Παρασκευή 19 Απρίλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να σταματήσει η ανθρωποθυσία των διανομέων στο βωμό της εργοδοσίας

Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Κόμματος για τους ντελιβεράδες

Από την απεργία εργαζόμενων διανομέων την προηγούμενη βδομάδα

INTIME NEWS

Από την απεργία εργαζόμενων διανομέων την προηγούμενη βδομάδα
Οι άκρως επικίνδυνες συνθήκες εργασίας και η εκμετάλλευση που βιώνουν οι διανομείς (ντελίβερι), με αποτέλεσμα κάθε τόσο να μετρούν τραυματίες και νεκρούς, αναδείχθηκαν χτες στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος, Χρήστος Κατσώτης.

Οπως ανέφερε ο Χρ. Κατσώτης, το συνολικότερο αντεργατικό θεσμικό πλαίσιο των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων, που διατηρεί και ενισχύει η σημερινή κυβέρνηση, φουσκώνει τα πανιά της επιθετικότητας των εργοδοτών, σε σημείο που να τίθενται ζωές σε κίνδυνο, να έχουμε συνεχείς ανθρωποθυσίες στους τόπους δουλειάς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι διανομείς, σε βάρος των οποίων οι εργοδότες έχουν επιβάλει παντελή έλλειψη μέτρων προστασίας, ανασφάλιστη δουλειά, ελαστικές σχέσεις εργασίας, απληρωσιά, 8ωρη δουλειά σε ένα μηχανάκι με βροχή και κρύο, και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τούς χρονομετρούν κιόλας... Και όπως τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, «χρονομέτρηση σημαίνει θάνατος».

Υπογράμμισε επίσης ότι οι περισσότεροι διανομείς εργάζονται ως εποχιακοί, χωρίς συμβάσεις και ασφάλιση ή μισοασφαλισμένοι και σε πολλές περιπτώσεις απλήρωτοι. Ενα επιπλέον πρόβλημα είναι ότι στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν τα δικά τους μηχανάκια και επιβαρύνονται με το σέρβις, τη βενζίνη και τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος και βλάβης.

Το ΚΚΕ, εκφράζοντας τη στήριξή του στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, απαιτεί: Να εξασφαλιστεί σταθερή εργασία με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και πλήρη ασφάλιση, κατοχυρωμένα μέσα στη ΣΣΕ στον Επισιτισμό, η οποία πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους (ο Χρ. Κατσώτης υπενθύμισε ότι για τη ΣΣΕ στον Επισιτισμό υπάρχει διαιτητική απόφαση, που όμως δεν έχει γίνει υποχρεωτική και δεν εφαρμόζεται). Επαναφορά των απωλειών σε μισθούς. Σταθερό ωράριο, 5ήμερο, 7ωρο ή 8ωρο συνολικά για τους εργαζόμενους. Ενταξη των διανομέων στα βαριά και ανθυγιεινά. Να οριοθετηθεί η εμβέλεια της διανομής. Να υπάρξει ολοκληρωμένη επιστημονική μελέτη για την καταλληλότητα του εξοπλισμού και των μέσων μεταφοράς, όπως για παράδειγμα ειδικά κατασκευασμένα οχήματα για τη μεταφορά φορτίων, μηχανάκια, εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης που θα παρέχονται από την επιχείρηση. Επίδομα για την αγορά του οχήματος και την απαραίτητη αντικατάστασή του όσες φορές χρειαστεί κ.ά.

Εξαγγελία μέτρων μακριά από μια ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών των εργαζομένων

Η υπουργός Εργασίας, Εφη Αχτσιόγλου, κάτω και από το βάρος των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των εργαζομένων, ανακοίνωσε τη λήψη ορισμένων μέτρων για τους όρους δουλειάς και αμοιβής των διανομέων, τα οποία είναι ενταγμένα στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, ωστόσο απέχουν από ένα ολοκληρωμένο πλέγμα προστασίας των εργαζομένων.

Συγκεκριμένα, τα κυβερνητικά μέτρα προβλέπουν: «Την υποχρέωση συντήρησης του οχήματος από τον εργοδότη, εφόσον είναι ιδιοκτησίας του εργοδότη. Την υποχρέωση παροχής από τον εργοδότη μέσων ατομικής προστασίας: Κράνος, πανωφόρι κατάλληλο για την προστασία του αναβάτη, αδιάβροχη προστασία, γάντια, ανακλαστικό γιλέκο. Στην περίπτωση που το μηχανάκι είναι ιδιοκτησίας του εργαζόμενου, θεσπίζεται η υποχρέωση καταβολής μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος τουλάχιστον ίσης με το 15% του κατώτατου μισθού από τον εργοδότη στον εργαζόμενο».

Ακόμα, σύμφωνα με την Εφη Αχτσιόγλου «θα προβλέπουν οι ρυθμίσεις την υποχρεωτική εισαγωγή του αριθμού κυκλοφορίας των μοτοσικλετών στο πληροφοριακό σύστημα "Εργάνη" για τον καλύτερο έλεγχό τους. Θα βγει Κοινή Υπουργική Απόφαση με τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, θα καθορίζονται τα θέματα συντήρησης οχημάτων - εξοπλισμού, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αποθηκευτικού χώρου, η εκτίμηση του επαγγελματικού κινδύνου». Ανέφερε τέλος ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη για την ασφάλεια και την υγεία σε κλάδους όπως ο Επισιτισμός.

Ο Χρ. Κατσώτης απάντησε ότι καταρχάς «θα «περιμένουμε να δούμε» την τελική νομοθετική ρύθμιση, ενώ παρατήρησε ότι στα 6 μέτρα δεν υπάρχει καμία αναφορά για την ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ, τη ρητή εφαρμογή της ΣΣΕ, την απαγόρευση της χρονομέτρησης και την επιβολή βαριών προστίμων, επισημάνσεις τις οποίες η υπουργός προσπέρασε...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ