Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Scala 1.0 TSI 

Ανέβηκε σκαλί και πλησιάζει στην κορυφή

Skoda Scala 1.0 TSI  δοκιμή τεστ

Είναι πραγματικά αλματώδη τα βήματα της Skoda στην αυτοκίνηση .Κάθε μοντέλο που παρουσιάζει, διεκδικεί επάξια θέση στο βάθρο της κατηγορίας που αντιοπροσωπεύει. Μάλιστα  η τελευταία πρόταση που ακούει στο όνομα Scala ,ανέβηκε όχι ένα αλλά πολλά σκαλιά στην κατηγορία των οικογενειακών hatcback, τηρώντας κατά γράμμα την σχέση αξίας και τιμής . Μάλιστα αν σκεφθούμε ότι το Scala αντικαθιστά- το όχι και τόσο επιττυχημένο- Rapid τότε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα η όλη κατασκευή όχι μόνο είναι ανώτερη σχεδιαστικά αλλά και τεχνολογικά.


"Αντι-Golf" θα πούνε όσοι το δούνε καθώς  το όλο "σουλούπι" παραπέμεπει στο best seller της "μαμάς" VW. Το Scala είναι όμορφο ιδαίτερα μπροστά με τα φλας να είναι  ενσωματωμένα στα γωνιακά φωτιστικά σώματα με την μεγάλη μάσκα να αποτελεί το βασικό στοχείο του μπροστινού μέρους. "Ντυμένη" με νικελένια φιλέτα δίνει τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας  και ουσιαστικά προσδιορίζει την νέα σχεδιαστική ταυτότητα που ακολουθούν και τα υπόλοιπα νέα  μοντέλα της εταιρείας. Ελκυστικό θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις και το πίσω μέρος, με τα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ και το όνομα Skoda να εμφανίζεται σε πλατειά γραμματοσειρά αντικαθιστώντας το γνωστό σήμα. 'Όμως η όμορφη σχεδίαση μεταφράζεται και σε πολύ καλό αεροδυναμικό συνετελεστή ο οποίος είναι στα  0,29.

Όσον αφορά τις διαστάσεις ,το μήκος είναι στα 4,362 μέτρα, πλάτος στα 1,793 και ύψος στα 1,470 μέτρα, με το μεταξόνιο των 2,649 μέτρων να προσδιορίζει και τους άνετους χώρους για τουτς επιβάτες. Και όταν μιλάμε για άνεση το εννοούμε. Ειδικά οι πίσω έχουν μεγάλο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους . Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι παραπάνω από αρκετοί και μεταφράζονται στο συνολικό νούμερο των 26 λίτρων.Ο χώρος αποσκευών είναι στα  στα 467 λίτρα ,τιμή από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας .Η τιμή ανεβαίνει στα 1.410 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που διαιρούνεται σε αναλογία σε αναλογία 60¨40 .Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ένα πραγματικά άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται να φέρει τον τίτλο του sedan.

Όμως το  Scala δεν είναι μόνο χώροι. Είναι ποιότητα και τεχνολογία.Η πρώτη αναγνωρίζεται αμέσως με τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό με τη συνααρμογή τους να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Η τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της στη νέα οθόνη,  η οποία σην έκδοση της δοκιμής μας ήταν στις 9,2 ίντσες .

Με λειτουργία αφής προβάλλει πλήθος πληροφοριών. Η συνδεσιμότητα και οι θύρες USB-C αποτελούν στοιχεία απαραίτητα στην ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Μέσω της οθόνης όπου προβάλλεται και η κάμερα οπισθοπορείας γίνονται και οι χειρισμοί του συστήματος κλιματισμού. Εδώ χρειάζετα και ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης .Στα hi tech στοιχεία περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών..Πρέπει  να τονίσουμε κάτι που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους.

Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα του εσωτερικού με το σχήμα φτερού του πάνω τμήματος της μάσκας να συναντάται και στο μετωπικό σημείο του ταμπλό, αποτελεί έργο του Έλληνα σχεδιαστή Δημήτρη Διαρκούδη . Ο τελευταίος πραγματοποιήσε το όνειρο του να σχεδιάζει αυτοκίνητα στο Scala ένα μοντέλο που ουσιαστικά δείχνει το μέλλον της μάρκας. 


"Σκαρί"'SUV και στιβαρό. Απορία των περισσοτέρων όταν τους είπαμε για τον κυβισμό του κινητήρα.για μια ακόμη φορά."Ο χιλιάρης κινητήρας που φοράει μπορεί να το κινήσει με ...αξιοπρέπεια; H απάντηση  μετά από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.ήταν :"εννοείται". Εδώ μιλάμε φίλοι μας για τον γνωστό και ψυχωμένο τρικύλινδρο 1000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα  ο οποίος ξεχωρίζει για την γραμμική λειρουργία του σε όλο  το φάσμα των στροφών

Τα 116 άλογα που κάνουν την εμφάνιση τους στην κλίμακα 5.000-5.500 σ.α.λ. και τα 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. δίνουν θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές , συνεχή δύναμη στις μεσαίες στροφές με αποτέλεσμα να φτάνει γρήγορα σττα "'κόκκινα" του στροφόμετρου. Η επιτάχυνση των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει με άνεση τα 201 χλμ./ώρα με την άψογη συνεργασία του 6τάχυτου κιβώτιου  με τη  καλή κλιμάκωση. Η μέση κατνάλωση θα λέγαμεότι ήταν ικανοποιητική με βάση τις γρήγορες μετακινήσεις που επιλέξαμε κυμάνθηκε στα 7 με 7,5 λίτρα. Σε λογικά πλαίσια κυμαίνεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λίτρα /100 χλμ.  


Το Skoda Scala πατάει στην πλατφόρμα MQB-A0 η οποία και στην περίπτωση του Τσέχικου μοντέλου έχει... ευεργετική επίδραση. Το "πάτημα" του αυτοκινήτου είναι 'ανάλαφρο' αλλα ταυτόχρονα σταθερό. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική όπως και η ηχομόνωση που δίνει την απαραίτητη αίσθηση...κούρσας. Η ρύθμιση της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, το μακρύ μεταξόνιο (2.649 χλστ.), τα πλατιά μετατρόχια (1.531 χλστ. μπροστά  και 1.516 χλστ. πίσω  προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα σε ευθείες και σε κλειστές καμπές του δρόμους. Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης με καλή πληροφόρηση και τα δυνατά φρένα, συμπληρώνουν το πακέτο που στην περίπτωση του Scala σε συνδυασμό με την τιμή είναι ολοκληρωμένο.  


Πάμε στο θέμα της τιμής του Skoda Scala 1.0 TSI. Με  πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης , σύστημα  Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών), σύστημα διατήρησης λωρίδας όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα keyless, η ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ, ο εκτεινόμενος κοτσαδόρος  χρειάζεστε  17380 ευρώ. Από εκέι και πέρα υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση), Adaptive Cruise Control (ACC) ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας , το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) κ.α. που ανεβάζουν την τιμή.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top