Για ένα έργο «σταθμό» για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εγκαινιάζοντας επίσημα το σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Η ηγεσία του Υπουργείου, εκπρόσωποι των σιδηροδρομικών φορέων και σύσσωμοι οι φορείς της περιοχής επιβιβάστηκαν στο rail bus στον σταθμό του Ξυλοκάστρου και διένυσαν τα 35 λεπτά της διαδρομής, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, ως το Αίγιο για τα επίσημα εγκαίνια του έργου, που ξαναλειτούργησε 9 χρόνια μετά το τελευταίο σφύριγμα του τρένου στην περιοχή.

«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.

Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο, ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας, ύψους 240 εκατ. ευρώ. Προς τούτο, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Σε τροχιά και η οδική πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου

Όπως παραδέχθηκε ο κ. Καραμανλής, εξακολουθεί να υφίσταται πρόβλημα με την πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου, όπου έλαβε χώρα και η τελετή, καθώς παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν ήδη από τις μελέτες του 2009, με τις οποίες ήταν σύμφωνος και ο Δήμος, μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθωθεί να υλοποιηθούν.

«Σήμερα, θέλω να πω κατηγορηματικά, ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουμε μπρος για να γίνουν κι αυτά. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία!» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Αναφερόμενος στη λύση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας, την οποία παρουσίασε κατα την πρόσφατη επίσκεψη του πριν από λίγες ημέρες στην αχαϊκή πρωτεύουσα, τόνισε: «Σήμερα, εδώ, και μετά από συστηματική δουλειά με χαμηλούς τόνους, δίνουμε επισήμως στην κυκλοφορία ένα έργο το οποίο επίσης η ευρύτερη περιοχή είχε ιδιαίτερη ανάγκη. Τα δύο έργα αυτά είναι αλληλένδετα. Και η στάση μας στο καθένα από αυτά, επιβεβαιώνει τις προτεραιότητές μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» συνέχισε και πρόσθεσε: «επιβεβαιώνει και αποδεικνύει ότι η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό μας στόχο».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική, υπάρχουν δύο δρόμοι που μπορεί να ακολουθήσει κανείς ως προς την αντιμετώπιση των έργων υποδομής. Ο ένας, είναι ο δρόμος των μεγάλων υποσχέσεων, των δήθεν εύκολων λύσεων και των εφέ χωρίς αντίκρισμα. Είναι ο δρόμος αυτών που μπορεί για παράδειγμα στην Πάτρα να υπόσχονται λύσεις που ξέρουν πως είναι ανέφικτες χωρίς να κάνουν τίποτα για να τις υλοποιήσουν, ή στη Θεσσαλονίκη να φτάνουν στο σημείο να εγκαινιάζουν όχι μετρό αλλά μουσαμάδες…

Ο άλλος δρόμος, είναι ο δρόμος, που έχει λίγα λόγια,αλλά πολλή δουλειά. Που αντιμετωπίζει τα έργα υποδομών, όχι ως πεδία λαϊκισμού, όχι ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων. Αλλά ως εργαλεία προόδου και ανάπτυξης του τόπου μας. Αυτόν τον δεύτερο δρόμο προσπαθούμε να ακολουθούμε πιστά εδώ και ένα χρόνο, στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος που φέρνει αποτελέσματα για τον πολίτη. Αποτελέσματα χειροπιαστά, έργα που ο πολίτης τα ζει και βελτιώνει την καθημερινότητά του».

Αίγιο – Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο, στον σταθμό της Ροδοδάφνης, βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, αυτό το ταξίδι με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερα από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε επίσης ο κ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας: «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση».

Το νέο τμήμα της Προαστιακής Γραμμής από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο ξεκίνησε να λειτουργεί στις 22 Ιουνίου 2020. Περιλαμβάνει τρείς νέους βασικούς Σταθμούς (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και έξι Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη)

Στη νέα διπλή γραμμή οι ταχύτητες που αναπτύσσονται μπορούν να φτάσουν κατά τόπους μέχρι και 200χλμ/ώρα. Σε αναμονή της ηλεκτροκίνησης, τα τρένα στη νέα γραμμή κινούνται με ντιζελομηχανή, που σημαίνει ότι τα ηλεκτροκίνητα Desiro σταματούν στο Κιάτο, όπου περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Η μετεπιβίβαση διαρκεί περίπου 6 λεπτά και το δρομολόγιο συνεχίζεται ως το Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο.

Η εργολαβία της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να υπογραφεί σύντομα και μέχρι το 2022 να έχει ολοκληρωθεί.