Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στη Θεσσαλονίκη οι Νέες Τεχνολογίες Διαχείρισης Οδικών Έργων

Σε Διεθνές σεμινάριο εκπαιδευτικού χαρακτήρα που θα γίνει στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Οι «Νέες Τεχνολογίες Διαχείρισης Οδικών Έργων», οι οποίες εισάγουν τεχνολογικά εργαλεία αιχμής για την κατασκευή, την παρακολούθηση, τη συντήρηση και τη λειτουργία οδών και οδικών υποδομών, είναι το θέμα του 4ου Διεθνούς Σεμιναρίου εκπαιδευτικού χαρακτήρα με τίτλο «International Seminar on Roads, Bridges and Tunnels – ISRBT 2019» που διοργανώνουν το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και το Εργαστήριο Οδοποιίας του ΑΠΘ και που θα διεξαχθεί από σήμερα μέχρι και το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019, στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ.

Ποιες είναι οι «Νέες Τεχνολογίες Διαχείρισης Οδικών Έργων»; Όπως δήλωσε στον «Τύπο Θεσσαλονίκη»ς ο Καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Αναστάσιος Μουρατίδης: «Οι νέες τεχνολογίες για την διαχείριση της λειτουργίας και της συντήρησης των οδών είναι η τηλεματική, η τεχνητή νοημοσύνη και οι ψηφιακές τεχνολογίες».

«Οι στόχοι της εφαρμογής τους είναι η βελτίωση της λειτουργικότητας,  της κυκλοφοριακής ροής, της οδικής ασφάλειας και της ανθεκτικότητας  στην κλιματική αλλαγή», συμπλήρωσε.

Εφαρμογή που μπορεί να αποτρέψει έως και 60% τα τροχαία

Τόνισε πως: «Στο Συνέδριο θα ακουστούν πράγματα σχετικώς άγνωστα : αυτόνομα οχήματα, ευφυή οδοστρώματα, διαχείριση οδικής ασφάλειας σε πραγματικό χρόνο, ψηφιακά προσομοιώματα γεφυρών και σηράγγων, κ.ά.

Η τεχνολογική εφαρμογή "Συστήματα Διαχείρισης Οδικής Ασφάλειας σε Πραγματικό Χρόνο" (Real-time safety managementr systems) προβλέπει τον κίνδυνο πρόκλησης οδικού ατυχήματος, σε κάθε χρονική στιγμή, ερμηνεύοντας δεδομένα κυκλοφορίας, κλιματικών συνθηκών, απρόβλεπτων εμποδίων, επικίνδυνης οδήγησης, κλπ. Τα δεδομένα συλλέγονται από κάμερες κλειστού κυκλώματος και μεταδίδονται στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, όπου γίνεται η επεξεργασία από κατάλληλο λογισμικό και, εν συνεχεία, ενημερώνονται κατάλληλα οι οδηγοί μέσω Πινακίδων Μεταβλητού Μηνύματος. Οι εμπνευστές της εφαρμογής εκτιμούν ότι μπορεί να προβλέψει και να αποτρέψει το 60% των πιθανών ατυχημάτων σε μια αρτηρία. Ιδιαίτερα σημαντική εφαρμογή και χρησιμότατη για εμάς, τους Θεσσαλονικείς. Στην Περιφερειακή Οδό, θα προλαμβάναμε, πιθανώτατα, πολλά ατυχήματα και θα σώζαμε ζωές.

Η τεχνολογική εφαρμογή «Ψηφιακά Προσομοιώματα Οδικών Κατασκευών» (Digital Twins of Road Assets) προσφέρεται για παρακολούθηση της συμπεριφοράς, ιδιαίτερα της δομικής κατάστασης,  γεφυρών, σηράγγων, κόμβων, ανισόπεδων διαβάσεων, κλπ. Με τον τρόπο αυτόν, παρακολουθείται η εξέλιξη της συμπεριφοράς αυτής υπό συνθήκες κυκλοφορίας, προγραμματίζονται οι απαραίτητες επεμβάσεις ενίσχυσης-συντήρησης και αποτρέπεται οποιαδήποτε πιθανή αστοχία, οπως η πρόσφατη κατάρρευση γέφυρας στην Ταϊβάν, πριν λίγο καιρό στην Τζένοβα, άλλες γέφυρες στις ΗΠΑ αλλά και εδώ, σχετικά πρόσφατα, στην Καβάλα, κλπ.

Φυσικά υπάρχουν και πολλές άλλες εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας σε οδικά έργα που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον".

Σημειώστε πως τα συγκεκριμένα Σεμινάρια επικεντρώνονται στην κατασκευή Έργων Υποδομής, συγκεντρώνουν κάθε χρόνο 100 επιστήμονες -μηχανικούς, γεωλόγους και περιβαλλοντολόγους- από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής και απευθύνονται, επίσης, σε μηχανικούς και μελετητές έργων υποδομής, διαχειριστές αυτοκινητοδρόμων, εργολήπτες δημοσίων έργων, γεωτεχνικούς, γεωλόγους και περιβαλλοντολόγους.

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές θα αναλύσουν πρακτικές πτυχές του σχεδιασμού, της κατασκευής και της διαχείρισης των έργων υποδομής, στοχεύοντας κυρίως στην  ανάπτυξη του εφαρμοσμένου τμήματος της τεχνογνωσίας, που είναι χρήσιμο για επαγγελματίες με διεθνείς προοπτικές.

Το Σεμινάριο περιλαμβάνει τρεις Συνεδρίες (7 - 9 Νοεμβρίου), ενώ θα προηγηθεί στις 6 Νοεμβρίου 2019 ένα εισαγωγικό workshop χωρίς κόστος εγγραφής. Όλες οι διαλέξεις θα δοθούν στην αγγλική γλώσσα.

dromo.jpg

Ειδικότερα, θα πραγματοποιηθούν οι εξής Συνεδρίες:

-7 Νοεμβρίου 2019 : Αυτοκινητόδρομοι-Οδικά Έργα

-8 Νοεμβρίου 2019: Γέφυρες

-9 Νοεμβρίου 2019: Γεωτεχνικά Θέματα και Σήραγγες

 Για τη συμμετοχή στο Σεμινάριο απαιτείται εγγραφή και θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Για  επί τόπου εγγραφές:

-Κόστος εγγραφής για φοιτητές: 150 ευρώ

- Κόστος εγγραφής για μηχανικούς και άλλους επαγγελματίες: 250 ευρώ

Πληροφορίες και εγγραφές στον σύνδεσμο: http://isrbt.civil.auth.gr/?page_id=29.

 

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης" 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ