Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τριπλή συμμετοχή του ΕΕΘ στο φετινό Moneyshow (ΦΩΤΟ)

Διοργάνωσε τρεις εκδηλώσεις για την αυτοδιοίκηση, τον τουρισμό και τα Μακεδονικά εμπορικά σήματα

Ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν η τριπλή συμμετοχή του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης στο φετινό 30ό Πολυσυνέδριο «MoneyShow». Το ΕΕΘ, με πρωτοβουλία των Θεματικών Επιτροπών του διοργάνωσε τρεις σημαντικές εκδηλώσεις- δημόσιες συζητήσεις, ενώ η μία ήταν σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά:

  

• Τουρισμός

eeth_moneyshow_tourismos.jpg

Τις προοπτικές που έχει η Θεσσαλονίκη ώστε να αναπτύξει την καινοτομία στον Τουρισμό της αλλά και να αυξήσει τα χρήματα που ξοδεύει ένας τουρίστας στην πόλη, συζητήθηκαν στην πρώτη εκδήλωση, που διοργάνωσε το πρωί του Σαββάτου η επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του ΕΕΘ, με τίτλο «Καινοτομία στον τουρισμό της Θεσσαλονίκης».

Σ' αυτήν συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξ. Θάνος, ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΕΘ Κλεόβουλος Θεοτόκης, η Χρύσα Γρανούζη, Πρόεδρος του Τμήματος Επαγγελματιών του ΕΕΘ και ο επιχειρηματίας Γιώργος Πιλπιλίδης.

Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Νικολόπουλος αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ώστε να συνδράμει με όποιο τρόπο μπορεί στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την πόλη. «Στόχοι μας είναι η αύξηση των διανυκτερεύσεων, οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες και κυρίως η μεγέθυνση της κατά κεφαλή δαπάνης ανά επισκέπτη. Αυτά θα επιτευχθούν μέσω συνεργειών και καινοτόμων τουριστικών προϊόντων. Το ΕΕΘ έχει σταθεί στο πλευρό κάθε φορέα της περιοχής μας που εργάζεται για να αναπτύξει τον τουρισμό στην πόλη μας. Παράλληλα έχουμε αναπτύξει και τις δικές μας αξιόλογες δράσεις προς την ίδια κατεύθυνση, από την προσφορά δωρεάν ξεναγήσεων σε σχολεία, ώστε να επιλέξουν την Θεσσαλονίκη για τις πολυήμερες εκδρομές τους μέχρι την συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις και την προβολή της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Η διοίκηση του ΕΕΘ, όπως έχει επισημάνει πολλές φορές ο Πρόεδρος μας Μιχάλης Ζορπίδης, θα είναι πάντα στο πλευρό κάθε προσπάθειας, γιατί ο στόχος είναι κοινός: μία Θεσσαλονίκη πιο ανοιχτή, πιο φιλόξενη και με δυνατότητα να προσφέρει περισσότερα πράγματα στους επισκέπτες της».

 

• Επαγγελματίες και Αυτοδιοίκηση

eeth_moneyshow_aytodioikisi.jpg

Οι επαγγελματίες που ασχολούνται με τον επιμελητηριακό θεσμό έχουν πολλά να προσφέρουν και στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, καθώς η πείρα και η βαθιά γνώση που διαθέτουν σε όλα τα αναπτυξιακά και οικονομικά ζητήματα εγγυώνται τη θετική συνεισφορά τους και στον θεσμό αυτό! Αυτός ήταν ο κοινός τόπος των εισηγήσεων και των παρεμβάσεων, που έγιναν στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργάνωσε το απόγευμα του Σαββάτου στο "MoneyShow".

Στην διαπίστωση αυτή κατέληξε και ο πρώτος ομιλητής, ο Δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης, που τόνισε ότι «οι τοπικές κοινωνίες μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης οφείλουν να πρωτοστατούν στην προσέλκυση επενδύσεων και στη διευκόλυνσή τους. Αυτό δεν είναι κάτι θεωρητικό. Η αυτοδιοίκηση μπορεί με συγκεκριμένους τρόπους να δημιουργήσει τις συνθήκες να λειτουργούν οι επιχειρήσεις χωρίς γραφειοκρατικά προβλήματα, και να συμβάλει στην μείωση του κόστους των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Και στον στόχο αυτό μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τα στελέχη που προέρχονται από τον επιμελητηριακό θεσμό».

Ανοίγοντας την εκδήλωση ο Γενικός Γραμματέας του ΕΕΘ Κλεόβουλος Θεοτόκης τόνισε ότι «αποτελεί υποχρέωση όλων των επαγγελματιών η ενίσχυση των υποψηφίων του δικού μας χώρου στις επερχόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές».

Στη συνέχεια το λόγο πήραν 20 πρώην και νυν μέλη του ΔΣ του ΕΕΘ, που κατέρχονται σε εκλογές Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Μαρία Σαμολαδά.

 

• Τα εμπορικά σήματα

eeth_moneyshow_emporika_simata.jpg

Την «οδό» της ομαδικής κατοχύρωσης των μακεδονικών σημάτων από συλλογικούς φορείς, όπως τα Επιμελητήρια, προκειμένου να επιτευχθεί μείωση του κόστους, υπέδειξε η εκπρόσωπος  της Διεύθυνσης Σημάτων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και νομικός, Παναγιώτα Γεωργοπούλου από το βήμα της εκδήλωσης με θέμα «Μακεδονικά Προϊόντα – Η πορεία προς το μέλλον», που συνδιοργάνωσαν ο Εμπορικός Σύλλογος και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 30ου Money Show. 

Εντός συνόρων, δηλαδή στην ελληνική αγορά τα κόστος ξεκινά από τα 110 ευρώ, ενώ για την ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά τα κόστη είναι κατά κανόνα αρκετά υψηλότερα, αλλά και πάλι υπάρχει η δυνατότητα ομαδικής κατοχύρωσης. (σ.σ. Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ, ενώ η κάλυψη σε διεθνές επίπεδο μπορεί να φθάσει μέχρι και τις 10.000 ευρώ).

Την ανάγκη εκπόνησης και υλοποίησης από τις επιχειρήσεις ολοκληρωμένης στρατηγικής για την προστασία των εμπορικών σημάτων τους και όλων των πνευματικών δικαιωμάτων τους τόνισε στην ίδια εκδήλωση ο πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Ευστάθιος Κουτσοχήνας, δεδομένου ότι το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο, με συστήματα καταχώρησης σημάτων που λειτουργούν παράλληλα και συνυπάρχουν σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

O Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της Π.Κ.Μ. κ. Αλέξανδρος Θάνος αναφέρθηκε κυρίως στο κομμάτι της εξωστρέφειας και της προσπάθειας που έχει κάνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα τελευταία χρόνια, για να μπορέσει να ισχυροποιήσει τα brands τα οποία σχετίζονται με την μακεδονική κουζίνα και τα μακεδονικά προϊόντα, τον γεωγραφικό προσδιορισμό για την ανάδειξη της ιστορικής συνάφειας του σήμερα με το χθες στην περιοχή μας.

Στην ίδια εκδήλωση η δικηγόρος Αφροδίτη Λατινοπούλου παρουσίασε τις προτάσεις της για την προστασία των εμπορικών σημάτων που περιέχουν τον όρο «Μακεδονία», καθώς, μετά την ισχύ της «Συνθήκης των Πρεσπών» έχουν προκύψει σοβαρά ζητήματα με τα προϊόντα από τη γειτονική χώρα.

Στόχος της καμπάνιας, τόνισε, είναι η προώθηση τόσο των προϊόντων όσο και των επιχειρήσεων, οι οποίες φέρουν έμμεσα ή άμεσα το μακεδονικό brand, καθώς και ο τερματισμός της σύγχυσης που επικρατεί στο καταναλωτικό κοινό σχετικά με τα μακεδονικά προϊόντα.

Ο Πολιτικός Επιστήμονας-Διεθνολόγος κ. Σταύρος Καλεντερίδης με τη σειρά του αναφέρθηκε στα γεωπολιτικά και διεθνή ζητήματα της συμφωνίας των Πρεσπών, στο γιατί και πώς επανήλθε τώρα το ζήτημα και καταλήξαμε σε υπογραφή και συμφωνία ενώ παράλληλα έκανε αναφορά στο τι προβλέπει το διεθνές δίκαιο για την ακύρωση της συμφωνίας από τη χώρα μας.

Στους χαιρετισμούς τους τόσο ο Γενικός Γραμματέας του ΕΕΘ Κλεόβουλος Θεοτόκης όσο και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης ζήτησαν συγκεκριμένα μέτρα και νομικό πλαίσιο ώστε να προστατευθούν τα εμπορικά σήματα και οι επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας, που χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία» στην επωνυμία ή τα προϊόντα τους.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης επεσήμανε ότι «απαίτηση όλων μας είναι, η Ελληνική Πολιτεία να διασφαλίσει πλήρως και να υποστηρίξει την κατοχύρωση, σε διεθνές πλαίσιο, όλων των εμπορικών σημάτων που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις και φέρουν το σήμα της Μακεδονίας, ώστε μην υπάρξουν δυσμενείς εξελίξεις ως προς την εμπορική ονομασία των ελληνικών προϊόντων».

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτίθεται να δημιουργήσει και να προτείνει συγκεκριμένο περιφερειακό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα, το οποίο θα προβάλει την περιοχή παραγωγής της ελληνικής Μακεδονίας, με στόχο να αποτραπεί η σύγχυση  που δημιουργείται στους καταναλωτές του εξωτερικού, σε σχέση με την προέλευση των προϊόντων.

Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Λάζαρος Λαζάρου.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κασσελάκης για ευρωψηφοδέλτιο: «Ήθελαν ένα μικρό ΣΥΡΙΖΑ, δεν το επιτρέψατε» (Δείτε live)
«Τσίπρα γερά να φύγει η δεξιά» φώναξαν στον πρώην πρόεδρο όταν έφτασε στον χώρο της εκδήλωσης
Κασσελάκης για ευρωψηφοδέλτιο: «Ήθελαν ένα μικρό ΣΥΡΙΖΑ, δεν το επιτρέψατε» (Δείτε live)