You are here

Πληθαίνουν οι πύργοι στην ακτογραμμή Λεμεσού

10/01/2020 07:14

Στην παραθαλάσσια κοινότητα Πύργου Λεμεσού, πλησίον του πολυτελέστατου ξενοδοχείου Parklane, θα ανεγερθούν σύντομα δύο οικιστικοί πύργοι 18 και 16 ορόφων.

Το project, το οποίο εξασφάλισε ήδη διαβατήριο από την περιβαλλοντική αρχή, θα ονομάζεται «Zaria Development» και ανήκει στην εταιρεία Anolia Holdings.

Θα αποτελείται από δύο οικιστικά κτίρια (18 και 16 ορόφων) 75 διαμερισμάτων ενώ θα περιλαμβάνει εσωτερική και εξωτερική πισίνα, παιδότοπους, γυμναστήριο και χώρους πρασίνου. Το ύψος του κτιρίου είναι 76 μέτρα από τη βάση του ισογείου (119 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας).   

Χωροθετείται εντός των διοικητικών ορίων της κοινότητας Πύργου, της επαρχίας Λεμεσού και πιο συγκεκριμένα χωροθετείται κοντά στον πυρήνα της κοινότητας Πύργου και 15 χιλιόμετρα από τον πυρήνα της πόλης της Λεμεσού.

Ανατολικά του έργου σε απόσταση 500 μέτρα περίπου βρίσκεται ο ηλεκτροπαραγωγικός σταθμός (ΑΗΚ) της Μονής. Νοτιοδυτικά σε απόσταση περίπου 1 χλμ βρίσκεται ιδιωτική μαρίνα. Επίσης, στην περιοχή κοντά στην παραλία υπάρχουν ξενοδοχειακές μονάδες και διάφορα οικιστικά και τουριστικά συγκροτήματα. 

Το έργο χωροθετείται σε τεμάχιο πλησίον του παραλιακού μετώπου και συγκεκριμένα σε απόσταση 500 μέτρα βόρεια της παραλίας και 340 μέτρα από την ζώνη προστασίας της παραλίας. Το υψόμετρο της περιοχής πάνω από τη μέση στάθμη της θάλασσας είναι 30 μέτρα περίπου.

Γενικά, η περιοχή θεωρείται ιδιαίτερα ανεπτυγμένη με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυξημένα επίπεδα θορύβου, να υπάρχει απουσία πανίδας και σημαντικών ειδών και ποσοτήτων χλωρίδας και στην περιοχή μελέτης δεν εντοπίζεται οποιαδήποτε Ζώνη Ειδικής Προστασίας ή Τόπος Κοινοτικής Σημασίας.

Προηγήθηκαν επίσης ανασκαφικές έρευνες οι οποίες δεν ανέδειξαν οποιαδήποτε αρχαιολογικά ευρήματα.

Μία από τις επιπτώσεις του έργου, αναφέρεται, είναι η σκίαση της γύρω περιοχής λόγω του προτεινόμενου κτιρίου. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της επίπτωσης αποφεύγεται μέσω του σύγχρονου σχεδιασμού που προτείνεται και τη χωροθέτηση του έργου, ωστόσο η επίπτωση παραμένει. 

Παρά το ότι η προτεινόμενη ανάπτυξη θα συμβάλει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, υποστηρίζεται ότι ο αριθμός των ικανοποιητικών θέσεων στάθμευσης της ανάπτυξης μαζί με την σηματοδότηση του χώρου στάθμευσης θα βοηθήσει ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα σε περιπτώσεις υπερπλήρωσης.

Επιπλέον, σημειώνεται η προώθηση και κατανόηση της χρησιμότητας της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, που θα βοηθήσει ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα του κυκλοφοριακού και των άλλων προβλημάτων που δημιουργούνται με την αύξηση της χρήσης της αυτοκίνησης.

Της Ηρώς Ευθυμίου