Δεν θα κατεβαίνει πια ως το κέντρο της Αθήνα το τρένο από Χαλκίδα. Τα έργα υπογειοποίησης της σήραγγας Σεπολίων, που πρόκειται να ξεκινήσουν από το νέο έτος για να αναβαθμισουν την ευρύτερη περιοχή, υπαγορεύουν αυτή την αλλαγή, προκειμένου οι ανατροπές στη λειτουργία του δικτύου -που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν- να είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνες. Όπως ενημερώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το επιβατικό κοινό, τα δρομολόγια από και προς Χαλκίδα θα σταματούν και θα ξεκινούν από την 1η Νοεμβρίου 2019 στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων και μέχρι νεότερης εντολής από τον διαχειριστή του δικτύου (ΟΣΕ).

Οι επιβάτες με αφετηρία τον Σταθμό Λαρίσης θα χρησιμοποιούν τον Προαστιακό Αθηνών/δρομολόγια Κιάτου για την μετάβασή τους στον Σ.Σ. Αγίων Αναργύρων και θα μετεπιβιβάζονται σε συρμούς με προορισμό τη Χαλκίδα. Αντίστοιχα, οι επιβάτες από Χαλκίδα με τελικό προορισμό τον Σ.Σ. Λαρίσης θα επιβιβάζονται στον Προαστιακό Αθηνών/δρομολόγια Αεροδρομίου στον Σ.Σ. Αγίων Αναργύρων.

Σε αναμονή για το πράσινο φως του ΟΣΕ

Στα χέρια της νεάς διοίκησης του ΟΣΕ (αναμένεται ακόμη το ΦΕΚ επίσημου διορισμού του νέου ΔΣ) μένει να δοθεί η έγκριση στην ΕΡΓΟΣΕ για την εκκίνηση του μεγάλου έργου της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων. Από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ, η προετοιμασία έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται το πράσινο φως ώστε να ξεκινήσουν οι μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν με το νέο έτος, αφού χρειάζονται περίπου 2,5 μήνες απο την παράδοση της γραμμής στον ανάδοχο (Ιντρακάτ-Σιδηροδρομικά Έργα) για την αμφιδρόμηση της γραμμής ανόδου.

Για τα πρώτα δύο χρόνια της κατασκευής, όσο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί ο πρώτος, διπλός διάδρομος, η κυκλοφορία των συρμών ουσιαστικά θα μονοδρομηθεί. Διάστημα κατά το οποίο χρειάζεται συντονισμένη διαχείριση της χωρητικότητας του δικτύου, δεδομένου ότι το στένεμα της κυκλοφορίας θα δημιουργήσει αναπόφευκτα το φαινόμενο του bottle neck. Όταν δοθεί στην κυκλοφορία ο διπλός υπόγειος σιδηροδρομικός διάδρομος, θα ξεκινήσει η κατασκευής της ανατολικής πλευράς.

Το έργο αν και υπογράφηκε τον περασμένο Νοέμβριο πήρε παράταση δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών. Από τη μία είναι η κυκλοφορία παράλληλα με τις εργασίες, ενώ από την άλλη το έργο θα περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ. Μετά από την μέχρι σήμερα καθυστέρηση, η ολοκλήρωση του έργου προσδιορίζεται στα τέλη του 2023.