Τρίτη 8 Γενάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συγχωνεύσεις για τις ανάγκες της κερδοφορίας του κεφαλαίου

Ξεκίνησε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του αντιδραστικού νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση συνεχίζει τις συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ, διαδικασία που στηρίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ και είναι ενταγμένη στο στρατηγικό ζητούμενο της ολοένα και μεγαλύτερης σύνδεσης της Εκπαίδευσης με τις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Συνοπτικά προβλέπεται η συγχώνευση του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας «διαμοιράζεται» σε τρία πανεπιστημιακά Ιδρύματα - ΕΚΠΑ, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Προβλέπονται επίσης αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στο ΕΚΠΑ και στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με δημιουργία νέων Σχολών και Τμημάτων, κατάργηση άλλων και ένταξη Τμημάτων από το πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, όπως και κατάτμηση του Τμήματος Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας σε δύο νέα Τμήματα: Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας γιγαντώνεται, αφού ιδρύονται πολλά νέα Τμήματα και μετονομάζονται, συγχωνεύονται ή καταργούνται άλλα. Συνολικά πρόκειται για ανορθολογικές και αντιεπιστημονικές συνενώσεις, από τις οποίες προκύπτουν νέα Τμήματα - τέρατα, με γνώμονα τις απαιτήσεις της αγοράς και την υπηρέτηση της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρήσεων ανά κλάδο και Περιφέρεια.

Και χτες, βέβαια, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «αναβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης» και εκθείασε ως προοδευτικό τον «Ενιαίο χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης» ο οποίος δημιουργείται από τις συγχωνεύσεις, αποκρύπτοντας ότι πρόκειται για διαδικασία που αφορά τις ανάγκες του κεφαλαίου.

Η ΝΔ καταψήφισε το νομοσχέδιο επί της αρχής, παροτρύνοντας την κυβέρνηση για ακόμα πιο αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις. Είναι ενδεικτική η τοποθέτηση του εισηγητή της ΝΔ, Δ. Κέλλα, ο οποίος, αβαντάροντας ουσιαστικά την κυβέρνηση, είπε ότι οι μεταρρυθμίσεις που προωθεί δεν αφορούν «τη βιωσιμότητα και ισχυροποίηση των σχολών», που θα πρέπει «να συνοδεύεται από τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας», «τις συνέργειες με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα» κ.ά. Από τη σκοπιά των συμφερόντων του κεφαλαίου ήταν οι τοποθετήσεις και των άλλων αστικών κομμάτων.

Ο λόγος στους φοιτητές και στο ακαδημαϊκό προσωπικό για να μην περάσει το νομοσχέδιο

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, καταψήφισε και κατήγγειλε το νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι και αυτό, όπως και συνολικά η πολιτική της κυβέρνησης για την Παιδεία, φέρει τη σφραγίδα των σχεδίων που έχουν εκπονήσει «η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ, σχέδια με τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα αστικά κόμματα συμφωνούν, σχέδια και κατευθύνσεις που υπηρετούν πριν από όλα την καλύτερη δυνατή προσαρμογή της Εκπαίδευσης - εδώ της Τριτοβάθμιας - στο άρμα των συνολικότερων επιδιώξεων του κεφαλαίου μέσα από τη σχέση Παιδείας και οικονομίας».

Οπως σημείωσε, η κυβέρνηση συνεχίζει με τις συγχωνεύσεις «την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων, με την ίδια, μάλιστα - αν όχι μεγαλύτερη - ένταση, έτσι ώστε να μην υπάρχει και καμία αμφιβολία για την πολιτική που συνεχίζεται απτόητη, τσακίζοντας δικαιώματα και λαϊκές κατακτήσεις».

Ειδικά για το νομοσχέδιο, τόνισε ότι όχι μόνο δεν αναφέρει κουβέντα για τις ανάγκες των φοιτητών και τις αγωνίες για το μέλλον τους, αλλά αντίθετα υπηρετεί τις ανάγκες «των Ελλήνων κεφαλαιοκρατών, που αναζητούν νέα πεδία κερδοφορίας σε συγκεκριμένους κλάδους». Αυτόν το στόχο, τόνισε, υπηρετεί ο όρος του «Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης», στον οποίο «σωρεύονται μαζί πανεπιστημιακά τμήματα α', β' και γ' κατηγορίας, απόφοιτοι και πτυχία πολυκατηγοριοποιημένα».

Πρόσθεσε ότι και με αυτό το νομοσχέδιο μένουν «στον αέρα» οι σημερινοί φοιτητές που βρίσκονται σε μεγάλα έτη, καθώς και απόφοιτοι, διαμορφώνοντας επιπλέον κατηγορίες πτυχίων. «Ο λόγος τώρα στους φοιτητές, στο ακαδημαϊκό και λοιπό προσωπικό, για να μην περάσει το νομοσχέδιο, για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών και πτυχία - μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ