Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Ενιαίο κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τον προσυμβατικό έλεγχο, τροποποιήσεις στον Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης» και περιέχει 364 άρθρα.
Πέρα από τις άλλες αντιδραστικές διατάξεις που περιέχει, το νομοσχέδιο προβλέπει ειδικά τμήματα στα Πρωτοδικεία και Εφετεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου με fast track διαδικασίες θα εξετάζονται υποθέσεις που αφορούν επενδυτικά σχέδια στην Ενέργεια, στις Τηλεπικοινωνίες και τη Διαχείριση Δεδομένων, όταν οι υποθέσεις εργαζομένων και απλών πολιτών λιμνάζουν επί χρόνια.
Παράλληλα, πέρα από την κωδικοποίηση της υπάρχουσας διάσπαρτης νομοθεσίας που διέπει τη λειτουργία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εισάγει σειρά αντιδραστικών διατάξεων, αρκετές για τις οποίες, όπως είναι η ίδρυση των ειδικών τμημάτων για τους επιχειρηματίες, έχει εκφράσει αντιρρήσεις και η Ενωση Δικαστών.
Χτες, στην Επιτροπή έγινε συζήτηση με τους εξωκοινοβουλευτικούς φορείς και ακολούθησε η συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου.
Ενδεικτικά από τα πιο αντιδραστικά άρθρα, όπως αυτά παρουσιάστηκαν από την ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, η οποία και καταψήφισε το νομοσχέδιο, είναι:
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Κ. Τσιάρας, δεν έκρυψε λόγια χτες σημειώνοντας σε όλους τους τόνους πως «η λειτουργία της Δικαιοσύνης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομία της χώρας», «το 93% των μεγάλων επιχειρήσεων που πάει να επενδύσει σε μία χώρα το πρώτο που ρωτάει είναι πώς λειτουργεί η Δικαιοσύνη», «η όποια υποψήφια επένδυση δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, αν η Δικαιοσύνη δεν λειτουργεί προς όφελος της ανάπτυξης» κ.ο.κ. Εξηγώντας δε γιατί προτιμώνται οι επενδυτές στην Ενέργεια, στις Τηλεπικοινωνίες και τη Διαχείριση Δεδομένων είπε: «Οι τρεις αυτοί τομείς είναι τα τρία κορυφαία ζητήματα του ανταγωνισμού, που στην πραγματικότητα σηματοδοτούν τον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη για μια χώρα».
Οι τελευταίες αναφορές έγιναν κυρίως απαντώντας προς τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς ο εισηγητής του, Θ. Ξανθόπουλος, δεν διαφώνησε βέβαια με το αίσχος των ειδικών τμημάτων στα δικαστήρια για τους επιχειρηματίες, αλλά έθεσε το θέμα να συμπεριληφθούν και άλλες επενδύσεις, «όπως στις κατασκευές». Συνολικά, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν. Το ΜέΡΑ25 καταψήφισε αν και μέσω της ειδικής του αγορήτριας, Φ. Μπακαδήμα, χαιρέτισε εμβληματικές αντιδραστικές διατάξεις όπως το άρθρο 17 για την ηλεκτρονική διεξαγωγή δικών.
Η Μ. Κομνηνάκα επισήμανε ότι η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι η προσαρμογή της λειτουργίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου «στις κυβερνητικές επιδιώξεις, προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων και σε βάρος των εργαζομένων, των μικρών επαγγελματιών, των συνταξιούχων, των οικονομικά αδύναμων» και «συνολικά μια Δικαιοσύνη πλήρως υποταγμένη στις ανάγκες του κεφαλαίου».
Ειδικά για τα άρθρα 359, 360 ανέφερε ότι «δημιουργείτε και με τη βούλα απροκάλυπτα μια Δικαιοσύνη δύο ταχυτήτων, για πολίτες δύο ταχυτήτων, που εξάλλου είναι γνωστό ότι υπάρχουν», ενώ ανέδειξε ότι «εκτίθεστε ακόμα περισσότερο στους εργαζόμενους, στους συνταξιούχους, στους αυτοαπασχολούμενους, αλλά και πιο ειδικά στους εργαζόμενους στο χώρο της Δικαιοσύνης, το νομικό κόσμο, για τους αντιλαϊκούς στόχους που υπηρετείτε από κοινού, φυσικά, με ό,τι μέχρι τώρα έχει πράξει ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, με τα οποία συμπλέετε στη βασική κατεύθυνση, αλλά διαφέρετε μόνο στις μορφές και τον τρόπο υλοποίησής της».