Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τσιμισκή χωρίς ΙΧ - Το σχέδιο και οι προτάσεις

Τι αναφέρει στο TyposThes και την εφημερίδα "Τύπος Θεσσαλονίκης" ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Δίχως ΙΧ τμήμα της οδού Τσιμισκή από το ύψος της οδού Π.Π. Γερμανού έως και την οδό Βενιζέλου έως το 2027, επανασχεδιασμός της Εγνατίας Οδού, περιορισμός της χρήσης των ΙΧ στο ιστορικό κέντρο, μια σειρά από αναπλάσεις, διαπλατύνσεις, πεζοδρομήσεις, δημιουργία ποδηλατόδρομων για κυκλοφορία, και όχι απλά για βόλτα σε βασικούς άξονες της πόλης, αλλά και κατασκευή ξύλινης επέκτασης (Deck) στην παλιά παραλία περιλαμβάνονται στις προτάσεις της εναλλακτικής στρατηγικής Γ ΄του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Μετά την ολοκλήρωση της τρίτης διαβούλευσης χθες στην αίθουσα δημοτικού Συμβουλίου ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» και το TyposThes: «Το βασικότερο όλων είναι ότι υπάρχει ένα βασικό σχέδιο το οποίο ήδη υλοποιούμε από τα προηγούμενα χρόνια με πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις κλπ. Αυτό το φέραμε σε ένα λογαριασμό μαζί με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), και κάναμε ένα πλαίσιο προτάσεων, με άμεσες προτάσεις μέχρι το 2023 και προτάσεις που πάνε στο ευρύτερο μέλλον για το 2027 για να μπορέσουμε να έχουμε βιώσιμη αστική κινητικότητα με ποδηλατοκίνηση, ηλεκτροκίνηση, αποτροπή του ΙΧ. Υπάρχουν μέτρα που έχουν να κάνουν με θέματα όπως η στάθμευση, η αύξηση ποδηλατόδρομων που θα χρησιμοποιούνται όμως για μετακίνηση και όχι για βόλτα όπως σήμερα πχ στην Παραλία, η δημιουργία αξόνων ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρομήσεων, αστικών αναπλάσεων όπως πχ στην Αγίας Σοφίας και σε άλλα σημεία. Παράλληλα πρέπει να γίνει το deck της Παλιάς Παραλίας, από τον Λευκό Πύργο μέχρι και το λιμάνι, που θα στηρίζεται σε πασσάλους κατά μήκος της και θα διευκολύνει τον κόσμο που κάνει τη βόλτα του στο παραλιακό μέτωπο.

Στόχος είναι η δημιουργία επιπλέον ελεύθερου δημόσιου χώρου για τους πολίτες. Επίσης το δεύτερο σενάριο αφορά σε έργα που πρέπει να γίνουν μέχρι το τέλος του 2027. Και αυτό προϋποθέτει να δούμε πρώτα πώς θα λειτουργήσει το μετρό, αλλά και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών. Τα παραπάνω είναι βασικά για να βγάλουμε συμπεράσματα. Όσο για την Τσιμισκή, αφού γίνουν μια σειρά από παρεμβάσεις από το κράτος για την περιφερειακή οδό, τότε θα μπορούσε να γίνει δρόμος για τα λεωφορεία, τα ποδήλατα, τα ταξί, ενδεχομένως να χαραχθεί και μια γραμμή τραμ, και να περνάνε και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Όχι ότι θα γίνει πεζόδρομος, αλλά σε ένα σημείο της, από την Παλαιών Πατρών μέχρι την Ίωνος Δραγούμη, να είναι ήπιας κυκλοφορίας».

4f1d.jpg

Τα 10 κύρια σημεία του σχεδίου:

1 Αναπλάσεις στις ζώνες επιρροής των τερματικών σταθμών

2 Πεζοδρόμηση τμήματος του κέντρου και της Τσιμισκή

3 Επανασχεδιασμός της Εγνατίας οδού

4 Δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε βασικούς άξονες της πόλης

5 Δημιουργία εγκάρσιων λεωφορειακών γραμμών

6 Πλήρης πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από Λεωφ.Νίκης έως Αχειροποίητο

7 Δημιουργία δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης

8 Ανάπλαση οδών με στόχο τη διασύνδεση τουριστικών σημείων

9 Διαπλάτυνση πεζοδρομίου Αγ. Σοφίας με ανοιχτό το ρεύμα καθόδου/ανόδου από Εγνατία έως Ερμού

10 Ανάπλαση τοπικών εμπορικών κέντρων και διασύνδεση τους με ήπιες υποδομές.

Ακόμη προτείνονται Μονοδρομήσεις και Αμφιδρομήσεις οδών με σκοπό την ανακατανομή δημόσιου χώρου των οδών και την απόδοση χώρου σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.

Συγκεκριμένα προτείνεται:

• Μονοδρόμηση Μ. Μπότσαρη με κατεύθυνση προς Μ. Αλεξάνδρου από Αν. Θράκης έως Μ. Αλεξάνδρου

• Μονοδρόμηση Π. Συνδίκα & Αλ. Σταύρου με κατεύθυνση προς Κανάρη από Μ. Αλεξάνδρου έως Κανάρη

• Αμφιδρόμηση του τμήματος της οδού Ολυμπιάδος στο τμήμα από τον κόμβο Ευαγγελίστριας μέχρι τη συμβολή των οδών Απ. Πάυλου και Κασσάνδρου, λόγω πεζοδρόμησης της οδού Απ. Παύλο (Αγ. Δημητρίου έως Ολυμπιάδος).

Για τη στάθμευση προτάθηκαν ως πιθανοί χώροι Park & Ride αυτοί που μπορούν να υποστηρίξουν μια πολιτική δωρεάν στάθμευσης

-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (500 θέσεις στάθμευσης)

-Νέα Ελβετία (650 θέσεις στάθμευσης)

-Περιοχή Μίκρας (1000 θέσεις στάθμευσης).

Αναπλάσεις σχεδιάζονται μέχρι το 2028 για τις εξής περιοχές:

-Ανάπλαση περιοχής Ευαγγελίστριας

-Ανάπλαση περιοχής Πεδίου του Άρεως

-Ολοκλήρωση ανάπλασης άξονα Αγ. Σοφίας – Αχειροποίητος

-Μελέτη και ανάπτυξη περιοχής μεγάρου μουσικής –Ποσειδώνιο – Μύλοι Αλλατίνη – Κελλάριος Όρμος

-Λαχανόκηποι

-Νοτιοανατολική Πύλη – Νέα Ελβετία – Κεραμεία Αλλατίνη

-ΔΕΘ

-Γήπεδο ΠΑΟΚ.

4f1c.jpg

Ακόμη προτάθηκε η Επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων με σκοπό την ενίσχυση της μετακίνησης με ποδήλατο με την κατασκευή επιπλέον 19,5 χλμ στην έκταση της περιοχής παρέμβασης.

-28ης Οκτωβρίου (Κων/πόλεως έως Μ. Αλεξάνδρου)

-Αγ. Δημητρίου (Λαγκαδά έως Εθν. Αμύνης)

-Αγίας Σοφίας (Λ. Νίκης έως Φιλίππου)

-Αλ Σταύρου (Παπαναστασίου έως Κανάρη)

-Β. Ηρακλείου – Αγ. Θεοδώρας (Δωδεκανήσου έως Αγ. Σοφίας)

-Βενιζέλου (Αγ. Δημητρίου έως Λ. Νίκης)

-Εγνατία (Δωδεκανήσου έως Καυταντζόγλου)

-Κανάρη (Π. Συνδίκα έως Παπάφη)

-Κλεάνθους (Παπάφη έως Κωνσταντινουπόλεως)

-Παπάφη (Κανάρη έως Κλεάνθους)

-Καραολή & Δημητρίου (Εγνατία έως Αγ. Δημητρίου)

-Κατσιμίδη (Παπάφη έως Αγ. Δημητρίου)

-Κρυστάλλη - Φιλίππου (Καραολή & Δημητρίου έως Δ. Γούναρη)

-Κωνσταντινουπόλεως (Κλεάνθους έως 28ης Οκτωβρίου)

-Μ. Αλεξάνδρου (3ης Σεπτεμβρίου έως 25ης Μαρτίου)

-Μ. Καλού – Δραγουμάνου (Λαγκαδά έως Μοναστηρίου)

-Μακένζι Κινγκ – Παύλου Μελά (Αγ. Σοφίας έως Λ. Νίκης)

-Σβώλου – Κεραμοπούλου (Αγγελάκη έως Αγ. Σοφίας)

-Μπότσαρη (Μ. Αλεξάνδρου έως Παπαναστασίου)

-Π. Συνδίκα (Μ. Αλεξάνδρου έως Παπαναστασίου).

 

Θα σταλεί σε φορείς και έπειτα συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο

4f1b.jpg

Το σχέδιο θα σταλεί στους φορείς για να εκφράσουν την άποψή τους και έπειτα στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να λάβει τη σχετική έγκριση.

Ο κ. Παππάς εκτίμησε πως η χθεσινή παρουσίαση πήγε πολύ καλά. «Ό,τι είπαμε σήμερα θα το ξαναστείλουμε στους φορείς. Μετά θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο. Ελπίζουμε μέχρι τέλος Αυγούστου. Αλλιώς θα το χαρίσουμε στη νέα διοίκηση να το πάει αυτή προς συζήτηση», σχολίασε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης».

Τα έργα που σχεδιάζεται να γίνουν μέχρι το 2023 υπολογίζεται πως θα έχουν κόστος 44.333.835€ εκ των οποίων το ποσό των 8.268.335€ έχει ήδη εξασφαλιστεί.

Απαντώντας σε ερώτησή μας σχετικά με την χρηματοδότηση ο κ. Παππάς τόνισε ότι: «Υπάρχει το δημοτικό ταμείο, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αλλά και χρηματοδοτικά προγράμματα από το ΕΣΠΑ. Το Σχέδιο βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) είναι και κοινοτική οδηγία και εθνικός νόμος και είσαι υποχρεωμένος να το κάνεις. Εμείς είμαστε από τους πρώτους που το εκπονήσαμε και τώρα πάμε για υλοποίηση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ