτής με το ΠΑΣΟΚ πριν από 42 χρόνια. Μετά ξαναμπήκε στη Βουλή με το ΚΚΕ. Ακολούθως κατέβηκε στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις με τον Συνασπισμό. Καπάκι συμμετείχε στα ψηφοδέλτια της Πολιτικής Ανοιξης του Αντώνη Σαμαρά.

Στη συνέχεια υπήρξε υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με τα ψηφοδέλτια του οποίου κατάφερε να επανεκλεγεί βουλευτής το 2015. Σήμερα κατεβαίνει με το ΚΙΝ.ΑΛ. Δεύτερη περίπτωση ο Κώστας Ζουράρις, που ασκεί «το πρωτεύθυνον ως ανεύθυνον». Εθεσε για πρώτη φορά υποψηφιότητα στις ευρωεκλογές του 1999 και τις βουλευτικές εκλογές του 2000 με το ΚΚΕ. Συνέχισε με τη Νέα Δημοκρατία, με την οποία κατέβηκε ως υποψήφιος νομάρχης Λασιθίου το 2002. Το 2009 μαζί με τον Στέλιο Παπαθεμελή ίδρυσε το Πανελλήνιο Μακεδονικό Μέτωπο για να συμμετάσχει στις ευρωεκλογές. Συνεργάστηκε με τους ΑΝ.ΕΛ. και εξελέγη βουλευτής με τα ψηφοδέλτιά τους το 2015. Σήμερα είναι υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο ίδιος έχει παραδεχτεί ότι «πάσχω απάθειαν», στην οποία οφείλεται και το μυστικό της νιότης του. Στην πραγματικότητα, οι εκάστοτε κομματικές συμμετοχές αμφοτέρων συνιστούν περιπετειώδες ταξίδι και όχι ασφαλές λιμάνι για να δέσουν. Αν τώρα ο κομματικός τουρισμός είναι αμαρτία ή οι εκλογικές μετακινήσεις αρετή, σε μία εβδομάδα θα φανεί.




#erxetai_pizza
3 εκατομμύρια προβολές σε 10 ώρες

Το διαφημιστικό σποτ που έγινετο απόλυτο viral των εκλογών

Το επίμαχο διαφημιστικό σποτ της αλυσίδας Domino’s Pizza είχε στα social media την απήχηση μιας έκτακτης είδησης για σημαντικό γεγονός, αφού μόλις σε 10 ώρες κατάφερε να έχει 3.000.000 προβολές και σε 48 ώρες 7.000 tweets. Ωστόσο, η επίθεση που δέχτηκε η εταιρεία Domino’s από τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ και τα φιλικά προσκείμενα media, καθώς θεωρήθηκε ότι το σποτ θίγει άμεσα την κυβέρνηση εν όψει της εκλογικής αναμέτρησης της 7ης Ιουλίου, ανάγκασε τους ιδιοκτήτες της να δώσουν εντολή για την άμεση απόσυρση της διαφημιστικής καμπάνιας έπειτα από μόλις 10 ώρες. Ομως ο χαμός είχε ήδη γίνει. Το επιτυχημένο σποτ είχε κάνει πάνω από 3.000.000 προβολές στα social media, νούμερο αδιανόητο για διαδικτυακή καμπάνια προϊόντος προκαλώντας τεράστιο θόρυβο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ήταν προετοιμασμένη για τον σάλο που θα επακολουθούσε. Σε mail που εστάλη στα στελέχη της, την περασμένη Παρασκευή από το τμήμα μάρκετινγκ, με σκοπό να ενημερώσει για το hashtag #erxetai_pizza με την προσθήκη της φράσης «και θα είναι μεγάλη», η εκτίμηση ότι θα πετύχει να προκαλέσει ήταν δεδομένη. «Φιλοδοξούμε ότι θα γίνει το απόλυτο viral», ανέφερε το mail και αν κρίνουμε από τον χαμό που προκλήθηκε, το αποτέλεσμα μάλλον τους δικαίωσε.

Η Domino’s, όπως και όλα τα παρόμοια brands προσπαθούν να αξιοποιήσουν περιστάσεις με εμπορικό ενδιαφέρον, όπως ο τελικός του Champions League ή το βράδυ των εθνικών εκλογών στην προκειμένη περίπτωση, ώστε να διαφημίσουν το προϊόν τους και να πετύχουν αύξηση των πωλήσεών τους. Οι δημιουργοί του σποτ, η εταιρεία Admine, δημιούργησε μια σειρά από επιλογές, επικρατέστερη των οποίων θεωρήθηκε και όχι άδικα το ευρηματικό #erxetai_pizza. To μπλε φόντο στην οθόνη λένε ότι επιλέχθηκε τυχαία και ότι δεν υπήρχε καμία πρόθεση να προκαλέσουν, αφού και τα χρώματα στο λογότυπο της Domino’s είναι μπλε και κόκκινο. Ωστόσο το αποτέλεσμα ήταν να το εκλάβουν θετικά οι Νεοδημοκράτες και αρνητικά οι Συριζαίοι που θεώρησαν ότι το επίμαχο #erxetai_pizza στο μπλε φόντο που συνοδεύεται από τη φράση «και θα είναι μεγάλη» δημιουργεί κλίμα εις βάρος τους εν όψει της εκλογικής αναμέτρησης της 7ης Ιουλίου. Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, η εταιρεία ανακοίνωσε τη διακοπή της καμπάνιας αφού όπως τόνισε ότι «η Domino’s ουδέποτε θα αναμειχθεί με πολιτικά θέματα».

Και 7.000 tweets σε δύο μέρες

Σύμφωνα με τον κ. Βαγγέλη Ματιάτο, Managing Director του Twitter στην Ελλάδα, «το #erxetai _pizza ήταν πρώτο trend για δύο ημέρες και έφερε περισσότερα από 7.000 tweets με αυτή την αναφορά. Το αρχικό tweet είχε περισσότερες από 50.000 εμφανίσεις στις πρώτες 17 ώρες, συμπεριλαμβανομένων των νυχτερινών, 767 likes, 363 retweets, 145 comments εκ των οποίων 105 είναι υπέρ του brand και της δημιουργικής ιδέας και μόνο 30 εναντίον». Σύμφωνα με τον ίδιο, «η καμπάνια δεν έχει πολιτική χροιά».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης