Μετά τις προτάσεις της Κομισιόν για αποζημίωση στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους, μία ακόμη επιθετική κίνηση από γερμανική πολυεθνική γαλακτοκομικών δείχνει τις προθέσεις πλέον των ευρωπαϊκών κολοσσών να αποκτήσουν μερίδιο αγοράς και φυσικά την προστιθέμενη αξία από τη φέτα.

Αυτή τη φορά πρόκειται για εξαγορά του 25% τυροκομικής εταιρείας με έδρα τον Πλάτανο Αλμυρού που απασχολεί 65 εργαζομένους και μάλιστα εκτρέφει και κατσίκια στην Αλόννησο. Η γερμανική πολυεθνική είναι η Hochland, ενώ η τυροκομική του Αλμυρού που παράγει και συσκευάζει φέτα φασόν για μεγάλες εγχώριες τυροκομικές μονάδες, όπως η Δωδώνη, είναι η Greek Family Farm – Κτηνοτροφική Μαγνησίας.

Η Greek Family Farm έχει τις δικές της εκτάσεις για την παραγωγή βιολογικών ζωοτροφών και τα δικά της πρόβατα για την παραγωγή πρόβειου γάλακτος.

Πρόκειται για τη δεύτερη επενδυτική παρουσία μεγάλου ξένου ομίλου στον τυροκομικό χάρτη της Μαγνησίας, μετά την εξαγορά της SHM HELLAS ΠΗΛΙΟΝ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗ ΑΒΕΕ στο Βελεστίνο από τη γαλλική πολυεθνική Lactalis.

Η Greek Family Farm – Κτηνοτροφική Μαγνησίας διαθέτει το σήμα Patros στη φέτα την οποία παράγει φασόν στη Hochland. Η εξαγορά ποσοστού 25% στην ελληνική μονάδα από τους Γερμανούς επισφραγίζει ουσιαστικά τη συνέχιση της συνεργασίας των δύο επιχειρήσεων, η οποία άρχισε το 2015.

Η Hochland, η οποία ήταν ανάμεσα στους πολέμιους της κατοχύρωσης της φέτας ως ελληνικού προϊόντος την περίοδο που το θέμα συζητούνταν σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης στις αρχές του 2003, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 παράγοντας λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα να χτίζει το brand Patros και στη συνέχεια προχώρησε και στην παραγωγή φέτας μέσω ελλήνων συνεργατών. Παλαιότερα είχε συνεργαστεί με τις MΕΒΓΑΛ και Κολιός.

Οι δύο εταιρείες δεν ανακοίνωσαν το τίμημα της εξαγοράς η οποία εκκρεμεί να εγκριθεί από τη γερμανική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η Hochland, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της Nielsen, είναι leader στην αγορά των λευκών τυριών στην αγορά της Γερμανίας με ποσοστό της τάξης του 17%, μια αγορά όπου κυριαρχούν τα private label κυρίως των εκπτωτικών σουπερμάρκετ (Lidl, Aldi κ.ά.).

Για να δώσουμε μια τάξη μεγεθών, η Hochland, που έχει ιστορία 92 ετών, είχε το 2017 πωλήσεις ύψους 1,45 δισ. ευρώ και απασχολεί σε παραγωγικές και εμπορικές δραστηριότητες περίπου 5.000 άτομα από τα οποία μόνο τα 1.800 είναι στη Γερμανία.

Αντίστοιχα η Greek Family Farm, η οποία δημιουργήθηκε το 2000, παρουσίασε το 2017 πωλήσεις ύψους 19,45 εκατ. ευρώ στα ίδια επίπεδα με το 2016, ενώ τα προ φόρων κέρδη εκτοξεύθηκαν από τα 119,7 χιλ. ευρώ το 2016 σε 955 χιλ. ευρώ το 2017.