Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ένα νέο δωρεάν εργαλείο από τη Google για ΜμΕ

Διαθέσιμο από σήμερα και στα ελληνικά - Παρουσίαση στη ΔΕΘ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Ένα νέο εργαλείο που βοηθά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εντοπίσουν νέους πελάτες, να υλοποιήσουν επιτυχημένα πλάνα ανάπτυξης και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό, ανακοίνωσε σήμερα η Google για την Ελλάδα, στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ.

Πρόκειται για το Market Finder το οποίο είναι από σήμερα διαθέσιμο στα ελληνικά, για Έλληνες επιχειρηματίες. Παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των Talks & Events του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ. Το εργαλείο προσφέρει δωρεάν οδηγούς, βίντεο και πληροφορίες, κάνοντας, όσο γίνεται πιο εύκολα τα πρώτα βήματα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και τις εξαγωγές. Μεταξύ άλλων, εντοπίζει τις καλύτερες αγορές για κάθε επιχείρηση, παρέχει βοήθεια για διαδικαστικά θέματα όπως διεθνείς πληρωμές, λογιστικά, προσαρμογή ιστοσελίδας σε μια ξένη χώρα, δημιουργία marketing plan, συμβουλές για τις συσκευές που χρησιμοποιούν οι πελάτες μιας επιχείρησης και για το πώς μπορεί να τους προσεγγίσει ο επιχειρηματίας κλπ.

 «Τα τελευταία 4 χρόνια, με το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, διαδώσαμε ψηφιακές δεξιότητες σε περισσότερους από 120 χιλιάδες Έλληνες – 14.000 μόνο στην Κεντρική Μακεδονία – που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού. Είμαστε χαρούμενοι που σήμερα κάνουμε ένα ακόμα βήμα για να βοηθήσουμε τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς, μέσω του εργαλείου Market Finder», τόνισε η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία.

google-marketfinderi4.jpg

Σημειώνεται ότι από πέρυσι τον Σεπτέμβριο σύμβουλοι του προγράμματος έκαναν εκπαιδεύσεις σε επιχειρήσεις και κατ΄ιδίαν, ενώ υπήρξε συνεργασία με τοπικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η κ. Φουντά τόνισε ότι βλέποντας τα πολύ θετικά αποτελέσματα η Google θα συνεχίσει να επενδύει για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει πολλές ευκαιρίες στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όμως σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, μόνο το 10% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος. Ένα πραγματικά μικρό ποσοστό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό, δύο από τους λόγους που αποτελούν εμπόδια για την δραστηριοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτός Ελλάδος είναι 1) η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και 2) η δυσκολία διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων.

 

Το παράδειγμα μιας επιχείρησης από την Αρναία

Η κ. Φουντά αναφέρθηκε και σε ένα παράδειγμα εταιρείας που χρησιμοποίησε τα εργαλεία της Google και το Marketing Finder, στην αγγλική του εκδοχή. Πρόκειται για την οικογενειακή επιχείρηση Γεωργακά, στην Αρναία Χαλκιδικής, η οποία δραστηριοποιείται από το 1948. Ο Αργύρης Γεωργακάς, τρίτη γενιά στην επιχείρηση, έθεσε ως στόχο να αναπτύξει την επιχείρηση που ξεκίνησε ο παππούς του, μέσω διαδίκτυο. Όπως τόνισε η κ. Φουντά πριν 3 χρόνια ο κ. Γεωργακάς ήρθε σε επαφή με το πρόγραμμα παρακολούθησε online σεμινάρια είχε και κατ’ ιδίαν εκπαίδευση και χρησιμοποιώντας και το Market Finder στην Αγγλική έκδοση έφτιαξε ιστοσελίδα και ηλεκτρονικό κατάστημα και βελτίωσε θεαματικά τα αποτελέσματα του και ξεκίνησε και εξαγωγές στη Γερμανία, ενώ παράλληλα βοήθησε και στην ανάδειξη του τόπου του.

 

Στην εκδήλωση συμμετείχαν o Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Marketing Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Πατουλίδου, ο Deputy Chief of Mission της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα κ. David Burger.

google-marketfinderi2.jpg

«Το διαδίκτυο μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της πόλης μας, ενώ εργαλεία όπως το Market Finder που ανακοινώθηκε σήμερα από την εταιρεία μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά τις επιχειρήσεις μας να αναπτυχθούν στις ξένες αγορές», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Η χώρα βγαίνει σιγά σιγά και δειλά από την κρίση και έχει μπροστά τις πολλές προκλήσεις. Μία από αυτές, ίσως η σημαντικότερη είναι να μη χάσει το τρένο της καινοτομίας και τη μετάβαση στην 4η βιομηχανική επανάσταση, είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος, σημειώνοντας ότι στόχος του δήμου είναι να καταφέρει να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και τις αλλαγές και «να παραμένουμε ανοιχτοί στο καινούριο και το καινοτόμο».

 

Σημαντικό χαρακτήρισε το γεγονός ότι μια επιχείρηση όπως η Google  έχει δραστηριοποιηθεί πολύ έντονα το τελευταίο διάστημα στην περιοχή, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος. Σημείωσε ότι ο τουρισμός και η αγροτική ανάπτυξη αποτελούν δυο βασικούς πυλώνες για την ΠΚΜ, η οποία επιμένει πάρα πολύ και στο κομμάτι των επιχειρήσεων, προσπαθώντας να μοχλεύει συνεχώς πόρους και να δημιουργεί συνθήκες εξωστρέφειας για τις επιχειρήσεις για να γίνει η περιοχή πόλος προσέλκυσης επενδύσεων.

google-marketfinderi3.jpg

Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Marketing Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Πατουλίδου, αναφέρθηκε στις δράσεις που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια ο ΟΤΘ στο κομμάτι του ψηφιακού τουρισμού υπογραμμίζοντας ότι ο Οργανισμός στοχεύει η Θεσσαλονίκη να γίνει πόλη leader στον ψηφιακό τουρισμό, να είναι η πρώτη επιλογή στη διαδικτυακή αναζήτηση για κάποιον που ψάχνει έναν τουριστικό προορισμό και δυνατότητες στην Ελλάδα.

Η στρατηγική μας στον ψηφιακό τουρισμό αποδίδει. Το portal thessaloniki.travel προβάλλει τη Θεσσαλονίκη σε 6 γλώσσες και σύντομα θα είναι διαθέσιμο και στα Ισπανικά και στα Εβραϊκά, όπως είπε η κ. Πατουλίδου, σημειώνοντας ότι έχει 1,6 εκατ. προβολές. Είπε ακόμη ότι εδώ και μερικούς μήνες βρίσκεται σε λειτουργία εφαρμογή για κινητά που προσφέρει γρήγορη ξενάγηση και πληροφορίες, ενώ στις καινοτομίες του ΟΤΘ συγκαταλέγεται και το virtual reality Thessaloniki και virtual reality  UNESCO. Ανακοίνωσε ακόμη ότι σύντομα θα αξιοποιηθεί και ο ηλεκτρονικός πλοηγός σε συνεργασία με τον ΑΤΕΙΘ που θα προσφέρει τη δυνατότητα οργάνωσης μιας τουριστικής περιήγησης στην πόλη ανάλογα με το χρόνο  και τα ενδιαφέροντα του επισκέπτη.

 

 

Το Market Finder λειτουργεί ως εξής:

 

Βήμα 1: Βρίσκοντας τις καλύτερες αγορές για την επιχείρησή σας: Από τη στιγμή που ο επιχειρηματίας καταχωρήσει την ιστοσελίδα του στο εργαλείο Market Finder, αυτό θα του υποδείξει ποιες αγορές εξαγωγών είναι οι καταλληλότερες για το προϊόν ή την υπηρεσία του. Θα του δείξει επίσης τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων Google για τα προϊόντα της εταιρείας του, καθώς και το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των δυνητικών αγορών. Το Market Finder αναλύει τη χρήση του διαδικτύου από τους καταναλωτές, τα δημογραφικά στοιχεία και το διαθέσιμο εισόδημά τους, παρέχοντας ξεκάθαρους δείκτες και πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αναπτυξιακή δυναμική μιας αγοράς.

 

Βήμα 2: Προετοιμάζοντας την επιχείρησή σας για μια παγκόσμια αγορά: Το Market Finder ετοιμάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για διεθνή επιτυχία, καθιστώντας τις έτοιμες για εξαγωγές. Αυτό γίνεται με εργαλεία εντοπισμού αγορών, καθώς και με οδηγούς και συμβουλές που υποδεικνύουν τους αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με νέες αγορές, ανεξάρτητα

 

 

 

 

από το αν αυτό αφορά στη γλώσσα, τα έθιμα ή τις επιθυμητές μεθόδους πληρωμής. Επιπλέον, ειδικοί στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) περιγράφουν τους κανόνες των διεθνών μέσων μεταφοράς και παράδοσης για κάθε επιλεγμένη αγορά. Τέλος, οι οδηγοί τρόπων πληρωμής παρουσιάζουν τις πολλές εναλλακτικές που διατίθενται παγκοσμίως και υποδεικνύουν τις καταλληλότερες για κάθε αγορά.

 

Βήμα 3: Φέρνοντας την επιχείρησή σας μπροστά στους πελάτες: Το Market Finder παρέχει εκπαίδευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, για να διασφαλίσει ότι οι χρήστες που ψάχνουν για την επιχείρησή σας θα τη βρουν. Για παράδειγμα, δείχνει το πώς μπορούν να δημιουργηθούν καμπάνιες Google Ads που, μέσα από παρουσιάσεις σχετικών περιπτώσεων, οδηγούς και video, να είναι αποτελεσματικές και προσανατολισμένες στις επιλεγμένες αγορές.

 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Google παρουσίασε επίσης έναν ενημερωμένο απολογισμό αποτελεσμάτων για το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online (g.co/greektourism), που παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε τουριστικές επιχειρήσεις. Έως σήμερα, στην Ελλάδα, η Google έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 120.000 ανθρώπους, έχοντας επισκεφθεί περισσότερες από 100 πόλεις και συνεργαστεί με πάνω από 40 πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, για να συμβάλλει και στην κατάρτιση της νέας γενιάς επαγγελματιών του τουρισμού. Συγκεκριμένα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 4.000 επιχειρηματίες και νέοι, στις 7 περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ συνολικά, από το 2014 που ξεκίνησε το πρόγραμμα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 14.000 νέοι και επαγγελματίες από την περιοχή.

 

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ